Αίθουσα ΣύνταξηςΕπικαιρότητα

Αυξήσεις πριν στεγνώσει το μελάνι

Πριν καλά – καλά προλάβει να στεγνώσει το μελάνι των υπογραφών της Σύμβασης Παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, οι οδηγοί βρέθηκαν από σήμερα αντιμέτωποι με τη νέα πραγματικότητα, καθώς έγινε ήδη η πρώτη αναπροσαρμογή των διοδίων.

Κάτι, που βέβαια ήταν γνωστό εδώ και λίγες ημέρες, καθώς η υπογραφή της υπουργικής απόφασης για αναπροσαρμογή του κόστους από τα 3 στα 4 ευρώ ανά χιλιόμετρο σε πρώτη φάση, ήταν προαπαιτούμενο για να πέσουν οι υπογραφές.
Οι νέες τιμές διέλευσης στους μετωπικούς σταθμούς διοδίων του αυτοκινητοδρόμου, με βάση το ΦΕΚ 1957/Β`/28.03.2024, διαμορφώνονται ως εξής:
Τύριας 2,70 ευρώ (από 2,10 ευρώ, αύξηση 28,5%)
Παμβώτιδας 1,55 ευρώ (από 1,20 ευρώ, αύξηση 29,1%)
Μαλακασίου 1,90 ευρώ (από 1,40 ευρώ, αύξηση 35%)
Σιάτιστας 1,90 ευρώ (από 1,50 ευρώ, αύξηση 26%)
Πολύμυλου 1,90 ευρώ (από 1,40 ευρώ, αύξηση 35%)
Μαλγάρων 0,90 ευρώ (από 1,20 ευρώ, μείωση 25%)
Θεσσαλονίκης 0,55 ευρώ (από 0,50 ευρώ, αύξηση 10%)
Ανάληψης 2,35 ευρώ (από 1,80 ευρώ, αύξηση 30%)
Ασπροβάλτας 1,10 ευρώ (από 0,90 ευρώ, αύξηση 22%)
Μουσθένης 2,15 ευρώ (από 1,60 ευρώ, αύξηση 34%)
Καβάλας 1,85 ευρώ (από 1,40 ευρώ, αύξηση 32%)
Ιασμου 1,80 ευρώ (από 1,40 ευρώ, αύξηση 28%)
Μεστής 2,20 ευρώ (από 1,70 ευρώ, αύξηση 29%)
Αρδανίου 1,60 ευρώ (από 1,20 ευρώ, αύξηση 33%).
Ιεροπηγής 1,85 ευρώ (από 1,40 ευρώ, αύξηση 32%)
Ευζώνων 2,40 ευρώ (από 1,80 ευρώ, αύξηση 33%)
Προμαχώνα 1,90 ευρώ (από 2 ευρώ, μείωση 5%)
Στρυμονικού 1,90 ευρώ (από 1 ευρώ, αύξηση 90%)
Αντίστοιχες είναι οι αυξήσεις και στους 19 πλευρικούς σταθμούς διοδίων, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως οι τιμές παραμένουν ίδιες στα διόδια της υποθαλάσσιας ζεύξης Ακτίου – Πρέβεζας, που επίσης διαχειριζόταν η «Εγνατία Οδός ΑΕ», αλλά έμειναν εκτός της συμφωνίας.

Με ημερομηνία λήξης οι απαλλαγές

Το καλό νέο –για κάποιους- είναι ότι κατά μήκος του οδικού άξονα της Εγνατίας Οδού συνεχίζουν να ισχύουν οι δωρεάν διελεύσεις μόνιμων κατοίκων, με βάση το ΦΕΚ 4156/Β`/29.11.2017. Κατά συνέπεια, οι κάτοικοι της Π.Ε. Θεσπρωτίας θα συνεχίσουν να απαλλάσσονται της καταβολής διοδίων στον σταθμό της Τύριας και οι κάτοικοι του Δήμου Μετσόβου στους σταθμούς Δροσοχωρίου και Μαλακασίου.
Όχι, όμως, για πολύ. Όπως αναφέρουν σε κοινή τους δήλωση οι βουλευτής Ιωαννίνων Μερόπη Τζούφη και η συνάδελφός της από τη Φλώρινα Πέτη Πέρκα, η εφαρμογή της κατάργησης των απαλλαγών των ενδοδημοτικών μετακινήσεων στις παραμεθόριες περιοχές (Ήπειρος, Θράκη κτλ.) θα πραγματοποιηθεί με την ανάληψη της παραχώρησης από τον ιδιώτη (περίπου σε 5 μήνες). Όταν δηλαδή διόδια της Εγνατίας θα αυξηθούν δεύτερη φορά, από τα 4 στα 5 λεπτά ανά χιλιόμετρο, με βάση τις προβλέψεις στην υπογραφείσα Σύμβαση Παραχώρησης.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν οι κ.κ. Τζούφη και Πέρκα, οι απαλλαγές για τις ενδοδημοτικές μετακινήσεις και τους ανέργους, ενώ προβλέπονταν στο αρχικό κείμενο της σύμβασης, καταργήθηκαν στο τελικό σχέδιό της. «Και δεν είναι το μόνο περίεργο σε ό,τι αφορά τη σύμβαση και τις διάφορες εκδόσεις της. Είναι χαρακτηριστικό ότι η σύμβαση, που ενέκρινε το Ελεγκτικό Συνέδριο, είναι διαφορετική από εκείνη, για την οποία είχαν δοθεί προσφορές. Έχουμε δηλαδή το παράδοξο να γίνονται τροποποιήσεις το διάστημα που ακολούθησε τις προσφορές, μέχρι την τελική υπογραφή της σύμβασης», σημειώνουν, επισημαίνοντας πως, εκτός από τους χρήστες, πλήττεται και το ελληνικό δημόσιο, διότι πρόκειται για ακόμα μια σύμβαση που δεν προασπίζει τα συμφέροντά του, ενώ αβέβαιο είναι το μέλλον των εργαζομένων της εταιρίας, οι οποίοι αφήνονται χωρίς αντικείμενο εργασίας.
«Φαίνεται ότι η κυβέρνηση της ΝΔ είναι αποφασισμένη να “ξεπουλήσει” και το τελευταίο “ασημικό” της χώρας – στην προκειμένη περίπτωση την Εγνατία Οδό, έργο που το μεγαλύτερο κατασκευαστικό κομμάτι του, της τάξης των 7 δισ. ευρώ, έγινε με δημόσιο χρήμα και μια εταιρία που από τη λειτουργία της έχει αφήσει χρήματα στα δημόσια ταμεία. Με αυτή την κυβέρνηση, το μόνο που θα μείνει δημόσιο, είναι ο αέρας που αναπνέουμε. Και δυστυχώς, την “εμμονή” της ΝΔ με τις ιδιωτικοποιήσεις θα πληρώσει για μια ακόμα φορά ακριβά ο ελληνικός λαός», καταλήγουν.

Σχετικά άρθρα

Αποδίδεται ξανά στην κυκλοφορία η σήραγγα στο Μαλακάσι

Αποστόλης Τζελέτας

Δεν πείθουν οι έως τώρα εξηγήσεις για το κλείσιμο της σήραγγας

Κλείνει για προληπτικό έλεγχο η σήραγγα «Μαλακάσι Α»

Αποστόλης Τζελέτας