Μέχρι τις 31 Μαΐου, ο δήμος Ιωαννιτών πρόκειται να υποβάλει την πρόταση για χρηματοδότηση του μεγάλου δακτυλίου, της οδικής σύνδεσης Κόμβος Βογιάνου – Κόμβος Πανηπειρωτικού σταδίου, μετά την ομόφωνη έγκριση από το δημοτικό συμβούλιο.
Στην πρόταση περιλαμβάνονται και οι αλλαγές σε επίπεδο Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, που είχαν συμφωνηθεί με το υπουργείο Περιβάλλοντος, στο πλαίσιο της «απεμπλοκής» του έργου με αυτό της Κενάν Μεσαρέ, και εκτιμάται ότι η διαδικασία θα κυλήσει ομαλά στη συνέχεια.
Η πρόταση αυτή αφορά επανάληψη προηγούμενης υποβολής πρότασης του δήμου Ιωαννιτών να χρηματοδοτήσει το προτεινόμενο έργο, η οποία απορρίφθηκε από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης της περιφέρειας Ηπείρου, καθώς ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κατόπιν προσφυγής, προχώρησε στην ακύρωση της απόφασης του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας, που αφορούσε την περιβαλλοντική αδειοδότηση του κυρίως υποέργου της πρότασης.
Ο δήμος Ιωαννιτών, μετά από συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, καθώς και με την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου –Δυτικής Μακεδονίας, προχώρησε στη συμπλήρωση της αρχικής ΜΠΕ, όπως συμφωνήθηκε, και καταθέτει ξανά την αίτησή του για να προχωρήσει αυτό το σημαντικό έργο, το οποίο συνδέει το Μητροπολιτικό Κέντρο στο νότιο άκρο της πόλης (οδός Βογιάννου) μέσω της Λεωφόρου Γεννηματά, της Λεωφόρου Ιωνίας, της Λεωφόρου Ειρήνης μεταξύ των οικισμών Ανατολής-Κατσικά και μιας προτεινόμενης περιαστικής οδού στο νότιο όριο του οικισμού Ανατολής, με την οδό Ιωαννίνων στο ύψος του Πανηπειρωτικού Σταδίου.
«Είναι υπεράνω λογικής να μπαίνουν εμπόδια για ένα τόσο σημαντικό έργο. Έχουμε αποδείξει ότι οι αιτιάσεις ορισμένων για σύνδεση του έργου με την Κενάν Μεσαρέ είναι εντελώς λάθος, γιατί, με αυτό το σκεπτικό, όλες οι οδοί συνδέονται ή θα συνδεθούν μεταξύ του και με μελλοντικά έργα. Έχουμε αποδείξει ως δημοτική αρχή ότι συνομιλούμε με όλους τους πολίτες και έχουμε τη διάθεση να βελτιώσουμε οδούς και προβλήματα στο κυκλοφοριακό συνολικά, ιδίως μέσω του ΣΒΑΚ», είπε ο δήμαρχος Θωμάς Μπέγκας.
«Ελπίζω ότι η σημερινή απόφαση θα είναι η απαρχή για το τέλος της ταλαιπωρίας για ένα πολύ σημαντικό έργο, που καθυστέρησε για γνωστούς λόγους, κακώς κατά τη γνώμη μας. Ελπίζουμε ότι σήμερα ανοίγει ο δρόμος για τη χρηματοδότηση ενός έργου, που έχει ανάγκη ο τόπος μας», είπε με τη σειρά του ο κ. Μανταλόβας, υπενθυμίζοντας ότι το έργο αυτό προβλέπονταν από το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της πόλης και των πρώην καποδιστριακών δήμων.
Το έργο
Το οδικό δίκτυο ολοκληρώνει τη σύνδεσή του με την Εθνική Οδό μέσω του υπολειπόμενου τμήματος της οδού Ιωαννίνων, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας της Εθνικής Οδού Ιωαννίνων – Άρτας, της οδού Ιωαννίνων (Ανατολή) και της οδού 3ης Σεπτεμβρίου (Κατσικά).
Το οδικό δίκτυο ξεκινά από τον ήδη κατασκευασμένο ισόπεδο κυκλικό κόμβο στη συμβολή της Λεωφόρου Γεννηματά με την οδό Βογιάννου και καταλήγει στη συμβολή της οδού πρόσβασης προς το Πανηπειρωτικό Στάδιο με την οδό Ιωαννίνων του δημοτικού διαμερίσματος Ανατολής. Έχει συνολικό μήκος 4.360 μ. περίπου.
Στο μεγαλύτερο μήκος της ταυτίζεται με τις ήδη διανοιγμένες οδούς των ρυμοτομικών σχεδίων Ιωαννίνων, Ανατολής και Παμβώτιδας (οδός Γεννηματά και Λεωφόροι Ιωνίας, Ειρήνης). Η αρτηρία σε όλα τα τμήματά της αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Το πλάτος της κάθε λωρίδας κυκλοφορίας ανέρχεται σε 3,25μ. Το έργο αποτελείται από οκτώ αρτηρίες, μεταξύ των οποίων παρεμβάλλονται οκτώ σύγχρονοι ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι (round about).
Η πρόταση του δήμου περιλαμβάνει τρία υποέργα, συνολικού προϋπολογισμού 27.336.070,75 ευρώ, και συγκεκριμένα το κύριο υποέργο με τίτλο «Ολοκλήρωση μεγάλου δακτυλίου πόλης Ιωαννίνων (κόμβος Πανηπειρωτικού σταδίου – κόμβος Βογιάνου» με προϋπολογισμό 24.790.000 ευρώ, τις απαλλοτριώσεις με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 2.400.000 ευρώ και τη μετατόπιση δικτύων αρμοδιότητας ΔΕΔΔΗΕ με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 146.070,75 ευρώ.
