Το ζήτημα απασχολεί εδώ και χρόνια τους τοπικούς φορείς, καθώς το ισχύον θεσμικό πλαίσιο «μπλοκάρει» ουσιαστικά την κατασκευή των απαραίτητων υποδομών σε λίμνες, ειδικά στην περίπτωση της λίμνης των Ιωαννίνων, ωστόσο, τα δημοσιεύματα του αθηναϊκού τύπου εντάσσουν τα Γιάννενα ανάμεσα στις 100 πόλεις και νησιά που θα αποκτήσουν υδατοδρόμιο.
Οι πρώτες πτήσεις υδροπλάνων αναμένεται να ξεκινήσουν από τα πρώτα υδατοδρόμια που έχουν αδειοδοτηθεί σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα τον Μάιο του 2020, ενώ αρκετά ακόμη βρίσκονται υπό αξιολόγηση από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, σχέδια για υδατοδρόμια υπάρχουν σε 19 λίμνες. Εκτός από την Παμβώτιδα, πρόκειται για τις λίμνες Τριχωνίδα, Βόλβη, Βεγορίτιδα, Βιστωνίδα, Κορώνεια, Μικρή Πρέσπα, Μεγάλη Πρέσπα, Ορεστιάδα (Καστοριάς), Υλίκη, Δοϊράνη, Αμβρακία, Στυμφαλία, Πετρών, Παραλίμνη, Καϊάφα, Οζερός, Βουλκαριά, Δύστος.
Το επενδυτικό ενδιαφέρον φαίνεται να είναι έντονο σε επιχειρήσεις και επενδυτικά σχήματα της Ελλάδας και του εξωτερικού.
Ωστόσο, αυτό που απομένει είναι να δούμε αν αυτή τη φορά το νέο νομοθετικό πλαίσιο θα καταφέρει να λύσει τα προβλήματα που υπάρχουν, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα Γιάννενα αλλά και να διασφαλίσει ταυτόχρονα με την οποιαδήποτε δραστηριότητα, την προστασία του οικοσυστήματος.
