Ntakaletsis tilediaskepsi
All-focus
ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Δεσμεύσεις για τραίνο και οδικούς άξονες ζητά η ΠΕΔ Ηπείρου

Σαφείς δεσμεύσεις για χρηματοδοτήσεις από συγκεκριμένες πηγές και για αυστηρά χρονοδιαγράμματα υλοποίησης των οδικών έργων στην Ήπειρο, ζητά η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Ηπείρου, με ομόφωνη απόφαση που έλαβε στη σημερινή της συνεδρίαση.

Αν και το πρώτο θέμα της συνεδρίασης, που αφορούσε τα συγκοινωνιακά έργα, αναμενόταν να απασχολήσει επί μακρός τα μέλη της Π.Ε.Δ., με δεδομένη την πρόσφατη τοποθέτηση του πρωθυπουργού για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου, η εισήγηση του προέδρου έγινε αποδεκτή χωρίς ιδιαίτερη συζήτηση και τοποθετήσεις.
Ο κ. Ντακαλέτσης αναφερόμενος στην «απρόκλητη», όπως τη χαρακτήρισε, δήλωση του Κ. Μητσοτάκη, σημείωσε πως αποτελεί μια προτεραιότητα για την Ευρωπαϊκή Ένωση και αυτό θα πρέπει να αναδειχθεί πρωτίστως από την Π.Ε.Δ.
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε σε μεγάλα οδικά έργα της Ηπείρου, που έχουν «βαλτώσει» και που δεν παρουσιάζουν κάποιο σημαντικό βαθμό εξέλιξης ως προς την υλοποίησή τους. Συγκεκριμένα, ανέφερε πως ο δρόμος Γιάννενα-Καλπάκι-Κακαβιά είναι σήμερα μπλοκαρισμένος στην προδικαστική προσφυγή, με άγνωστη την τύχη του διαγωνισμού, ενώ επανέλαβε την παλαιότερα εκφρασμένη διαφωνία της Π.Ε.Δ. Ηπείρου σχετικά με την τρίιχνη και όχι τετράιχνη κατασκευή του, και εξέφρασε επιφυλάξεις ως προς τη χρηματοδότησή του. «Την ίδια στιγμή βλέπουμε άλλοι οδικοί άξονες, όπως ο δρόμος Μπράλος-Άμφισσα, να χρηματοδοτούνται με προϋπολογισμό ανάλογο του δρόμου Γιάννενα-Κακαβιά. Εκεί έχει υπογραφεί η σύμβαση με εξασφαλισμένους πόρους από το ΕΣΠΑ 2021-27 και εδώ αντίθετα δεν ξέρουμε τι θα γίνει με την προαίρεση του τμήματος Καλπάκι-Κακαβιά», υποστήριξε ο κ. Ντακαλέτσης.
Αναφέρθηκε ακόμη στη μελέτη του δρόμου σύνδεσης Ιόνιας Οδού-Πρέβεζας, τον δρόμο Μαυρομάτι-Λιμάνι Ηγουμενίτσας, η εκπόνηση της μελέτης για τον οποίο έχει αναληφθεί από την «Εγνατία Οδός ΑΕ», και στο παραλιακό μέτωπο, σημειώνοντας πως ο δρόμος Πάργα-Μεσοπόταμος έχει άγνωστο σχεδιασμό.
Την άποψη ότι ο σχεδιασμός της Σιδηροδρομικής Εγνατίας όφειλε να είχε γίνει με την κατασκευή της οδικής Εγνατίας, υποστήριξε ο γραμματέας του Δ.Σ. της Π.Ε.Δ. Ηπείρου Γιάννης Δαρδαμάνης, ενώ, μετά από τη σχετική τοποθέτηση του δημάρχου Κεντρικών Τζουμέρκων Χρήστου Χασιάκου, στη συνολική διεκδίκηση της Π.Ε.Δ. Ηπείρου εντάσσεται και η βελτίωση των Εθνικών Οδών Άρτας-Τρικάλων και Άρτας-Καρδίτσας.
Ακόμη ο κ. Ντακαλέτσης αναφέρθηκε στις χρηματοδοτήσεις των δήμων από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης, κάνοντας λόγο για «κατάφωρη αδικία» σε βάρος 13 από τους 18 δήμους της Ηπείρου σε προγράμματα όπως το πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας. «Παρακολουθούμε την υλοποίηση των έργων των άλλων δήμων, σαν να μην έχουμε προβλήματα εμείς οι μικρότεροι, είναι μια αυθαίρετη απόφαση του αρμόδιου Υπουργού», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Σχετικά άρθρα

Πυρκαγιές και αιολικά «τρέφουν» σενάρια συνωμοσίας

Στο πλευρό του Δήμου Ζηρού η Π.Ε.Δ. Ηπείρου

Εγκρίθηκε η μελέτη οδοποιίας για το Γιάννενα-Κακαβιά