ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Αίτημα μείωσης στον υπουργό και με ψήφισμα

Μια ακόμη απόπειρα να…ευαισθητοποιηθούν οι αρμόδιοι με στόχο την απαλλαγή ή έστω τη μείωση του αντιτίμου διέλευσης της υποθαλάσσιας σήραγγας τους Ακτίου-Πρέβεζας, που καλούνται να καταβάλουν οι κάτοικοι της Πρέβεζας που έχουν επαγγελματικές υποχρεώσεις στη Λευκάδα,θα κάνει το περιφερειακό συμβούλιο, με τη συμφωνία όλων των παρατάξεων, έστω και με διαφοροποιήσεις ως προς την τελική πρόταση.

Δεν πρόκειται για μια καινούρια υπόθεση, καθώς το πρώτο αίτημα είχε κατατεθεί από το 2012 στον τότε υπουργό Υποδομών Σταύρο Καλογιάννη, ο οποίος ήταν και ο μοναδικός από όσους ακολούθησαν που το έβλεπε θετικά.

Επανήλθε με το αίτημα της απαλλαγής της καταβολής διοδίων στους σταθμούς διοδίων Παμβώτιδας και Τύριας το 2016, ένα ζήτημα που βρίσκεται ακόμη στο Συμβούλιο της Επικρατείας, μετά την προσφυγή που είχε καταθέσει η περιφέρεια Ηπείρου, καθώς δεν υπάρχει εναλλακτική οδική σύνδεση.

Το θέμα συζητήθηκε στη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου μετά από ερώτηση του περιφερειακού συμβούλου της παράταξης «Ήπειρος Όλον» Παύλου Φραγκούλη.

Ο περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης και ο αντιπεριφερειάρχης Πρέβεζας Στράτος Ιωάννου αναφέρθηκαν διεξοδικά στις παρεμβάσεις και στα αιτήματα που έχουν υποβληθεί από το 2012 και εντεύθεν, με πλέον πρόσφατη επιστολή στις 18 Ιουνίου προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, και συμφωνήθηκε προς την ίδια κατεύθυνση να συνταχθεί ψήφισμα του περιφερειακού συμβουλίου.

Στην πρότασή του, ο περιφερειάρχης ανέφερε ότι πρέπει να ζητηθεί ρητά η καθιέρωση άμεσα «κάρτα ημέρας» και μείωση 50% της τιμής των διοδίων για τους κατοίκους της περιοχής που έχουν ένθεν καιένθεν επαγγελματικές δραστηριότητες.

«Πρέπει να είμαστε ρεαλιστές. Κανείς υπουργός δε θα υπογράψει να μην πληρώνουν διόδια οι κάτοικοι. Αυτό θα το πετύχουμε μόνο μέσω του Συμβουλίου της Επικρατείας με τη δική μας δουλειά», απαντώντας σε όσους ζητούν ελεύθερη διέλευση.

Υπέρ του ψηφίσματος τάχθηκε και η παράταξη «Ήπειρος Όλων» από την πλευρά της οποίας τέθηκε το ερώτημα, με τον επικεφαλής της Δημήτρη Δημητρίου ωστόσο να ζητά την διεκδίκηση πλήρους απαλλαγής.«Την αγωνία της βιωσιμότητας της εταιρίας που έχει αναλάβει τη συντήρηση, ας την έχει το κράτος. Εμείς να αγχωνόμαστε για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων», σημείωσε χαρακτηριστικά.

«Δεν απαξιώνουμε ότι έχει γίνει μέχρι σήμερα, αλλά δοκιμάζεται η αποτελεσματικότητα της περιφερειακής αρχής.Ποιο είναι το αποτέλεσμα από αυτές τις παρεμβάσεις;», σημείωσε ο επικεφαλής της παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών» Γιώργος Ζάψας, που τάχθηκε υπέρ του ψηφίσματος και, αν απαιτηθεί, της δικαστικής προσφυγής.

Θετικά ψήφισε και ο Δημήτρης Παππάς, εκπροσωπώντας τον επικεφαλής της παράταξης «Ορίζοντες Ηπείρου» που απουσίαζε, χωρίς ωστόσο να έχει υψηλές προσδοκίες.

Διαφορετική πρόταση κατέθεσε η παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση» με τον περιφερειακό σύμβουλο Κώστα Κωτσαντή να εγκαλεί τον περιφερειάρχη ότι παλαιότερα είχε ταχθεί υπέρ των ηλεκτρονικών διοδίων. «Βέβαια, όταν έρχεται για την περιοχή μας, ζητάμε έκπτωση λόγω της λαϊκής πίεσης. Πρέπει να είμαστε καθαροί. Εμείς καταθέτουμε δική μας πρόταση, δε θέλουμε να τσουβαλιαστούμε με τα κόμματα που έχουν κάνει παντιέρα τους την κερδοφορία του κεφαλαίου», σημείωσε.

Πλήρη απαλλαγή διεκδικεί και η «Ανυπότακτη Ήπειρος», ενώ στη δυσκολία που υπάρχει επί της ουσίας στην αποδοχή του αιτήματος, στάθηκε ο ανεξάρτητος περιφερειακός σύμβουλος Σάκης Βλέτσας, βλέποντας ως μοναδικές λύσεις είτε την απαλλαγή με δικαστικό τρόπο, είτε τη στοχευμένη ενίσχυση συγκεκριμένων πολιτών, με πολιτική απόφαση, π.χ. μέσω φοροαπαλλαγών.

Για κατάργηση των διοδίων για δρόμους που «ο Ηπειρώτης έχει πληρώσει χρυσάφι», έκαναν λόγο και οι εκπρόσωποι της Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας που συμμετείχαν.

Λίγο μετά την έναρξη της συνεδρίασης αποχώρησε ο επικεφαλής της «Αριστερής Παρέμβασης στην Ήπειρο» Νίκος Ζήκος, αντιδρώντας στην τοποθέτηση του περιφερειάρχη που απέκλεισε τη δια ζώσης συνεδρίαση του οργάνου «μέχρι να λήξει ο κορωνοϊός», ενώ απουσίαζε και ο επικεφαλής της «Ελληνικής Αυγής» Κώστας Αναγνώστου.

Σχετικά άρθρα

5 ευρώ το πηγαινέλα στο Νησί

Αυξήσεις πριν στεγνώσει το μελάνι

Απάντηση στην κριτική με τον αέρα του 55%

Γεωργία Χαλάτση