Οι παλινωδίες του έργου κρατούν πλέον εδώ και μια δεκαετία περίπου, ενώ, αυτή τη φορά, ο άξονας βρίσκεται στον αέρα, καθώς το υπουργείο προχώρησε στην ανάκληση της απόφασης του υπουργείου Υποδομών για την έγκρισης του αποτελέσματος του διαγωνισμού, κατ` εφαρμογή της υπ`αρίθμ.40/2019 απόφασης της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Στον διαγωνισμό, που ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2018, είχε μειοδοτήσει η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ με τη δεύτερη εταιρία ιταλική GD Infrastrutture να προσφεύγει στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) και τελικά στο Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο δεν έχει ακόμη εκδώσει απόφαση.
Όπως αναφέρουν στο ypodomes.com πηγές, «η ανάκληση αναδοχής του έργου, ουσιαστικά κάνει μη απαραίτητη την εκδίκαση της υπόθεσης στο ΣτΕ καθώς πλέον δεν υπάρχει ο βασικός λόγος της προσφυγής».
Σύμφωνα με το ιστορικό, ο διαγωνισμός είχε διεξαχθεί στις 26 Ιουνίου 2018 και από τη διαδικασία αποσφράγισης των προσφορών είχε προκύψει μειοδότρια η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ με ποσοστό έκπτωσης 49,85% το οποίο εγκρίθηκε στις 15 Οκτωβρίου. Τον Οκτώβριο υποβλήθηκε προδικαστική προσφυγή και έγινε δεκτό το σχετικό αίτημα αναστολής-προσωρινών μέτρων. Με νέα απόφαση της ΑΕΠΠ τον Δεκέμβριο, απορρίφθηκε η προηγούμενη προσφυγή και στις 20 Δεκεμβρίου άλλη απόφαση της ΑΕΠΠ αναιρεί την προηγούμενη. Το οριστικό πάγωμα στο έργο έφερε η απόφαση 40/2019 της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας και ακολούθησε αίτηση ακύρωσης της απόφασης για την αναδοχή του έργου από την GD Infrastrutture.
Αν δεν υπάρξει νέα προσφυγή κατά της απόφασης ανάκλησης, η επόμενη κυβέρνηση θα πρέπει να προκηρύξει εκ νέου τον διαγωνισμό για το έργο, ύψους 150 εκ. ευρώ. Πρόκειται για κλειστό αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση που ενώνει την Ιόνια Οδό, στο νότιο άκρο της λίμνης Αμβρακίας, με την υποθαλάσσια σήραγγα Ακτίου-Πρέβεζας. Το Απρίλιο παραδόθηκε προς χρήση ένα πρώτο τμήμα 15 χλμ., από το Άκτιο μέχρι την Βόνιτσα.
Η κατασκευαστική περίοδος προβλέπεται στους 30 μήνες με προτεραιότητα στην παράκαμψη Αμφιλοχίας, η οποία μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο από την υπογραφή της σύμβασης.
Το βέβαιο είναι ότι το έργο θα απασχολεί και τα επόμενα χρόνια, με τον κίνδυνο να μην προλάβει να ολοκληρωθεί ως τα τέλη του 2023, αν δεν γίνουν γρήγορα οι διαδικασίες για νέο διαγωνισμό.
Νέες περιπέτειες για το Άκτιο-Αμβρακία
Προς νέο διαγωνισμό οδεύει ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία, που πρέπει ωστόσο να ολοκληρωθεί μέχρι το 2023, καθώς χρηματοδοτείται, ως έργο-γέφυρα, από το ΕΣΠΑ 2014-2020.