ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Μήνυμα ενότητας από το Γεφύρι της Πλάκας

Στο γεφύρι της Πλάκας, λίγες ημέρες μετά την τοποθέτηση του κλειδόλιθου, βρέθηκαν δύο βουλευτές και υπουργοί της προηγούμενης κυβέρνησης, ο Χρήστος Σπίρτζης και η Όλγα Γεροβασίλη, οι οποίοι είχαν βρεθεί στο ίδιο σημείο και την επομένη της κατάρρευσης του γεφυριού, τον Φεβρουάριο του 2015.

Με συγκίνηση, ο πρώην υπουργός Υποδομών, που ήταν και εκείνος που υπέγραψε τις προγραμματικές συμβάσεις για ένα έργο που για πολλούς έμοιαζε ακατόρθωτο, ανέβηκε στη γέφυρα της Πλάκας και ενημερώθηκε από τους μηχανικούς και τα μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής που βρέθηκαν εκεί, μεταξύ των οποίων εκ μέρους του ΤΕΕ/ΤΗ, οι Χρήστος Παπαβρανούσης και Γιώργος Σμύρης, ενώ το παρών έδωσε και ο πρώην βουλευτής Ιωαννίνων Γιάννης Στέφος.

Σε δηλώσεις του, τόνισε ότι το στοίχημα πλέον είναι να μη ζήσουμε αντίστοιχα φαινόμενα κατάρρευσης μνημείων της πολιτιστικής κληρονομιάς, ενώ έστειλε και ένα μήνυμα στη σημερινή κυβέρνηση για την αναστύλωση της γέφυρας Κοράκου.«Δώσαμε μια υπόσχεση ότι το γεφύρι θα ξαναγίνει, σαν τιμή και στην πολιτιστική μας κληρονομιά και σε αυτά που ιστορικά σηματοδοτεί. Πιστεύω ότι η κοινή προσπάθεια όλων στην κατασκευή και η συνεχής επίβλεψη και επιμέλεια να γίνει το γεφύρι, μας έφερε στο σημερινό σημείο. Είναι συγκινητικό να το βλέπει κανείς ξανά», σημείωσε και συνεχάρη όλους όσοι δούλεψαν.

«Το στοίχημα είναι να συντηρείται, να παρακολουθείται, να μη ζήσουμε το ίδιο φαινόμενο σε άλλη γέφυρα ή μνημείο της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και εύχομαι να ξανασυναντηθούμε, όταν θα είναι έτοιμο και το γεφύρι Κοράκου. Ως κυβέρνηση υπογράψαμε τις προγραμματικές συμβάσεις. Μένει το υπουργείο Πολιτισμού να δει αυτά που έγιναν στο γεφύρι της Πλάκας και μένει να ενδιαφερθούν και οι άνθρωποι της σημερινής κυβέρνησης, με την ίδια επιμέλεια και με την ίδια αγάπη για τα μνημεία και αυτή την περιοχή», σημείωσε, ενώ πρόσθεσε πως το γεφύρι της Πλάκας σημαίνει πολλά για τους Έλληνες, αλλά και για την προηγούμενη κυβέρνηση.

«Για όλους τους Έλληνες σημαίνει πολλά το γεφύρι της Πλάκας και για την Εθνική Αντίσταση και για εμάς γιατί βρήκαμε μία χώρα κατεστραμμένη και όταν την παραδώσαμε ήταν μια άλλη εποχή για τη χώρα και τον ελληνικό λαό», ανάφερε, ενώ χαρακτήρισε ελπιδοφόρο το μήνυμα συνεργασίας που εκπέμπει το έργο. «Είναι ελπιδοφόρο σε τέτοιες στιγμές να ξεπερνιούνται πολλές αντιθέσεις και δεν εννοώ μόνο πολιτικές και κομματικές», ανέφερε.

Από την πλευρά της, η βουλευτής Άρτας Όλγα Γεροβασίλη επίσης εμφανίστηκε συγκινημένη και αναφέρθηκε στην πολιτική βούληση, που ήρθε από τα θλίψη των κατοίκων μετά την κατάρρευση του γεφυριού.

«Το στοίχημα μπήκε τότε, αλλά δεν ήταν αυτονόητο ότι θα κερδηθεί. Δεν υπήρχε προηγούμενο, ήταν πρώτη φορά που θα επιχειρούνταν μια τέτοια αναστύλωση και όχι μόνο στον Ελλαδικό χώρο, αλλά και ευρύτερα. Η συγκίνηση των ανθρώπων, τα δάκρυα που είδαμε την μέρα που κατέρρευσε το γεφύρι στα μάτια των κατοίκων, αλλά και αυτό που είδαμε εμείς, ήταν συγκλονιστικό. Νομίζω δημιούργησε ταυτόχρονα και την πολιτική βούληση. Εδώ σε έναν ιστορικό τόπο, με μια γέφυρα σε ένα σημείο εθνικής ενότητας, έγινε μια υποδειγματική συνεργασία μεταξύ όλων των φορέων. Ο καθένας συνέβαλε με πίεση και τον δικό τους τρόπο, γιατί όλοι πίστευαν ότι μπορεί και να μην είναι κατορθωτό», σημείωσε.

Την ισχυρή πολιτική βούληση της τότε κυβέρνησης να γίνει το έργο τόνισε σε δηλώσεις του ο πρώην βουλευτής Ιωαννίνων Γιάννης Στέφος, αφήνοντας αιχμές για κάποιους που πιθανόν θα ήθελαν το έργο να μην ολοκληρωθεί. «Πριν από τέσσερα χρόνια, κανείς δεν πίστευε ότι θα έχουμε τη χαρά να περπατήσουμε σε αυτό το μνημείο. Αυτό αποδεικνύει αν μη τι άλλο, ότι όταν κάποιος έχει ισχυρή βούληση να πραγματοποιήσει ένα έργο, μπορεί να το κάνει. Εμείς το αποδείξαμε όχι μόνο σε αυτό, αλλά και σε άλλα πολλά. Είναι τιμή για τον ελληνικό λαό που χρηματοδοτεί αυτά τα έργα, αυτά να ολοκληρώνονται. Θέλω να πω ότι όσοι θα εύχονταν ίσως να μη γίνει ποτέ για να ρίξουν το λίθο του αναθέματος, σήμερα διαψεύδονται με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Κανένας φόβος για το αποτέλεσμα

Βέβαιοι για την επιτυχία του εγχειρήματος της αναστήλωσης και τη στιγμή που θα απομακρυνθεί ο μεταλλότυπος, εμφανίστηκαν οι εργοταξιάρχες στη γέφυρα της Πλάκας, αρχιτέκτονες Χρήστος Ηλιόπουλος και Αλέκος Παπακωστόπουλος.

Όπως ανέφερε ο κ. Ηλιόπουλος, η μελέτη ήταν τόσο λεπτομερείς και ακριβής, που σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία της αναδόχου εταιρίας, δεν υπάρχει κανένας φόβος για το αποτέλεσμα.

Παράλληλα, στο γεφύρι θα γίνει μια επιπλέον στήριξη του ανατολικού βάθρου, ενώ έχουν τοποθετηθεί και ειδικοί αισθητήρες που καταγράφουν δεδομένα ανά μια ώρα. ΟΙ αισθητήρες αυτοί δίνουν στοιχεία για την παραμικρή μετακίνηση. Έτσι, το επόμενο διάστημα μέχρι να βγει το καλούπι, αυτό θα χαλαρώνει σταδιακά και θα αποτυπώνεται η συμπεριφορά του έργου, μέχρι να απεξαρτηθεί τελείως από τον μεταλλότυπο.

Οι δυσκολίες του εγχειρήματος, σύμφωνα με τους ίδιους, είχαν να κάνουν κυρίως με το ποτάμι και τον χρόνο, ειδικά τον προηγούμενο χρόνο, όταν γινόταν οι αντιστηρίξεις των βάθρων, αλλά και η τοποθέτηση του μεταλλότυπου στην κοίτη του ποταμού.

Από εδώ και πέρα, οι εργασίες στην γέφυρα αφορούν την ολοκλήρωσης της κατασκευής του καλντεριμιού, την κατασκευή των στηθαίων και τον καθαρισμό.

Το έργο, πάντως, ολοκληρώθηκε πριν από το χρονοδιάγραμμα, γεγονός που σύμφωνα με τον κ. Παπακωστόπουλο, οφείλεται στην εντατική εργασία, όλες τις ημέρες, ακόμη και τις αργίες, αλλά και τις βραδινές ώρες σε κάποιες περιπτώσεις.

Σχετικά άρθρα

Πληθαίνουν οι φωνές για λήψη στοχευμένων μέτρων

Δέκα δεσμεύσεις για την αλλαγή στην Ήπειρο

Πλήρες ψηφοδέλτιο με 113 υποψηφίους από το «Κοινό των Ηπειρωτών»