Αίθουσα ΣύνταξηςΕπικαιρότητα

Στο τραπέζι η λύση των συμβάσεων παραχώρησης

Το μέλλον των οδικών συνδέσεων της Ηπείρου θα καθοριστεί την ερχόμενη Τρίτη, σε σύσκεψη, που έχει προγραμματιστεί στο υπουργείο Υποδομών, στις 11.30 το πρωί, με πρωτοβουλία του υφυπουργού παρά τω πρωθυπουργώ Θανάση Κοντογεώργη.

Το αποτέλεσμα της σύσκεψης κανείς δεν το ξέρει, ωστόσο φαίνεται πως η κατεύθυνση, στην οποία θα κινηθεί η σύσκεψη, είναι να εξεταστεί αν υπάρχει ενδιαφέρον για την κατασκευή του άξονα από την Φιλιππιάδα έως το Μαυρομάτι με τη μέθοδο της παραχώρησης, δηλαδή με διόδια, μια συζήτηση που έχει ανοίξει εδώ και δύο χρόνια, όταν ο υφυπουργός Μεταφορών είχε επισκεφθεί την περιοχή.
Όπως ανακοίνωσε ο περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης, στη σύσκεψη θα συμμετέχουν ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας και ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος, ώστε να εξεταστούν οι εκκρεμότητες, όπως η οδική σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια και η σύνδεση Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας, όπου η κίνηση έχει αυξηθεί σημαντικά λόγω της ολοκλήρωσης της Αμβρακίας Οδού.
Η ανακοίνωση έγινε στο πλαίσιο της συνεδρίασης λογοδοσίας της περιφερειακής αρχής και της απάντησης στην ερώτηση της παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών» για τη συντήρηση των εθνικών οδών Ιωάννινα – Πρέβεζα και Ιόνια – Πρέβεζα, προτείνοντας να υπάρξει ένας ετήσιος προγραμματισμός για την τμηματική, πλήρη αποκατάσταση των οδών σε βάθος χρόνου.
Και αυτό γιατί ο κ. Καχριμάνης, κατά την απάντησή του, αφού έθεσε τις οδικές προτεραιότητες, όπως το τμήμα Φιλιππιάδα-Γέφυρα Καλογήρου, αναφέρθηκε σε όλες τις μελέτες κόμβων που εκπονεί ή εξετάζει η περιφέρεια για τον άξονα αυτό, για να καταλήξει πως η παραχώρηση είναι ο μόνος τρόπος για να γίνει ο δρόμος.
«Όταν είχε έρθει ο κ. Ταχιάος, εμείς του είπαμε ότι θέλουμε τον δρόμο και μας είπε ότι δεν είναι εύκολο να βρεθούν οι πιστώσεις. Αυτή τη στιγμή έχουμε μια “προίκα”, την υποθαλάσσια που έχει έσοδα, έχουμε την Αμβρακία Οδό που είναι δωρεάν, για μένα και αυτή πρέπει να έχει έσοδα. Και από ‘κει και πέρα, ότι φτιάξουμε εμείς Φιλιππιάδα – -Γέφυρα Καλογήρου και αυτό το κομμάτι και μέχρι το Μαυρομάτι, πρέπει να έχει έσοδα. Έρχεται ξένος κόσμος στο λιμάνι, στο Μαυρομάτι… Να γίνει παραχώρηση της οδού και να φτιαχτεί, αλλιώς δε θα δούμε δρόμο ποτέ», σημείωσε, σχολιάζοντας «όταν ήταν τα πακέτα Ντελόρ για να γίνουν δρόμοι, δεν έγιναν», προκαλώντας της έντονη αντίδραση του Στέφανου Ζούμπα και τη μεταξύ τους αντιπαράθεση.
Η ριζική ανακατασκευή των οδικών αξόνων ήταν και η απάντηση στο βασικό ερώτημα της μείζονος αντιπολίτευσης, που είχε να κάνει με τη συντήρηση των οδικών οδών, που σε πολλά σημεία είναι επικίνδυνες. Σύμφωνα με τον κ. Καχριμάνη, και με δεδομένο ότι οι πόροι δεν είναι απεριόριστοί, οι Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας προχωρούν στη βελτιώσεις που απαιτούνται και ειδικά για τις διαγραμμίσεις, υπήρξε όντως καθυστέρηση, που οφειλόταν στη δικαστική διένεξη των εταιριών που είχαν συμμετάσχει στον ανοικτό διαγωνισμό. Εδώ και λίγο καιρό έληξε η εκκρεμότητα και οι εργασίες για διαγραμμίσεις άρχισαν και συνεχίζονται, ανάλογα με τις κατά τόπους καιρικές συνθήκες.
Επίσης, οι υπηρεσίες της Περιφέρειας φροντίζουν, ώστε να κλείνουν το ταχύτερο δυνατό οι λακκούβες που ανοίγουν στους δρόμους, ενώ η τμηματική ασφαλτόστρωση ήταν και είναι μια επιλογή ανάγκης, που υπαγορεύεται και από τους διαθέσιμους πόρους, που είχε στη διάθεση της η Περιφέρεια από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
«Θα συνεχιστεί το πρόγραμμα, όμως τη λύση δε θα τη δώσουν οι τμηματικές ασφαλτοστρώσεις, αλλά η ριζική ανακατασκευή του οδικού άξονα, για τον οποίο πρέπει να υπάρξει η γενναία συνδρομή του κεντρικού κράτους», σημείωσε ο κ. Καχριμάνης.