ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Από το ολότελα… καλή και η βελτίωση

Στη βελτίωση του τμήματος της παλαιάς εθνικής οδού Ιωαννίνων- Τρικάλων, από τον οικισμό της Μπαλντούμας έως τον ανισόπεδο κόμβο Ζαγορίου της Εγνατίας Οδού, προχωρά η περιφέρεια Ηπείρου, προκειμένου να βελτιώσει τις συνθήκες πρόσβασης στη δυτική πλευρά του λεκανοπεδίου.

Το έργο «Βελτίωση Ε.Ο. Ιωαννίνων- Τρικάλων από διακλάδωση προς Ανατολικό Ζαγόρι έως κόμβο Ζαγορίου Εγνατίας Οδού» έρχεται ως «αντιστάθμισμα» στο αίτημα για την κατασκευή ενός ημικόμβου στην περιοχή του Δρίσκου, το οποίο προσκρούει σταθερά στην άρνηση του υπουργείου Υποδομών, το οποίο επικαλείται έγγραφα της «Εγνατία Οδός ΑΕ», από τα οποία προκύπτει πως η κατασκευή δεν κρίνεται σκόπιμη, λόγω κατασκευαστικών δυσκολιών, που εκτοξεύουν το κόστος.
Η δημοπράτηση της εργολαβίας, με συνολικό προϋπολογισμό 1,7 εκατομμύρια ευρώ, είναι ήδη στον αέρα και οι προσφορές πρέπει να κατατεθούν μέχρι τις 22 Αυγούστου.
Το έργο αφορά τη βελτίωση της παλιάς εθνικής οδού, σε μήκος 2,5 χλμ. περίπου, και αφορά τόσο τη διαπλάτυνση όσο και την τροποποίηση της υφιστάμενης χάραξης. Η προθεσμία για την ολοκλήρωση του έργου έχει οριστεί στους 18 μήνες.
Τη δέσμευση για την κατασκευή του έργου είχε αναλάβει ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, στη διάρκεια της σύσκεψης φορέων για τον κόμβο Δρίσκου, που είχε πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο στην περιφέρεια. Όπως είχε κάνει τότε γνωστό, η περιφέρεια βρισκόταν στη διαδικασία εκπόνησης προκαταρκτικής μελέτης για τη βελτίωση του υπάρχοντος τμήματος της επαρχιακής οδού στη Μπαλντούμα που καταλήγει στον κόμβο Ζαγορίου- Τζουμέρκων.
Τη συγκεκριμένη λύση υποδείκνυε και η «Εγνατία Οδός Α.Ε» σε έγγραφό της, που είχε διαβιβάσει ο τότε υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας σε αναφορά, που είχε καταθέσει ο βουλευτής Ιωαννίνων της Νέας Δημοκρατίας Κώστας Τασούλας. «Τα κυκλοφοριακά δεδομένα της περιοχής είναι ιδιαίτερα χαμηλά για να δικαιολογήσουν σε τόσο μικρή απόσταση δύο κόμβους. Άλλωστε, η αντίστοιχη απόσταση μέσω της υφιστάμενης εθνικής οδού Ιωαννίνων-Τρικάλων των δύο κόμβων είναι περίπου 6 χλμ. με ιδιαίτερα χαμηλούς φόρτους», ανέφερε η απάντηση και αντιπροτείνονταν η βελτίωση του τμήματος της παλαιάς εθνικής οδού από τον ανισόπεδο κόμβο Αράχθου έως τη γέφυρα Μπαλντούμας, ώστε με μικρότερο κόστος να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες της περιοχής.
Για ένα σημαντικό έργο, που θα διευκολύνει όσους εξέρχονται από τον κόμβο Ζαγορίου προς τα χωριά του Περάματος και την είσοδο του δρόμου προς Κόνιτσα, έκανε λόγο σε δηλώσεις του ο δήμαρχος Ζαγορίου Βασίλης Σπύρου.
«Η δημοπράτηση αυτού του κομματιού είναι μια εναλλακτική λύση, από τη στιγμή που δεν έχει ικανοποιηθεί το αίτημα για τον κόμβο στον Δρίσκο. Είναι ένα έργο προς όφελος της περιοχής του Ζαγορίου γενικότερα και της περιοχής του δυτικού τμήματος της πόλης των Ιωαννίνων, του Περάματος και όλων των χωριών του δυτικού τμήματος του λεκανοπεδίου. Με τις διαπλατύνσεις και τις υπόλοιπες βελτιώσεις, πράγματι θα διευκολύνει και θα δημιουργήσει συνθήκες ασφάλειας για όσους θα επιλέγουν να κινηθούν σε αυτό τον δρόμο», ανάφερε χαρακτηριστικά.
Ωστόσο, ο κ. Σπύρου επέμεινε στην αναγκαιότητα να υπάρξει μια έξοδος και πριν την σήραγγα του Δρίσκου. «Είναι ένα διαχρονικό αίτημα και οπωσδήποτε θα ξανατεθεί. Τεχνικά μπορεί να παρουσιάζει δυσκολίες, αλλά μπορεί να γίνει έτσι όπως έχει παρουσιαστεί κατά καιρούς από φορείς, που έχουν ασχοληθεί με το θέμα», σημείωσε.

Σχετικά άρθρα

Στον παραχωρησιούχο το αίτημα για ημικόμβο στον Δρίσκο

Αποστόλης Τζελέτας

Παίρνει πάνω του τον κόμβο στον Δρίσκο

Αποστόλης Τζελέτας

Κανείς δε θέλει τη δομή, λέει ο πρώην δήμαρχος Ζαγορίου