Και αυτό γιατί οι ανάγκες που έχουν καταγραφεί, είναι πολύ περισσότερες από αυτές που καλύπτει το κονδύλιο της ΠΕΔ. Σύμφωνα με όσα ανέφερε στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΠΕΔ ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Ηπείρου Κωνσταντίνος Καμπουράκης, όπως αναφέρεται και στο σχετικό δελτίο τύπου, σ’ ένα σύνολο 40.603 μαθητών στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης σε όλη την Ήπειρο, έχουν καταγραφεί ανά δήμο από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης των τεσσάρων περιφερειακών ενοτήτων οι ελλείψεις, που ανέρχονται συνολικά σε 3.665 συσκευές, ενώ σε κάποιες ορεινές και απομακρυσμένες περιοχές υπάρχει πρόβλημα με το σήμα του internet.
Ο κ. Καμπουράκης, ερωτηθείς σχετικά, σημείωσε πως οι ελλείψεις αυτές σε ένα σύνολο 40.600 μαθητών σε όλη την Ήπειρο, είναι λογικές. Αφενός γιατί υπάρχουν πολυμελείς οικογένειες που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στην προμήθεια πολλών συσκευών, ώστε να χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα από τα παιδιά, αλλά και πιθανόν από γονείς που εργάζονται εξ αποστάσεως, αφετέρου υπάρχουν οικογένειες που δεν μπορούν να διαθέσουν χρήματα για ηλεκτρονικές συσκευές αυτή την περίοδο ειδικά, αλλά και γενικότερα. Ο ίδιος σημείωσε πως εξετάζει το ενδεχόμενο να απευθυνθεί και αλλού, προκειμένου να εξασφαλιστούν κάποιες συσκευές ακόμη.
Αν δει κανείς με περισσότερη προσοχή το ζήτημα, οι 25.000 ευρώ της ΠΕΔ μπορούν να καλύψουν την προμήθεια περίπου 250-300 tablet, όταν μιλάμε για μια συσκευή της τάξης των 100 ευρώ, που λόγω της μαζικής προμήθειας η τιμή μπορεί να «πέσει» στα 85 ευρώ περίπου. Στην καλύτερη περίπτωση, μπορεί να μιλάμε για μια προμήθεια 500 συσκευών, χαμηλότερης τιμής, ικανών επιδόσεων ωστόσο, ώστε να υποστηρίξει το σύστημα της τηλεκπαίδευσης.
Σε κάθε περίπτωση, απαιτούνται τουλάχιστον 3.000 συσκευές ακόμη για την κάλυψη των αναγκών, που σημαίνει συνολικά, με βάση τα παραπάνω, ένα κονδύλιο που κυμαίνεται από 250.000 έως 300.000 ευρώ χονδρικά για όλη την Ήπειρο.
Με δεδομένο λοιπόν ότι οκτώ περίπου μήνες μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας εξασφαλίστηκαν 30.000 ευρώ, δε φαίνεται εφικτό να καλυφθεί το σύνολο των αναγκών έγκαιρα, κάτι για το οποίο το υπουργείο Παιδεία πρώτα απ’ όλα οφείλει να σκεφτεί άλλες πιθανές λύσεις.
Προφανώς οι δυνατότητες του υπουργείου, ειδικά όταν μιλάμε για ολόκληρη τη χώρα, αλλά και οι δυνατότητες των δήμων είναι πεπερασμένες. Παρ’ όλα αυτά, θα μπορούσαν να εξευρεθούν κονδύλια για τον σκοπό αυτό, αν υπήρχε η δέουσα συνεργασία από τον περασμένο Μάρτιο μέχρι σήμερα.
Για παράδειγμα, κάποια κονδύλια που προβλέπονται για τα λειτουργικά έξοδα των σχολικών μονάδων ή για τη μεταφορά των μαθητών, για το διάστημα που αυτά δε λειτούργησαν, θα μπορούσαν να κατευθυνθούν στον σκοπό αυτό. Ταυτόχρονα, αν δινόταν μια ευελιξία στους δήμους να μεταφέρουν τυχόν αποθεματικά ή πόρους από άλλους κωδικούς, επίσης θα μπορούσε να δώσει τουλάχιστον ένα μέρος της λύσης.
Γιατί φαίνεται αδιανόητο να μην μπορούν να εξευρεθούν, από οποιοδήποτε δημόσιο ταμείο, κονδύλια της τάξης των 300.000 ευρώ για να μπορούν όλοι οι μαθητές να απολαμβάνουν το συνταγματικό δικαίωμα στην εκπαίδευση.
Μέχρι να βρουν τα tablet, θα τελειώσει η πανδημία
Μια σημαντική συνεισφορά στην ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού για μαθητές της Ηπείρου έκανε η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Ηπείρου, διαθέτοντας 30.000 ευρώ για την προμήθεια tablet και συνδέσεων mobile internet, ωστόσο η οριστική λύση του προβλήματος απέχει, καθώς βρισκόμαστε σε lock down μέχρι νεωτέρας και για τα σχολεία και μπροστά σε ένα ενδεχόμενο τρίτο κύμα της πανδημίας με τη νέα χρονιά.
