ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Εκ νέου επιδότηση της φοιτητικής κάρτας απεριορίστων διαδρομών

Περισσότεροι από 1000 φοιτητές αξιοποιούν την επιδότηση του δήμου Ιωαννιτών στη φοιτητική κάρτα απεριορίστων διαδρομών του Αστικού ΚΤΕΛ, μια πρακτική που θα συνεχιστεί και την τρέχουσα χρονιά.

Το συνολικό ποσό της επιχορήγησης ανέρχεται στις 92.000 ευρώ και, όπως ανέφερε ο αντιδήμαρχος Φώτης Βάββας, η χρονική διάρκεια της σύμβασης θα είναι δέκα μήνες από την υπογραφή της, δηλαδή από τον Δεκέμβριο του 2021 μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2022, ενώ το Αστικό ΚΤΕΛ καλύπτει την επιχορήγηση για δύο μήνες.

Μετά τη σχετική εισήγηση του κ. Βάββα, ο επικεφαλής της παράταξης «Αριστερή Παρέμβαση στα Γιάννενα» Χρήστος Πατσούρας σημείωσε ότι είναι υπέρ της επιδότησης, αλλά επανέλαβε τη θέση της παράταξης για τον καθορισμό ζωνών, βάσει των οποίων γίνεται η κοστολόγηση της διαδρομής από το Αστικό ΚΤΕΛ, ζητώντας να επανεξεταστούν, προκειμένου η τιμή της διαδρομής από και προς το Πανεπιστήμιο να είναι χαμηλότερη.

«Επιδοτούμε κάτι που έχει καθοριστεί κατά την άποψή μας λάθος», σημείωσε ο κ. Πατσούρας, επισημαίνοντας ότι, αν το Πανεπιστήμιο ήταν εντός της α’ ζώνης, με δεδομένο πως η απόσταση δεν είναι μεγαλύτερη των επτά χιλιομέτρων, τότε και το εισιτήριο θα ήταν φθηνότερο και η επιδότηση που καλείται να δώσει ο δήμος μικρότερη.

Την απουσία σχεδιασμού για τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην πόλη έθεσε ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης «Γιάννενα. Πολίτες για την Ανατροπή» Βλάσης Παπαχρήστος, σημειώνοντας πως στα δρομολόγια με έντονο ενδιαφέρον, όπως προς το πανεπιστήμιο και τα νοσοκομεία, γίνεται «σαρδελοποίηση» των επιβατών, τις ώρες αιχμής.

«Εμείς επιδοτούμε, αλλά δε διασφαλίζουμε τη βελτίωση των υπηρεσιών», σημείωσε και πρόσθεσε πως το δημοτικό συμβούλιο έχει ορίσει τους κ.κ. Μπαρτζώκα και Μαρκούλα ως συνδετικούς κρίκους με το Πανεπιστήμιο, ωστόσο η Επιτροπή αυτή δε συνήλθε, όπως επιβεβαίωσε και ο Άρης Μπαρτζώκας.

Τόνισε δε πως με τα χρήματα που έχουν δοθεί στο Αστικό ΚΤΕΛ από το 2015, προφανώς και για την επιδότηση άλλων δρομολογίων πέραν του Πανεπιστημίου, θα μπορούσε ο δήμος να έχει δικά του λεωφορεία και οδηγούς και να ασκεί το έργο της μεταφοράς με καλύτερους όρους. «Θα έλεγα μάλιστα ότι μπορούμε να το κάνουμε σε σύμπραξη και με το Πανεπιστήμιο και με το Αστικό ΚΤΕΛ», ανέφερε, προσθέτοντας πως όταν ο δήμος δίνει συνεχώς επιχορήγηση, χωρίς να μπορεί να ασκήσει συμπληρωματική πολιτική, δε λύνεται κανένα πρόβλημα, αλλά αντίθετα διαιωνίζεται.

Για ένα δύσκολο εγχείρημα, έκανε λόγο ο κ. Μπαρτζώκας, σημειώνοντας πως και ως παράταξη είχε εξετάσει το ζήτημα της σύμπραξης και τελικά θεωρήθηκε ανεφάρμοστο.

Σχετικά άρθρα

Αναμένει την καταβολή της επιδότησης το Αστικό ΚΤΕΛ

Λανθασμένη ερμηνεία του νόμου βλέπει το Αστικό ΚΤΕΛ

«Καμπανάκι» για άμεσες οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις

Ηπειρωτικός Αγών