ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Οδός Νιάρχου- Το βλέμμα στους ρυθμούς των εργασιών

Στους κατασκευαστικούς ρυθμούς και όχι σε προσφυγές που συνεχίζουν να κατατίθενται και αφορούν διάφορα παράπλευρα διαδικαστικά ζητήματα σε σχέση με το έργο της λεωφόρου Νιάρχου, έχει στραμμένο το ενδιαφέρον της η περιφέρεια Ηπείρου.

Την αισιοδοξία ότι το έργο της ανακατασκευής θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2023, όταν εκπνέει το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ήπειρος 2014-2020», εξέφρασε ο περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης, λέγοντας ότι οι εργασίες προχωρούν με πολύ καλούς ρυθμούς και τις επόμενες ημέρες θα αρχίσει η δημιουργία βοηθητικών λωρίδων, που είναι απαραίτητες για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας κατά το στάδιο κατασκευής του οδικού άξονα.
Ερωτηθείς σχετικά με την προσφυγή που έχει κατατεθεί στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου- Δυτικής Μακεδονίας για τη νομιμότητα της σύνθεσης του διοικητικού συμβουλίου της ΔΕΥΑΙ και κατά πόσο μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στο έργο μια ακύρωση των αποφάσεων, όπως αυτή για την προγραμματική σύμβαση περιφέρειας- ΔΕΥΑΙ για τη μεταφορά του δικτύου αποχέτευσης, ο κ. Καχριμάνης δεν έδειξε να ανησυχεί. «Αυτά τα πράγματα έχουν κριθεί. Σε μια προγραμματική σύμβαση, ένας δήμαρχος, ένας πρόεδρος ενός Οργανισμού, δια της υπογραφής του δεσμεύει το όργανο. Είναι θέμα το οποίο σε κάποιο συμβούλιο, αν δεν έχει περάσει, θα περάσει. Δεν παίζει ρόλο αν κάποιοι αμφισβητούν τη νόμιμη σύνθεση. Αυτά έχουν εξεταστεί όλα από τη Διαχειριστική Αρχή, όταν είπε το “ναι” και προβήκαμε σε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες και πλέον το έργο θα εκτελεστεί», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ικανοποίηση για την παράκαμψη Νικόπολης

Την ικανοποίησή του για τις εξελίξεις που επιτρέπουν τη δημοπράτηση του έργου παράκαμψης του Αρχαιολογικού Χώρου Νικόπολης, εξέφρασε ο περιφερειάρχης Ηπείρου, χωρίς ωστόσο να εμφανίζεται το ίδιο βέβαιος ότι και το έργο αυτό μπορεί να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2023. Ωστόσο, υπάρχει πιθανότητα να δοθεί παράταση στα έργα του ΕΣΠΑ λόγω κορωνοϊού, ενώ σε διαφορετική περίπτωση αναμένεται να αποτελέσει έργο «γέφυρα» στην επόμενη προγραμματική περίοδο.
«Καταλαβαίνετε ότι είχαμε ένα τεράστιο άγχος. Με το έργο αυτό ενοποιείται ο χώρος της αρχαίας Νικόπολης. Ήταν ένα αίτημα από πάρα πολλά χρόνια και δύσκολα πέρασε –αν θυμάστε- στο ΚΑΣ. Επίσης, η αλλαγή εισόδου της πόλης από τον Μύτικα δίνει άλλη ανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή της Πρέβεζας, ενώ συμβάλλει στο να μπορούμε να έχουμε το δικαίωμα να ενταχθεί η Αρχαία Νικόπολη υπό την προστασία της UNESCO», δήλωσε.

Γέφυρες και κόμβοι στο Ταμείο Ανάκαμψης

Στο μεταξύ, μπορεί κάποια από τις εκκρεμότητες των οδικών αξόνων της Ηπείρου, όπως το Ιωάννινα – Κακαβιά, να μη… χώρεσε στο Ταμείο Ανάκαμψης, ωστόσο αναμένεται ότι θα δοθεί η δυνατότητα ένταξης κάποιων έργων οδικής ασφάλειας στα προγράμματα που έχουν κατατεθεί από τα αρμόδια υπουργεία για το Ταμείο.
«Είμαστε σε συνεννόηση με τα υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών για να ενταχθούν έργα οδικής ασφάλειας, όπως γέφυρες και κυκλικοί κόμβοι στο Ταμείο Ανάκαμψης. Δυστυχώς, μεγάλα έργα δεν μπόρεσαν να μπουν στο Ταμείο Ανάκαμψης, παρόλο που εμείς ως περιφέρεια Ηπείρου ετοιμαστήκαμε», τόνισε, ενώ άφησε να διαφανεί μια αισιοδοξία για ένταξη του οδικού άξονα Ιωάννινα- Κακαβιά στον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη 2021-2027» (CEF), λέγοντας ότι μπορεί να υπάρχει μια ιδιαιτερότητα για την Ήπειρο, καθώς «μέχρι σήμερα είναι η μόνη περιοχή της Ελλάδας για την οποία δεν προωθείται πρόγραμμα για τον σιδηρόδρομο».

Σχετικά άρθρα

«Είπα… ξείπα» για την επικινδυνότητα της Εγνατίας

Αποστόλης Τζελέτας

Σύμπραξη για Δομή Υποστήριξης του Οικοσυστήματος Έρευνας και Καινοτομίας

Κόμβο – κόμβο και κάποια στιγμή η ένωση