ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

«Πράσινο φως» για το βόρειο τμήμα του Ε65

Το «πράσινο φως» πήρε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η ανάθεση της κατασκευής του βόρειου τμήματος του Ε65 στην ΤΕΡΝΑ, με τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού να κρίνει συμβατή με το κοινοτικό δίκαιο τη χρηματοδότησή του.

Το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου E65, που θα συνδέει την πόλη των Τρικάλων με την Εγνατία Οδό μέσω Καλαμπάκας, είναι συνολικού μήκους 70,5 χλμ. και ο προϋπολογισμός του ανέρχεται σε 442 εκατομμύρια ευρώ. Το έργο θα περιλαμβάνει την πλήρη κατασκευή της κεντρικής αρτηρίας, των δρόμων εξυπηρέτησης και των λοιπών οδικών συνδέσεων.
Η τελική, επίσημη, θετική απάντηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έφτασε σήμερα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και πρόκειται για μία πολύ σημαντική εξέλιξη για τις υποδομές, αλλά και για την Ήπειρο, έστω κι αν το σημείο επαφής του Ε65 με την Εγνατία Οδό έχει μετατοπιστεί από την Παναγιά πιο βόρεια, στην περιοχή του Κηπουριού.
Η Επιτροπή έκρινε ότι δε συνιστά κρατική ενίσχυση η εκτέλεση του έργου από την ΤΕΡΝΑ, συνυπολογίζοντας και τις θετικές επιπτώσεις από την ολοκλήρωση του οδικού άξονα, εγκρίνοντας τη χρηματοδότηση του έργου από το ελληνικό Δημόσιο, με την κυβέρνηση να προσδοκά ότι θα είναι μεταξύ των έργων που θα μπορέσουν να χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης. Όπως συνέβη και με το νότιο τμήμα (Λαμία- Ξυνιάδα) του Ε65, το τμήμα θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο και κατόπιν θα παραχωρηθεί για λειτουργία στον παραχωρησιούχο «Κεντρική Οδό». Εφόσον το κόστος λειτουργίας δε θα καλύπτεται από τα έσοδα του τμήματος (από τον σταθμό διοδίων και το σταθμό εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών που περιλαμβάνει), το Δημόσιο θα καλύπτει το υπόλοιπο (η Επιτροπή ενέκρινε την παροχή επιπλέον χρηματοδότησης από το Δημόσιο έως 38 εκατ. ευρώ σε βάθος 25ετίας).
Για να ξεκινήσουν τα έργα, θα πρέπει πρώτα να τροποποιηθεί η σύμβαση παραχώρησης του Ε65 (ώστε να περιλάβει τους όρους του «ανεξάρτητου» βόρειου κομματιού) και κατόπιν να ολοκληρωθεί η περιβαλλοντική του αδειοδότηση και ό,τι άλλο απομένει από μελέτες. Υπενθυμίζεται ότι το νότιο τμήμα (Λαμία- Ξυνιάδα) βρίσκεται υπό κατασκευή και η παράδοσή του τοποθετείται μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022, συνυπολογίζοντας καθυστερήσεις λόγω ζημιών που υπέστη το έργο από τον Ιανό.
«Συνεπείς στην υλοποίηση του σχεδιασμού μας, με συστηματική εργασία εδώ και πολλούς μήνες και ουσιαστική συνεργασία με την ΕΕ, καταφέραμε να πάρουμε το πράσινο φως για να ξεκινήσει και το βόρειο τμήμα του Ε65. Συνεχίζουμε τη δουλειά χωρίς μεγάλα λόγια. Για έργα που συμβάλλουν στην ανάπτυξη, επιλύουν προβλήματα που αντιμετωπίζουν ολόκληρες περιοχές της χώρας και αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής των πολιτών», αναφέρει σε δήλωσή του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, με τον γενικό γραμματέα Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη να συμπληρώνει: «Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με τη σημερινή, θετική εξέλιξη. Πλέον, ανοίγει ο δρόμος για την κατασκευή ενός οδικού έργου, που για χρόνια ήταν αβέβαιο ότι θα υλοποιηθεί. Σήμερα μπορούμε να μιλάμε για την κατασκευή του βόρειου τμήματος του Ε65, ενός σπουδαίου οδικού έργου, που θα ενώνει την πόλη των Τρικάλων με την Εγνατία Οδό και θα συμβάλει σημαντικά στην αναβάθμιση του οδικού χάρτη της χώρας μας».

Σχετικά άρθρα

Ε65: Στις 23 Απριλίου στην κυκλοφορία από Λαμία έως Καλαμπάκα

Αυτοψία Ευρωπαίων στα συγχρηματοδοτούμενα έργα

Αποστόλης Τζελέτας

Το 2025 στην κυκλοφορία το βόρειο τμήμα του Ε-65