ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Έχουν… ψωμί ακόμη οι μελέτες για το τμήμα Καμπή- Γέφυρα Καλογήρου

Δύο βήματα μπροστά, ένα βήμα πίσω γίνονται στο θέμα της σύνδεσης της Ιόνιας Οδού με την Πρέβεζα, καθώς φαίνεται πως τελικά θα απαιτηθεί ένας χρόνος, ίσως και περισσότερο, για την οριστική μελέτη, μετά τον έλεγχο και την αναγκαία τροποποίηση του σχεδιασμού του τμήματος Καμπή – Γέφυρα Καλογήρου.

Με έγγραφο των αρμοδίων υπηρεσιών του υπουργείου Υποδομών, που παρουσίασε ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης, κατά τη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου το μεσημέρι, γίνεται γνωστό ότι ο νέος κυκλοφοριακός και υδραυλικός σχεδιασμός βρίσκονται σε διαδικασία έγκρισης και η οριστικοποίησή τους θα γίνει κατά την εκπόνηση οριστικών μελετών, ενώ θα απαιτηθεί και νέα περιβαλλοντική αδειοδότηση.
«Η όλη διαδικασία θα πάρει τουλάχιστον ένα χρόνο, μπορεί και 1,5 χρόνο. Δηλαδή σαν να μας λένε “ζήσε Μάη να φας τριφύλλι”. Θα πάω στο υπουργείο να δω τι υπάρχει», ανέφερε ο κ. Καχριμάνης, εκφράζοντας την έκπληξή του για την εξέλιξη αυτή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το περασμένο Απρίλιο, η Επιτροπή Περιβάλλοντος της περιφέρειας ενέκρινε την υπογραφή προγραμματικής σύμβασης με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για το συγκεκριμένο τμήμα, που θα παρακάμπτει την Φιλιππιάδα, προκειμένου να συνδεθεί η πόλη της Πρέβεζας με τον αυτοκινητόδρομο, έργο για το οποίο η περιφέρεια Ηπείρου έχει δεσμεύσει πόρους από το ΠΕΠ 2014-2020. Ωστόσο, η προγραμματική σύμβαση δεν υπεγράφη ποτέ.
Σε ό,τι αφορά τη μελέτη, ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες, στα μέσα του 2018 υπέγραψε την τελευταία παράταση ολοκλήρωσής της μέχρι τις 30 Ιουνίου 2019, καθώς υπήρξε σημαντική καθυστέρηση και κατά την ολοκλήρωση του ελέγχου υποβληθέντων σταδίων μελετών και κατά τη διαδικασία έκδοσης της απόφασης τροποποίησης από το τμήμα Καμπή έως κόμβο Λιμποχοβίτη.
Στην ίδια συνεδρίαση, πάντως, το περιφερειακό συμβούλιο ενέκρινε ομόφωνα την κήρυξη αναγκαστικής απαλλοτρίωσης εκτάσεων ακινήτων, που απαιτούνται για τη βελτίωση και αποκατάσταση της οδού παράκαμψης της Φιλιππιάδας, με αφετηρία τον κόμβο Καμπής.

Πλόες χωρίς κανονιστικό πλαίσιο

Την ανάγκη εκπόνησης μελέτης για τη φέρουσα ικανότητα του ποταμού Αχέροντα, αναφορικά με τον αριθμό των σκαφών που μπορούν να δραστηριοποιούνται σε αυτόν, αλλά και ελέγχου των δραστηριοτήτων, ανέδειξε η συζήτηση για τη χορήγηση άδειας σε ένα ακόμη σκάφος.
Μέχρι σήμερα έχουν δοθεί 17 άδειες, πέντε εκ των οποίων δεν έχουν επικαιροποιηθεί, ωστόσο, με προηγούμενη απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου, λίγο-πολύ αυθαίρετη αφού δεν υπάρχει σχετική μελέτη, επιτρέπονται να πραγματοποιούν τουριστικές πλόες έως τρία σκάφη ταυτόχρονα.
Για την έκδοση των αδειών θα πρέπει να συντρέχουν προϋποθέσεις και κριτήρια, όπως ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης Στράτος Ιωάννου, σημειώνοντας ότι η μελέτη προβλέπεται μέσω του προγράμματος Ολοκληρωμένων Παρεμβάσεων για τον ποταμό Αχέροντα.
Σε παρέμβασή του, ο περιφερειάρχης Αλέκος Καχριμάνης σημείωσε την έλλειψη πλαισίου και ελέγχου στις νέες τουριστικές δραστηριότητες που αναπτύσσονται. «Εμάς μας ζήτησαν να καθαρίσουμε, αλλά βρήκαμε αυθαίρετες γέφυρες, χωρίς αδειοδότηση. Θα έπρεπε να κάνει ελέγχους ο Φορέας. Πρέπει να είμαστε σωστοί. Θα πρέπει οι ίδιοι που βγάζουν μεροκάματο εκεί, να είναι πιο σοβαροί. Είναι όλα “στον αέρα”», σημείωσε.
Στο πλαίσιο της συζήτησης για τη χορήγηση της άδειας, σύμφωνα και με τη γνωμοδότηση της αρμόδιας Επιτροπής, το περιφερειακό συμβούλιο αποφάσισε και την εκπόνηση κανονιστικού πλαισίου, χωρίς να λείψουν και οι αντιπαραθέσεις.
Ο Βασίλης Τσίκαρης, από την παράταξη «Ήπειρος Ανατροπής», ψήφισε θετικά αλλά έθεσε το θέμα του ελέγχου, το οποίο, όπως είπε, δεν πρέπει να αφεθεί μόνο στο Λιμεναρχείο, καθώς δεν υπάρχει η απαραίτητη στελέχωση για όλη την περιοχή αρμοδιότητας, ενώ έθεσε και το θέμα επιβολής τέλους πλεύσης στον ποταμό, ως ένα έσοδο που θα στηρίξει τον έλεγχο, τον καθαρισμό και άλλες παρεμβάσεις.
Ο Γιώργος Ζάψας, από τη «Συμμαχία Ηπειρωτών», καταψήφισε, κάνοντας λόγο για νομικό κώλυμα στην εισήγηση και διατυπώνοντας αιτιάσεις προς τον αντιπεριφερειάρχη για σκόπιμη εισαγωγή του θέματος, αντί της εκπόνησης μελέτης. «Εάν έχετε δημιουργήσει υποχρεώσεις, βρείτε άλλο τρόπο. Χρωστάτε μια μελέτη φέρουσας ικανότητας από 2016», σημείωσε, ενώ ο κ. Ιωάννου απάντησε πως, σύμφωνα με τη νομική γνωμοδότηση, δεν υπάρχει κώλυμα. Αντίθετα, το περιφερειακό συμβούλιο είναι υποχρεωμένο να δώσει την άδεια, αφού πληρούνται οι προϋποθέσεις του νόμου.
Το θέμα καταψήφισαν επίσης ο Κ. Κωτσαντής από τη «Λαϊκή Συσπείρωση» και ο Νίκος Ζήκος από την «Αριστερή Παρέμβαση», καθώς και οι ανεξάρτητοι περιφερειακοί σύμβουλοι Κ. Πάννης, Μ. Χατζηεφραιμίδης και Δ. Χαμπίμπης, ζητώντας να προηγηθούν η μελέτη και το κανονιστικό πλαίσιο και να ακολουθήσει η χορήγηση ή μη αδειών.

Σχετικά άρθρα

5 ευρώ το πηγαινέλα στο Νησί

Απάντηση στην κριτική με τον αέρα του 55%

Γεωργία Χαλάτση

Δύο + δύο άδειες στην Παμβώτιδα