ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ
ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Μια «γεύση» από πλάνο τουριστικής ανάπτυξης

Ώθηση στον συνεδριακό τουρισμό μέσα από συνέργειες με το πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, ταυτόχρονα με την ενίσχυση της διπλωματίας πόλεων για την προσέλκυση επισκεπτών από βαλκανικές χώρες, επιδιώκει ο δήμος Ιωαννιτών, μέσα από το πλάνο τουριστικής ανάπτυξης, μέρος του οποίου παρουσιάστηκε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.

Ο δήμαρχος Μωυσής Ελισάφ, στην τοποθέτησή του, τόνισε ότι το σχέδιο για το 2020 δεν περιλαμβάνει το συνολικό όραμα της δημοτικής αρχής για την τουριστική ανάπτυξη αλλά τις δράσεις με τους αντίστοιχους κωδικούς στον προϋπολογισμό, ώστε να υποβληθούν στον ΕΟΤ. Ωστόσο, αναφέρθηκε και στις δράσεις που έχουν γίνει και σε μελλοντικές πρωτοβουλίες, σημειώνοντας πως σκοπός είναι η ποιοτική και ποσοτική αύξηση της επισκεψιμότητας, αξιοποιώντας όλα τα πλεονεκτήματα της πόλης.

Έτσι, οι βασικοί άξονες πάνω στους οποίους κινείται η δημοτική αρχή είναι η παρουσία της πόλης και η επικοινωνία σε αγορές του εξωτερικού, οι στοχευμένες εκστρατείες σε εκθέσεις, με πολύ καλή προετοιμασία, και η διπλωματία των πόλεων.

Όπως έκανε γνωστό ο δήμαρχος, μετά τις επαφές και τις συνεργασίες που είχε στην Κύπρο, τα Γιάννενα περιλαμβάνονται πλέον στους προορισμούς των σχολικών εκδρομών και των εκδρομών θρησκευτικού τουρισμού.Σημείωσε, ακόμη, ότι έγιναν πολύ σημαντικές επαφές στο Ισραήλ, που αποτελεί μεγάλη τουριστική αγορά, τονίζοντας ότι το πιο κρίσιμο στοιχείο είναι η απευθείας αεροπορική σύνδεση, θέμα για το οποίο γίνονται συζητήσεις καθώς απαιτεί τη συνεργασία με όλους τους τοπικούς φορείς.

Το αμέσως επόμενο διάστημα θα πραγματοποιηθεί επίσκεψη στην Κωνσταντινούπολη, ενώ βασικός στόχος είναι η παρουσία των Ιωαννίνων σε όλες τις Βαλκανικές χώρες, αφού ο οδικός τουρισμός καταγράφει ανοδικές τάσεις, με ιδιαίτερη αναφορά στη γειτονική Αλβανία από την οποία προέρχεται και ο μεγαλύτερος αριθμός επισκεπτών.

Ο δήμαρχος υπογράμμισε τον πολύ σημαντικό ρόλο του πανεπιστημίου Ιωαννίνων για τη διοργάνωση συνεδρίων στην πόλη, αναφέροντας πως έχει ξεκινήσει κύκλο επαφών με τους προέδρους των τμημάτων.

Τέλος, την άνοιξη αναμένεται να γίνει μια συνάντηση με εκπροσώπους ενός filmoffice στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να διερευνηθούν οι δυνατότητες προσέλκυσης κινηματογραφικών παραγωγών στην περιοχή.

Κριτική από την αντιπολίτευση

Η εισήγηση έγινε από τον αντιδήμαρχο Γιώργο Λώλη, ο οποίος τόνισε ότι το πρόγραμμα αυτό είναι προσαρμοσμένο στις δεσμευμένες πιστώσεις, λαμβάνει υπόψιν του την δουλειά που έχει γίνει ήδη στον δήμο και αποσκοπεί στην προώθηση της πόλης, με σκοπό την αύξηση της αναγνωρισιμότητας και στη διερεύνηση νέων αγορών με την προβολή των Ιωαννίνων ως ολοκληρωμένου τουριστικού προορισμού.

Ο αντιδήμαρχος σημείωσε ότι η δημοτική αρχή διαθέτει και πρόγραμμα και όραμα για την τουριστική ανάπτυξη και την εξωστρέφεια της πόλης. «Δε μηδενίζουμε τίποτα, προχωράμε μπροστά αναδεικνύοντας τα ισχυρά σημεία του δήμου μας με όλα τα πρόσφορα μέσα και με την εμπλοκή και συνεργασία όλων των φορέων», ανέφερε.

Από την πλευρά της, η αντιπολίτευση άσκησε κριτική στη δημοτική αρχή, κυρίως για την έλλειψη ενός ολοκληρωμένου σχεδίου δράσεων για την τουριστική προβολή.

«Σας αφήσαμε μια σοβαρή παρακαταθήκη, την οποία προσπαθείτε να απαξιώσετε και να μας πείσετε ότι εκ του μηδενός θα ξεκινήσετε έναν νέο σχεδιασμό. Οι ατάκτως ειρημένες πρωτοβουλίες για την τουριστική προβολή, που ο δήμαρχος μας ενημερώνει ότι λαμβάνει, κανένα αποτέλεσμα δε θα έχουν», ανέφερε ο Θωμάς Μπέγκας, ενώ με ανακοίνωσή της η Ενότητα Πολιτών εγκαλεί τον δήμαρχο για «ακατάσχετη μελλοντολογία».

Προτάσεις για τη δημιουργία «Οργανισμού Προβολής & Προώθησης Τουρισμού», στα πρότυπα του οργανισμού προώθησης της Χαλκιδικής, την επανασύσταση της άτυπης τουριστικής επιτροπής στην οποία συμμετείχαν η περιφέρεια Ηπείρου, ο δήμος, το Επιμελητήριο, η Μητρόπολη και η Ένωση Ξενοδόχων, κατέθεσε εκ μέρους της παράταξης «Ιωαννινα 2023» ο γραμματέας του δημοτικού συμβουλίου και γραμματέας της Ένωσης Ξενοδόχων Στάθης Σιούτης.

Ακολούθως, η επικεφαλής Τατιάνα Καλογιάννη σημείωσε πως δεν υπάρχει ολοκληρωμένος σχεδιασμός. «Η δημοτική αρχή φαίνεται ότι δεν κατανοεί ή δε γνωρίζει τη σημαντικότητα της τουριστικής προβολής του δήμου μας. Δεν αναγνωρίζει το θέμα αυτό ως μείζον, που πρέπει να την απασχολήσει για να χαράξει τη δική της στρατηγική, και το υποβαθμίζει, δεδομένου ότι δεν υπάρχει εισήγηση του αρμόδιου αντιδημάρχου, αλλά μόνο της υπηρεσίας», σημείωσε.

Για έλλειψη συγκεκριμένων στόχων έκανε λόγο ο επικεφαλής της παράταξης «Γιάννενα Πολίτες για την Ανατροπή» Λάζαρος Νάτσης. «Υπάρχουν σημεία για την τουριστική προβολή, που δεν τα είχαμε καταλάβει ούτε την προηγούμενη περίοδο. Είναι δική σας ευθύνη. Αν με ρωτήσει κάποιος ποια είναι η πολιτική του δήμου για τον τουρισμό, πρέπει να ξέρω να την πω με δέκα λόγια, άσχετα αν συμφωνώ ή διαφωνώ. Πρέπει να μας την πείτε.Να έχουμε κάτι να πούμε με σαφήνεια τι επιδιώκουμε. Αυτά στην εισήγηση είναι μια πρόβλεψη περίπου. Δε συζητάμε καλά και πρέπει να επανέλθουμε και βοηθείστε μας να βοηθήσουμε», σημείωσε.

Ένταση υπήρξε κατά την τοποθέτηση της ΌλυςΤσουμάνη, η οποία σημείωσε ότι «δεν υπάρχει σταγόνα σχεδιασμού που να αφορά τη λαϊκή οικογένεια» και καταψήφισε. Ωστόσο, η αναφορά της σε ξενοδοχειακούς ομίλους, σε απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία στον κλάδο, προκάλεσε την αντίδραση του δημάρχου. «Μιλάτε για την επαγγελματική υπόσταση μελών του σώματος. Χρειάζεται προσοχή», σημείωσε ο κ. Ελισάφ, ενώ απαντώντας επί προσωπικού, ο κ. Σιούτης, τόνισε πως στα Γιάννενα οι επιχειρήσεις είναι κυρίως οικογενειακές, με μόνιμο προσωπικό. «Αν έχετε στοιχεία για αυτά που λέτε, να τα καταθέσετε», σημείωσε απευθυνόμενος στην κ. Τσουμάνη.

Τέλος, το πρόγραμμα καταψήφισε και ο επικεφαλής της Αριστερής Παρέμβασης. «Πριν φτάσουμε στην τουριστική προβολή, πρέπει να δούμε και άλλα πράγματα. Δεν υπάρχει καν επαρκής φωτισμός σε πολλά σημεία. Αυτά που γράφετε, αφορούν ενδεχομένως μόνο το κέντρο», σημείωσε ο Χρ. Πατσούρας.

Το πρόγραμμα δράσεων

Οι δράσεις προβολής που αφορούν στο 2020 είναι οι έκδοση – παραγωγή εξειδικευμένων τουριστικών εντύπων (χάρτες, τουριστικοί οδηγοί, φυλλάδια), έξοδα φιλοξενίας φυσικών προσώπων και αντιπροσωπειών για την τουριστική προβολή της πόλης, δαπάνες προβολής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διαγωνισμός φωτογραφίας για την τουριστική προβολή της πόλης, δράσεις τουριστικής προβολής, προώθησης  και παρουσίασης του προορισμού «Ιωάννινα» στο εξωτερικό, στο πλαίσιο «Διπλωματία πόλεων», διοργάνωση συνεδρίων, συναντήσεων και διαλέξεων, συμμετοχή του δήμου στη Γιορτή Γαστρονομίας και στο Shopping festival καθώς και την προμήθεια εφαρμογής τουριστικής προβολής για το νησί με προτεινόμενες διαδρομές και ηλεκτρονική ξενάγηση ανά διαδρομή, μεταξύ άλλων.

Σχετικά άρθρα

Χόρτα, αδέσποτα και καθημερινότητα στη συνεδρίαση

Λάθη, παραλείψεις και εύλογος προβληματισμός

Τιμητική συνεδρίαση στη μνήμη του Φ. Τσουμάνη