ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Προσωρινός ανάδοχος για το Ιωάννινα – Κακαβιά

Ένα ακόμα βήμα προκειμένου να πάρει ο οδικός άξονας Ιωάννινα-Κακαβιά τον δρόμο της υλοποίησης, έγινε σήμερα, καθώς, με απόφαση που υπογράφει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, η ΑΒΑΞ ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος.

Σε αυτό το στάδιο, υφίσταται ένα διάστημα 10 ημερών μέσα στο οποίο τα σχήματα μπορούν να κατεθέσουν προσφυγή. Εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, θα ετοιμαστεί η σύμβαση, η οποία θα οδεύσει προς υπογραφή. Η ΑΒΑΞ είχε αναδειχθεί μειοδότης με 17,50%.
Το έργο αφορά την επέκταση της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά, προϋπολογισμού 234 εκατ. ευρώ (με Φ.Π.Α), με προαίρεση 76 εκατ. ευρώ. Ο οδικός άξονας, μήκους 70 χλμ., αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα και εντάσσεται στο κεντρικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας, ενώ πρόκειται και για τμήμα του «Μπλε Διαδρόμου», ενός δικτύου οδικών αξόνων 1.500 χλμ. που θα απλώνεται από τη Βόρεια Ιταλία έως την Καλαμάτα, περνώντας από συνολικά οκτώ χώρες (Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κροατία, Ελλάδα, Ιταλία, Μαυροβούνιο, Σερβία και Σλοβενία).
Το έργο περιλαμβάνει δυο υποτμήματα:
– Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης (Χ.Θ. 4+800) και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και συνολικό μήκος 46,4 χλμ νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (Χ.Θ. 21+940 – Χ.Θ. 23+441) μήκους 1,47 χλμ., αποτελεί την Προαίρεση 1.
– Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς (Χ.Θ. 74+349,66) και συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.
Η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 54 μήνες (4,5 χρόνια) από την υπογραφή της σύμβασης, κάτι που σημαίνει ότι εφόσον υπογραφεί έως το καλοκαίρι θα μπορούσε να είναι έτοιμο εντός του 2028.