Τοποθετούμενος στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, όπου συζητείται το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών για τη σύμβαση του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), ο κ. Καλογιάννης ανέφερε ότι με την επιλεγείσα χάραξη ο Ε65 θα συναντήσει την Εγνατία Οδό πολύ μακριά από τα Ιωάννινα, στο Κηπουριό Γρεβενών. «Με τη χάραξη που υιοθετήθηκε από το υπουργείο Υποδομών επί ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, απομακρύνεται αναιτιολόγητα ο Ε65 από την Ήπειρο, επιβαρύνοντας σημαντικά τον χρόνο, το κόστος μετακίνησης και το περιβάλλον. Ενδεικτικά, η χρονική επιβάρυνση της διαδρομής είναι 45 λεπτά της ώρας για κάθε διαδρομή μετ’ επιστροφής. Περισσότεροι θα είναι και οι εκπεμπόμενοι ρύποι. Εάν προστεθούν και οι επιπλέον δαπάνες για διόδια, καύσιμα και συντήρηση των οχημάτων (για τα επιπλέον χιλιόμετρα), προκύπτει σαφώς ότι η χάραξη που υιοθετήθηκε, είναι επαχθής για τους Ηπειρώτες και τους Θεσσαλούς», σημείωσε μεταξύ άλλων.
Παράλληλα, υπενθύμισε την εναλλακτική πρόταση για το βόρειο τμήμα του Ε65, που είχε επεξεργαστεί και καταθέσει ο ίδιος με συνεργάτες του μηχανικούς, υποστηρίζοντας ότι είχε το μεγάλο πλεονέκτημα ότι παρέκαμπτε τη ζώνη του βιότοπου της αρκούδας, οπότε εξασφαλιζόταν ότι δε θα υπάρξουν θέματα νέων προσφυγών, καθώς και ότι διασφάλιζε τα συμφέροντα όχι μόνο των Ηπειρωτών, αλλά και των κατοίκων της βορειο-δυτικής Ελλάδας και της Θεσσαλίας, καθώς συντόμευε τη διαδρομή Καλαμπάκα – Ιωάννινα κατά 28 χλμ. και την απόσταση μεταξύ των στρατηγικής σημασίας λιμένων Ηγουμενίτσας και Βόλου, διευκόλυνε τα μέγιστα όσους κινούνται από την Ήπειρο, την Κέρκυρα, την Αλβανία, τον διάδρομο της Αδριατικής, προς Θεσσαλία/Στερεά Ελλάδα/Αττική (και αντίστροφα), δεν επηρεάζει την κίνηση από Δυτ. Μακεδονία προς Θεσσαλία/Αττική (και αντίστροφα), καθώς η αύξηση του μήκους αυτής της διαδρομής ήταν αμελητέα (7 χλμ), δεν είχε ουσιαστικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, καθώς παρακάμπτει ευαίσθητες οικολογικά περιοχές, ενώ το εκτιμώμενο κόστος της δε θα ξεπερνούσε το αντίστοιχο της επιλεγείσας από το υπουργείο λύσης.
«Όφειλε η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών να έχει λάβει σαφή θέση για τη χάραξη του τμήματος Τρίκαλα– Καλαμπάκα– Εγνατία οδός. Δεν το έπραξε και θα είναι υπόλογη έναντι των χρηστών του αυτοκινητοδρόμου. Για τη σημερινή ηγεσία του υπουργείου ήταν τελειωμένη η υπόθεση της χάραξης, όταν ανέλαβε τα καθήκοντά της», τόνισε ο κ. Καλογιάννης, επισημαίνοντας, ωστόσο, ότι θεωρεί πολύ σημαντικό το γεγονός ότι η σημερινή κυβέρνηση πέτυχε να εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση του έργου από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Σημαντική η χρηματοδότηση, έστω και χωρίς τη βέλτιστη χάραξη
Στην άποψή του ότι η χάραξη που υιοθετήθηκε για το βόρειο τμήμα του Ε65 δεν είναι η βέλτιστη και δεν καλύπτει τα συμφέροντα όχι μόνον του νομού Ιωαννίνων, αλλά γενικότερα της Ηπείρου, χωρίς να ωφελεί άλλες περιοχές, εμμένει ο βουλευτής Ιωαννίνων της Νέας Δημοκρατίας Σταύρος Καλογιάννης, αν και αναγνωρίζει ότι πλέον δεν υπάρχουν περιθώρια αλλαγών.
