ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Έρχεται η σειρά της 28ης Οκτωβρίου

Στην ενοποίηση των πεζόδρομων του εμπορικού κέντρου με αυτούς του ιστορικού κέντρου στοχεύει το έργο του Δήμου Ιωαννιτών, που αναμένεται να κατατεθεί προς χρηματοδότηση στο «Πράσινο Ταμείο».

Η μελέτη του έργου με τίτλο «Ολοκλήρωση συνδέσεων υφιστάμενων δικτύων πεζοδρόμων και κοινόχρηστων χώρων Δήμου Ιωαννιτών» έρχεται σήμερα προς έγκριση στην Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Ιωαννιτών, που συνεδριάζει διά ζώσης μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα.
Το έργο αναμένεται να αλλάξει τα κυκλοφοριακά δεδομένα στα Γιάννενα, δίνοντας περισσότερο χώρο για την άνετη και ασφαλή κυκλοφορία των πεζών και των ατόμων με αναπηρία, αλλά αφαιρώντας την ίδια στιγμή δεκάδες θέσεις στάθμευσης, χωρίς προς το παρόν να υπάρχει μια εναλλακτική για την αντικατάστασή τους. Ωστόσο, πρόθεση της δημοτικής αρχής είναι τα έργα που θα «τρέξουν» το επόμενο διάστημα στην πόλη, να συνδυαστούν με την επαναφορά της ελεγχόμενης στάθμευσης –με νέα πιθανώς μορφή- και με την καθιέρωση δωρεάν λεωφορειακών γραμμών με τη χρής mini bus, ώστε να εξυπηρετούνται όσοι θα κάνουν χρήση των διαθέσιμων χώρων στάθμευσης περιφερειακά του κέντρου της πόλης.
Η μελέτη αφορά την αναβάθμιση σημαντικών οδών του κεντρικού οδικού δικτύου της πόλης και πιο συγκεκριμένα των οδών 28ης Οκτωβρίου, Χαριλάου Τρικούπη (προέκταση ), Φ. Τζαβέλα (τμήμα), Ν. Μπότσαρη, Κ. Φρόντζου και Δαγκλή (τμήμα). Όπως σημειώνεται στη μελέτη που εκπονήθηκε από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων του Δήμου Ιωαννιτών, «πρόκειται για ορισμένες από της σημαντικότερες αστικές οδούς στο κέντρο της πόλης, οι οποίες, εκτός από το ότι αντιμετωπίζουν προβλήματα λειτουργικότητας (τόσο λόγω της κυκλοφορίας όσο και εξαιτίας της έλλειψης σύγχρονων υποδομών για την ασφαλή κυκλοφορία των πεζών), αποτελούν στο σύνολό τους τον «συνδετικό κρίκο» μεταξύ των πεζοδρομημένων τομέων του κέντρου της πόλης.

Τι προβλέπεται

Για τον σχεδιασμό της αναμόρφωσης των οδών, ελήφθη υπόψη το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου Ιωαννιτών και οι προβλέψεις για την ιεράρχηση και κυκλοφοριακή οργάνωση του οδικού δικτύου στο κέντρο της πόλης.
Οι σημαντικότερες αλλαγές αφορούν την οδό 28ης Οκτωβρίου, στην οποία προβλέπεται η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, με παράλληλη κατάργηση των υφιστάμενων θέσεων στάθμευσης στην αριστερή πλευρά του δρόμου, καθώς θα διατηρηθούν οι δύο λωρίδες κυκλοφορίας. Θα διατηρηθούν μόνο μία λωρίδα στάσης δύο οχημάτων για την εξυπηρέτηση των οχημάτων του Αστυνομικού Μεγάρου, μία θέση φορτοεκφορτώσεων συνολικού μήκους 10 μ., ενώ δεσμεύεται και μία λωρίδα μήκους 20 μ. για την εξυπηρέτηση στάσης μπροστά από το ξενοδοχείο SAZ.
Σημαντικές αλλαγές θα προκύψουν και στην οδό Νότη Μπότσαρη, όπου, προκειμένου να μεγαλώσουν τα στενά πεζοδρόμια, προβλέπεται η κατάργηση της στάθμευσης την αριστερή πλευρά και η διευθέτηση της ζώνης στάθμευσης σύμφωνα με τον ΚΟΚ δηλαδή σε αποστάσεις από τις διασταυρώσεις και τη δημιουργία κατάλληλων διαβάσεων. Ωστόσο, πέρα από τις θέσεις στάθμευσης που αφαιρούνται από τα Ι.Χ. στην αριστερή πλευρά, θα δεσμευτούν και θέσεις στη δεξιά πλευρά, καθώς προτείνεται η μεταφορά της καταργούμενης πιάτσας Ταξί που σήμερα βρίσκεται επί της 28ης Οκτωβρίου (λόγω κατάργησης της ζώνης στάθμευσης) στο τμήμα της Ν. Μπότσαρη μπροστά από το ξενοδοχείο «Παλλάδιον». Περιλαμβάνει τέσσερις θέσεις αναμονής Ταξί ενώ προβλέπεται η δέσμευση μια θέσης στάθμευσης πριν την πιάτσα ως χώρος με φόρτιση ηλεκτρινών οχημάτων (plug-in).
Αλλαγές προβλέπει η μελέτη και στην προέκταση της οδού Χαριλάου Τρικούπη, όπου παραμένει η στάθμευση στην αριστερή πλευρά  Με δεδομένο, όμως, ότι προτείνεται η δέσμευση της ζώνης στάθμευσης σε μήκος 45 μ. για την εξυπηρέτηση στάθμευσης μοτοποδηλάτων – μοτοσυκλετών (λόγω κατάργησης της αντίστοιχης ζώνης από την 28ης Οκτωβρίου) και η δημιουργία τριών θέσεων φορτοεκφόρτωσης, είναι ζήτημα αν θα μένει χώρος για περισσότερα από 4-5 Ι.Χ. αυτοκίνητα.
Ως έχει θα μείνει η οδός Φ. Τζαβέλα, με διατήρηση της στάθμευσης δεξιά και τις αλλαγές να εξαντλούνται σε διευθετήσεις στην αρχή και στο τέλος των διασταυρώσεων με διαπλατύνσεις πεζοδρομίων και διαβάσεις πεζών σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. Κοντά στην διασταύρωση με την οδό Σταδίου δημιουργείται μια θέση στάθμευσης ΑμεΑ.
Κάτι ανάλογο προβλέπεται και για τις οδούς Δαγκλή – Κ. Φρότζου,που αποτελούν η μία τη συνέχεια της άλλης. Διατηρείται η στάθμευση (αριστερά) και προβλέπεται μόνο διευθέτηση της ζώνης στάθμευσης στις διασταυρώσεις και η δημιουργία διαβάσεων. Επίσης, δεσμεύονται δύο θέσεις στάθμευσης (τέλος Φρόντζου με αρχή Δαγκλή) με διευρυμένο πλάτος (3,50 μ.) για την εξυπηρέτηση ειδικών οχημάτων ΑμεΑ, ενώ θα δημιουργηθούν δύο θέσεις φορτοεκφόρτωσης.

Σχετικά άρθρα

Ψηφιακή καταγραφή και τεκμηρίωση της συλλογής του Δημοτικού Μουσείου

Σε μία πλατφόρμα «έξυπνες» εφαρμογές και υπηρεσίες

Βούληση για πιο στενή συνεργασία