ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Θέμα ημερών η δημοπράτηση του «μεγάλου δακτυλίου»

Τον δρόμο της δημοπράτησης παίρνει ο «μεγάλος δακτύλιος» της πόλης των Ιωαννίνων, ο άξονας δηλαδή από την οδό Βογιάννου ως το Πανηπειρωτικό Στάδιο, μετά την υπαγωγή του έργου στις διατάξεις περί αναγκαστικών απαλλοτριώσεων.

Συγκεκριμένα, το «πράσινο φως» δίνει η δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (Αρ. Φύλλου 371) της πράξης του υπουργικού συμβουλίου για την υπαγωγή του έργου στις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων.

Σύμφωνα με το ΦΕΚ «έργα τα οποία συγχρηματοδοτούνται ή βρίσκονται υπό ένταξη σε ενωσιακά προγράμματα και στοχεύουν στην ουσιώδη βελτίωση των υποδομών, την περιφερειακή ανάπτυξη και την επανεκκίνηση της πραγματικής οικονομίας, χαρακτηρίζονται ως έργα γενικότερης σημασίας για την ανάπτυξη της χώρας».

Στο δεύτερο άρθρο αναφέρεται: «υπάγονται στη διαδικασία του άρθρου 74 του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων οι αναγκαστικές απαλλοτριώσεις ακινήτων που έχουν κηρυχθεί κατά τις πάγιες διατάξεις με την υπ’ αρ. 47/2020 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ιωαννιτών για το έργο «Ολοκλήρωση μεγάλου δακτυλίου πόλης Ιωαννίνων (Κόμβος Πανηπειρωτικού Σταδίου- Κόμβος Βογιάννου)».

Σύμφωνα με ανακοίνωση του δήμου Ιωαννιτών, η δημοπράτηση του έργου είναι θέμα λίγων ημερών, με τα αρμόδια όργανα να προβαίνουν στην κήρυξη των συμπληρωματικών απαλλοτριώσεων που αφορούν στην εκτέλεσή του.

Το έργο έχει ήδη ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και με την ολοκλήρωσή του θα λύσει σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων.

«Με την εξέλιξη αυτή αίρονται και τα τελευταία εμπόδια για την δημοπράτηση του συγκεκριμένου έργου, ενός από τα μεγαλύτερα που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα “Ήπειρος 2014-2020”, καθώς ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στα 27,3 εκατομμύρια ευρώ», αναφέρει ο δήμος Ιωαννιτών, ο οποίος ευχαριστεί τον Πρόεδρο της Βουλής Κώστα Τασούλα «ο οποίος κατανοώντας την αναγκαιότητα του έργου συνέβαλε καθοριστικά τόσο για την σχετική πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου, όσο και για την ταχύτατη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης».

Η απόφαση ένταξης στο ΕΣΠΑ είχε εγκριθεί τον Σεπτέμβριο του 2019, ενώ η αποδοχή της ένταξης από το δημοτικό συμβούλιο έγινε στην τελευταία συνεδρίαση του έτους.

Το έργο

Ο οδικός άξονας, με συνολικό μήκος 4.360 μ. περίπου, ξεκινά από τον ήδη κατασκευασμένο ισόπεδο κυκλικό κόμβο στην συμβολή της λεωφόρου Γεννηματά με την οδό Βογιάνου και καταλήγει στην συμβολή της οδού πρόσβασης προς το Πανηπειρωτικό Στάδιο.

Στο οδικό δίκτυο, εκτός της αρτηρίας, περιλαμβάνονται παράπλευροι και κάθετοι οδοί, καθώς και επτά ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι, μέσω των οποίων διασφαλίζεται η ασφαλής σύνδεση και εξυπηρέτηση των παρόδιων οικισμών.

Το πρώτο τμήμα του έργου αφορά από το σημείο έναρξης του έργου και μέχρι τη διέλευση της Λεωφόρου Ιωνίας (συνέχεια της Λεωφόρου Γεννηματά), όπου προβλέπεται η κύρια αρτηρία και οι παράπλευροι οδοί, για την ασφαλή και απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των παρακείμενων οικισμών και δραστηριοτήτων. Στο εν λόγω τμήμα κατασκευάζονται τρεις ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι.

Στο τελευταίο τμήμα της οδού, μετά το κόμβο (ΚΚ7), η αρτηρία κινείται μεταξύ του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου της Ανατολής και του εκτός σχεδίου τμήματός της. Στο τμήμα αυτό δεν προβλέπεται η κατασκευή παράπλευρων οδών. Η περιπατητική και ποδηλατική διαδρομή και στο τμήμα αυτό διατάσσεται ισόπεδα με την αρτηρία. Στη δεξιά πλευρά της αρτηρίας (A7) κατασκευάζεται τοίχος οπλισμένης γης. Στο τέλος αυτού του τμήματος και στη συμβολή της αρτηρίας με την οδό Ιωαννίνων διαμορφώνεται ισόπεδος κυκλικός κόμβος (KK8), ο οποίος εξυπηρετεί και τη σύνδεση με το Πανηπειρωτικό Στάδιο. Στο ανατολικό άκρο του κόμβου και από τις δύο πλευρές της αρτηρίας διαμορφώνονται επιφάνειες, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για στάθμευση ποδηλάτων και ανάπαυση πεζών.

Σε όλο το μήκος της οδού, επί της κεντρικής νησίδας, των παράπλευρων νησίδων και στους ισόπεδους κυκλικούς κόμβους, προβλέπεται φύτευση σύμφωνα με την οριστική μελέτη φύτευσης της οδού.

Επιπροσθέτως προβλέπονται διατάξεις αποστράγγισης της οδού, ενώ θα εκτελεστούν εργασίες μεταφοράς δικτύων ΔΕΔΔΗΕ. Τέλος, κατά μήκος της οδού προβλέπεται η εγκατάσταση οδικού ηλεκτροφωτισμού με σύστημα τηλεδιαχείρισης φωτισμού.

Σχετικά άρθρα

Τη δέσμευση για ημικόμβο στο Δρίσκο χαιρετίζει ο Δήμος Ιωαννιτών

Στα χέρια της ΚΕΔΕ η υπόθεση της πυροπροστασίας

Επιτροπή Πολιτισμού σε αντικατάσταση του Πνευματικού Κέντρου