ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Συλλήψεων συνέχεια για τηλεφωνικές απάτες

Σε τρίτη διαδοχική σύλληψη μέσα σε λίγες ημέρες για τηλεφωνικές απάτες προχώρησαν αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Ιωαννίνων.

Το απόγευμα της Παρασκευής εντόπισαν άμεσα και συνέλαβαν μία 55χρονη Ρουμάνα, σε βάρος της οποίας σχηματίστηκε δικογραφία για απάτη κατά συναυτουργία.
Ως προς το χρονικό της υπόθεσης, το μεσημέρι της Παρασκευής καταγγέλθηκε ότι 90χρονη στα Γιάννενα είχε πέσει θύμα απάτης, όταν δέχθηκε τηλεφώνημα από άτομο που ισχυρίστηκε ότι είναι γιατρός νοσοκομείου της πόλης και ότι απαιτείται άμεσα το χρηματικό ποσό των 40.000 ευρώ, προκειμένου να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση ο εγγονός της, ο οποίος είχε δήθεν τραυματιστεί σοβαρά σε τροχαίο ατύχημα. Το χρηματικό ποσό θα το παραλάμβανε συνεργάτιδά του από το σπίτι της. Η γυναίκα πείστηκε και παρέδωσε στη γυναίκα το χρηματικό ποσό των 3.000 ευρώ, το οποίο είχε άμεσα διαθέσιμο στο σπίτι της.
Ύστερα από εκτεταμένες αναζητήσεις και με βάση τα περιγραφέντα χαρακτηριστικά της, οι αστυνομικοί κατόρθωσαν να εντοπίσουν την 55χρονη Ρουμάνα στην πόλη των Ιωαννίνων λίγη ώρα αργότερα. Στην κατοχή της βρέθηκε και κατασχέθηκε το χρηματικό ποσό των 3.000 ευρώ, το οποίο αποδόθηκε στην 90χρονη και επιπλέον, το χρηματικό ποσό των 320 ευρώ.
Με αφορμή τα τελευταία περιστατικά, η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ηπείρου συμβουλεύει τους πολίτες:
• Να μην πείθονται εύκολα από άτομα, τα οποία τους «πλησιάζουν» ως γνωστοί συγγενικών – φιλικών προσώπων.
• Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να τους πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο).Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδουν σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
• Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού προσώπου, να επιδιώκουν πάντα οι ίδιοι να επικοινωνούν τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό τους πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό τους τηλέφωνο και κατόπιν δικής τους πρωτοβουλίας και να μη δέχονται να μιλούν με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
• Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δε χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
• Να ενημερώνουν πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος τους.