ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Μεσοβέζικη λύση, αλλά η μόνη εφικτή

«Αν δεν ακροβατήσουμε, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να κατασκευαστεί». Με αυτή τη φράση αποτύπωσε ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης την εικόνα ως προς την προοπτικής κατασκευής του οδικού άξονα Ιωάννινα- Κακαβιά, μετά τη νέα συνάντησή του με τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή.

Σύμφωνα με την ενημέρωση που έκανε ο κ. Καχριμάνης στα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής, αλλά και σε δηλώσεις του στα τοπικά ΜΜΕ, το νέο δεδομένο έχει να κάνει με το ότι το υπουργείο έβαλε τέλος ουσιαστικά στην όποια συζήτηση για συγχρηματοδότηση του έργου από την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς, με απόφασή της, που έχει ισχύ από το 2015, τέθηκαν πολύ υψηλότερα όρια κίνησης οχημάτων για εγκρίσεις οδικών αξόνων τετράιχνης διατομής. Μάλιστα, έκανε γνωστό ότι ακόμη και για το βόρειο τμήμα του Ε65 υπάρχουν τεράστιες δυσκολίες για τον ίδιο λόγο, ενώ για μια ακόμη φορά εξαπέλυσε επίθεση κατά του πρώην υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, λέγοντας ότι «για πέντε χρόνια στα διευρωπαϊκά δίκτυα της Ηπείρου δεν έγινε τίποτα και απεκρύβη η αλήθεια».
Με αυτά τα δεδομένα, η μόνη λύση είναι η κατασκευή του οδικού άξονα μέσω σύμβασης παραχώρησης, με την ευθύνη, όμως, να αναλαμβάνει η περιφέρεια. Σύμφωνα με τον κ. Καχριμάνη, ο υπουργός Υποδομών είπε ότι μπορεί να διαθέσει από το τομεακό του υπουργείου για το 2021-2027 50 εκ. ευρώ ετησίως για δύο χρόνια, εφόσον πάρει και την ευρωπαϊκή έγκριση. Άλλα 50 εκ. ευρώ μπορεί να διαθέσει η περιφέρεια Ηπείρου από το δικό της συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα και μετά, με τη μέθοδο της παραχώρησης, να μπορέσει να προχωρήσει η κατασκευή όλου του δρόμου μέχρι την Κακαβιά.
«Από την όλη συζήτηση, κατάλαβα πως αν δεν ακροβατήσουμε, δεν υπάρχει καμία περίπτωση αυτό το τμήμα να κατασκευαστεί στην επόμενο προγραμματική περίοδο με τέσσερις (δύο +δύο) λωρίδες. Αν μπούμε σε αυτή τη διαδικασία χρειάζεται να γίνουν νέες μελέτες για την κυκλοφοριακή κίνηση, λαμβάνοντας υπόψη και το γεγονός ότι σιγά- σιγά το δίκτυο μέχρι την Τεργέστη γίνεται. Και θα απαιτήσουμε ποσά έξω από τα συγχρηματοδοτούμενα που έχει είτε το τομεακό του υπουργείου είτε το δικό μας στο 2021-2027», σημείωσε ο περιφερειάρχης, λέγοντας πως μπορούν να βρεθούν και χρήματα από άλλες πηγές.
Οριστικές αποφάσεις δεν ελήφθησαν, με τον κ. Καχριμάνη να απαντά πως η πρόταση θα εξεταστεί με τον τεχνικό σύμβουλο της περιφέρειας Κων. Παπαπολύζο και την παραχωρησιούχο της Ιόνιας Οδού. «Το θέμα ξεφεύγει από τις δικές μας δυνατότητες. Θα το θέσω στο περιφερειακό συμβούλιο, θα συζητήσω με όλους και τελικά θα πάρουμε απόφαση, αφού ωριμάσουμε και άλλο τις γνώσεις μας σε κάποια πράγματα, τα οποία μας ήρθαν όλα μαζί», πρόσθεσε ο κ. Καχριμάνης.

Συμφωνία για Καμπή- Γέφυρα Καλογήρου και Πάργα- Μεσοπόταμο

Στην ίδια σύσκεψη, στην οποία παρόντες ήταν ο αντιπεριφερειάρχης Πρέβεζας Στράτος Ιωάννου και ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, συζητήθηκαν ακόμη η σύνδεση της Ιόνιας Οδού (Καμπή) με τη γέφυρα Καλογήρου και ο παραλιακός άξονας Πρέβεζα- Ηγουμενίτσα, που επίσης θεωρούνται διευρωπαϊκά έργα.
Για την οδική σύνδεση Ιόνιας Οδού– Γέφυρα Καλογήρου, έγινε αναλυτική ενημέρωση για τις διαδικασίες που είχαν ξεκινήσει επί της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου και την απόφαση που είχε ληφθεί για τη σύναψη προγραμματικής σύμβασης με την περιφέρεια Ηπείρου, η οποία ωστόσο δεν είχε προχωρήσει εξαιτίας της μετεκλογικής ενημέρωσης που έγινε πως δεν είχε ολοκληρωθεί η γεωλογική μελέτη.
Ο υπουργός –με δεδομένη τη δέσμευση των 35 εκ. ευρώ από το Ε.Π. «Ήπειρος 2014-2020»- αποδέχθηκε το αίτημα του περιφερειάρχη να ανατεθεί στην περιφέρεια η ολοκλήρωση της διαδικασίας εκπόνησης της μελέτης, ώστε στη συνέχεια να δημοπρατήσει και το έργο στο πλαίσιο της προγραμματικής σύμβασης.
Για το τμήμα του παραλιακού άξονα από τη διασταύρωση Πάργας μέχρι Μεσοπόταμο, από τους κ.κ. Καχριμάνη και Ιωάννου ζητήθηκε η χρηματοδότηση του έργου από το υπουργείο ή σε διαφορετική περίπτωση να παραδοθεί στην περιφέρεια η μελέτη, για την οποία οι υπηρεσίες του υπουργείου διατείνονταν ότι είναι ώριμη, προκειμένου να την υλοποιήσει μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος της. Ο υπουργός υποσχέθηκε να εξεταστεί το επίπεδο στο οποίο βρίσκεται η μελέτη και στη συνέχεια να παραδοθεί στην περιφέρεια.

Σπ. Ριζόπουλος: «Το περιφερειακό συμβούλιο δε θα γίνει “πλυντήριο” ευθυνών»

Αρνητικός στο να έρθουν προς συζήτηση και λήψη απόφασης στο περιφερειακό συμβούλιο τα θέματα των οδικών αξόνων, εμφανίζεται ο επικεφαλής της παράταξης «Ορίζοντες Ηπείρου» Σπύρος Ριζόπουλος.
Με μία ιδιαίτερα σκληρή δήλωση, διαμηνύει ότι το περιφερειακό συμβούλιο «δε θα γίνει το “πλυντήριο” των αδιαμφισβήτητων ευθυνών της περιφερειακής αρχής», προσθέτοντας ότι η οποιαδήποτε προσπάθεια συνυπευθυνότητας στη δική του ανικανότητα θα πέσει στο κενό. «Κ. Καχριμάνη, η έλλειψη συναίνεσης οδηγεί στο να πρέπει να “πιείτε” τούτο το πικρό ποτήρι, όπως και όλα τα άλλα, μόνος σας!», καταλήγει η ανακοίνωση.
Ο κ. Ριζόπουλος χαρακτηρίζει «κομματικό υπάλληλο» και «περιορισμένης πολιτικής εμβέλειας» τον περιφερειάρχη, δηλώνοντας κάθετα αρνητικός σε οποιαδήποτε συζήτηση για τους οδικούς άξονες με βάση το πλαίσιο που θέτει ο κ. Καχριμάνης.
«Ας μην ξεχνάνε ότι συγκεκριμένα για την Ιόνια Οδό είναι υπεύθυνος από την πρώτη στιγμή που, όντας ακόμα Νομάρχης, μαζί με μια χούφτα πολιτικούς, απέτρεψαν την επέκταση του δρόμου μέχρι τα σύνορα, την περίοδο που υπουργός ΠΕΧΩΔΕ διατελούσε ο κ. Σουφλιάς.

Σχετικά άρθρα

Για λόγους ελαφριάς συντήρησης η παράταση της διακοπής κυκλοφορίας

Αποστόλης Τζελέτας

«Είπα… ξείπα» για την επικινδυνότητα της Εγνατίας

Αποστόλης Τζελέτας

Σύμπραξη για Δομή Υποστήριξης του Οικοσυστήματος Έρευνας και Καινοτομίας