Στο επίκεντρο της κριτικής βρίσκεται η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ζίτσας, που ελήφθη στις 16 Ιουνίου, για την ανάθεση του συνόλου των υπηρεσιών αποκομιδής απορριμμάτων, ανακυκλώσιμων υλικών και βιοαποβλήτων, καθώς και του πλυσίματος των κάδων, σε ιδιώτη για χρονικό διάστημα τριών ετών.
Σύμφωνα με τη ΔΑΣ ΟΤΑ Ιωαννίνων, η σύμβαση ανέρχεται σε 600.000 ευρώ ετησίως, δηλαδή συνολικά 1,8 εκατ. ευρώ, με την παράταξη να υποστηρίζει ότι η δημοτική αρχή επέλεξε την ιδιωτικοποίηση αντί της ενίσχυσης της υπηρεσίας καθαριότητας με προσλήψεις προσωπικού και ανανέωση του στόλου.
Η ΔΑΣ ΟΤΑ επικρίνει επίσης τη δημοτική αρχή για τη στάση που, όπως υποστηρίζει, έχει τηρήσει τα προηγούμενα χρόνια απέναντι στους συμβασιούχους εργαζόμενους, ενώ ζητά να ανακληθεί η απόφαση και να προχωρήσουν οι αναγκαίες προσλήψεις.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η Λαϊκή Συσπείρωση Δήμου Ζίτσας, η οποία κάνει λόγο για παράδοση της υπηρεσίας καθαριότητας σε εργολάβο και εκτιμά ότι η επιλογή αυτή θα επιβαρύνει τα ανταποδοτικά τέλη. Παράλληλα, συνδέει τη συγκεκριμένη απόφαση με άλλα θέματα που συζητήθηκαν στην ίδια συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, όπως η γνωμοδότηση για μονάδα επεξεργασίας βιοαποβλήτων στην περιοχή του Νεοχωρίου και η έγκριση του νέου Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας, χωρίς –όπως αναφέρει– πρόβλεψη οργανικών θέσεων για συμβασιούχους των κοινωνικών δομών.
Οι δύο παρατάξεις καλούν τη δημοτική αρχή να επανεξετάσει την επιλογή της και να ενισχύσει τη δημοτική υπηρεσία καθαριότητας με μόνιμο προσωπικό και εξοπλισμό.
