Η φράση αυτή ανήκει στον πρόεδρο του Ναυτικού Ομίλου Ιωαννίνων Νίκο Εξάρχου, ο οποίος έσπευσε, ωστόσο, άμεσα να διευκρινίσει ότι αυτό δεν εξαρτάται από τον ΝΟΙ, αλλά από την πόλη των Ιωαννίνων, η οποία εκπροσωπείται αρμοδίως από τους φορείς της.
Στην περίπτωση, πάντως, των Βαλκανικών Αγώνων οι φορείς της πόλης και της Ηπείρου έκαναν το καθήκον τους, με την Περιφέρεια Ηπείρου, τον Δήμο Ιωαννιτών, το Επιμελητήριο Ιωαννίνων και την Περιφερειακή Ένωση Δήμων Ηπείρου. Δεν μπορεί να ειπωθεί το ίδιο, όμως, και για την Ελληνική Κωπηλατική Ομοσπονδία, που δε φρόντισε να ανταποδώσει τη στήριξη αυτή με προβολή για τα Γιάννενα, καθώς μόλις το βράδυ της Πέμπτης υπήρξε η πρώτη ανακοίνωση για τη διοργάνωση στα Γιάννενα, μόλις χθες οργανώθηκε μια συνέντευξη τύπου, ενώ δεν εξασφαλίστηκε και τηλεοπτική μετάδοση, παρά μόνο από το κανάλι της ΕΚΟΦΝΣ στο You Tube. Και αν δεν ήταν οι άνθρωποι του ΝΟΙ να βάλουν πλάτη, μπορεί να μην είχαν γίνει ούτε αυτά, με τον πρόεδρο της ΕΚΟΦΝΣ- και για φέτος και της Βαλκανικής Ομοσπονδίας- Βασίλη Πολύμερο να επικαλείται φόρτο εργασίας.
Εννέα χώρες, 240 αθλητές
Στο πρωτάθλημα θα λάβουν μέρος εννέα Βαλκανικές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, με συνολικά 240 αθλητές των κατηγοριών Εφήβων – Νεανίδων και Παίδων – Κορασίδων, που θα συμμετάσχουν σε 21 αγωνίσματα. Οι αποστολές είναι πολυμελείς, με πολυπληθέστερη την ελληνική ομάδα, η οποία απαρτίζεται από 42 νεαρούς κωπηλάτες, που στελεχώνουν συνολικά 21 πληρώματα, έχοντας στόχο την πρώτη θέση στον πίνακα των μεταλλίων. Ο Ναυτικός Όμιλος Ιωαννίνων θα εκπροσωπηθεί αγωνιστικά με συνολικά επτά επίλεκτους κωπηλάτες. Πρόκειται για τους Ιάσονα Μουσελίμη, Κωνσταντίνο Γιαννούλη, Νεφέλη Ντάρα, Σύλβια Γιουγλή, Γιώργο Χατζηγιαννάκη, Δημήτρη Ντάρα και Χρήστο Καραγιάννη, οι οποίοι θα δώσουν τις μάχες της διάκρισης με τα πληρώματα της Εθνικής.
Η τελετή έναρξης τους θα γίνει σήμερα Παρασκευή, στις 7.30 το απόγευμα, στον Πύργο Τερματισμού του ΠΕΑΚΙ. Το αγωνιστικό πρόγραμμα των τελικών ξεκινάει στις 9.30 το πρωί και τις δύο ημέρες. Αύριο Σάββατο θα διεξαχθούν έντεκα τελικοί αγώνες, με τον τελευταίο στις 12 το μεσημέρι. Την Κυριακή θα διεξαχθούν δέκα τελικοί με τον τελευταίο να ξεκινάει στις 11.45 το πρωί. Οι θεατές μπορούν να προσέλθουν για να τους παρακολουθήσουν στις κερκίδες του ΠΕΑΚΙ, στη Λιμνοπούλα (είσοδος από την πλευρά του ΚΕΚΩΠ).
Ευχαριστίες και κάλεσμα
Τη χαρά του για την επιστροφή του Βαλκανικού Πρωταθλήματος στην Ελλάδα και τα Γιάννενα εξέφρασε ο πρόεδρος της ΕΚΟΦΝΣ Βασίλης Πολύμερος, τονίζοντας πως η ΕΚΟΦΝΣ και ο Ναυτικός Όμιλος Ιωαννίνων κάνουν τα αδύνατα δυνατά για να έχουν οι συμμετέχοντες αθλητές τις καλύτερες δυνατές συνθήκες. Στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου, ευχαρίστησε την Περιφέρεια Ηπείρου, τον Δήμο Ιωαννιτών, τον Ν.Ο.Ι. και όλους τους τοπικούς παράγοντες για την υποστήριξη όλο αυτό τον καιρό και ευχήθηκε καλούς αγώνες.
Ευγνώμων προς τις τοπικές αρχές για τη φιλοξενία των Βαλκανικών Αγώνων στα Γιάννενα δήλωσε ο γενικός γραμματέας της Βαλκανικής Ομοσπονδίας Dorin Alupei και ευχαρίστησε δημόσια την Ελληνική Κωπηλατική Ομοσπονδία και τον Ναυτικό Όμιλο Ιωαννίνων για την πολύτιμη βοήθεια στη διοργάνωση. Τόνισε δε ότι προσωπικά αισθάνεται πολύ όμορφα που επέστρεψε στην πόλη έπειτα από 30 χρόνια, όταν ως αθλητές προπονούνταν στην Παμβώτιδα για τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Ατλάντα.
Από την πλευρά του, ο αντιπεριφερειάρχης Ηπείρου Βασίλης Γοργόλης χαρακτήρισε σημαντικό το γεγονός ότι διεξάγεται στα Γιάννενα και την Ήπειρο μία μεγάλη αθλητική διοργάνωση, λέγοντας πως αυτό δείχνει δύο πράγματα. «Πρώτον, ότι υπάρχει στην πόλη μας το ανθρώπινο δυναμικό, το οποίο έχει τη διοικητική ικανότητα να φέρει σε πέρας εκδηλώσεις με πάρα πολύ μεγάλη εμβέλεια, και, δεύτερον, πως όλοι οι φορείς είμαστε δίπλα για να βοηθήσουμε οικονομικά και για να είμαστε σε θέση να φέρουμε σε πέρας αυτές τις οργανώσεις», τόνισε. Ο κ. Γοργόλης χαρακτήρισε τη λίμνη ως το συγκριτικό πλεονέκτημα της περιοχής, εκφράζοντας την πεποίθηση πως οι ξένες αποστολές θα αποκομίσουν τις καλύτερες εντυπώσεις και θα γίνουν πρεσβευτές της περιοχής, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού, στον οποίο η Περιφέρεια δίνει, όπως είπε, πάρα πολύ μεγάλη σημασία.
Σημαντική διοργάνωση για την πόλη των Ιωαννίνων και για την ελληνική κωπηλασία χαρακτήρισε ο αντιδήμαρχος Αθλητισμού Πέτρος Παλάσχας το Βαλκανικό Πρωτάθλημα, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι οι επίλεκτοι αθλητές θα προσφέρουν ένα μοναδικό αγωνιστικό θέαμα. «Όλοι οι φόρες της πόλης, Περιφέρεια, Δήμος Ιωαννιτών, Επιμελητήριο, σε συνεργασία με την Ελληνική Κωπηλατική Ομοσπονδία και τον Ν.Ο.Ι. ενώνουμε τις δυνάμεις μας προκειμένου να μπορέσουν να υλοποιήσουμε με επιτυχία τη μεγάλη αυτή διοργάνωση στη λίμνη Παμβώτιδα, που είναι ένα μοναδικό στολίδι φυσικής ομορφιάς και βοηθάει ώστε να έχουμε πολύ καλά αποτελέσματα», σημείωσε και κάλεσε, όπως προηγουμένως και ο κ. Γοργόλης, τους πολίτες βρεθούν στις κερκίδες.
Την ιδιαίτερη χαρά του για τη διεξαγωγή των Βαλκανικών Αγώνων στα Γιάννενα εξέφρασε και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων Σπύρος Μπέκας, ο οποίος υπήρξε αθλητής του Ναυτικού Ομίλου. «Τα έχω ζήσει όλα αυτά και πραγματικά χαίρομαι που αναβιώνει η δόξα άλλων εποχών», υπογράμμισε και συνεχάρη τον Ναυτικό Όμιλο και την Ελληνική Ομοσπονδία Κωπηλασίας που κατάφεραν να φέρουν το Βαλκανικό Πρωτάθλημα στα Γιάννενα,. «Ευελπιστούμε να έρθουν ακόμα περισσότερες διοργανώσεις, γιατί ο Ναυτικός Όμιλος Ιωαννίνων είναι άξιος, έχει την εμπειρία, μπορεί να τις κάνει και φυσικά τα Γιάννενα, με τη μοναδική ομορφιά και τις υποδομές τους, που μπορούν να φιλοξενήσουν μεγάλα αθλητικά γεγονότα», κατέληξε ο κ. Μπέκας και απηύθυνε και εκείνος κάλεσμα στον κόσμο να παρακολουθήσει τους αγώνες.
Τέλος, ο πρόεδρός του ΝΟΙ Νίκος Εξάρχου καλωσόρισε και δημόσια τη Βαλκανική οικογένεια στην πόλη, υποσχόμενος ότι η διοργάνωση θα τους προσφέρει ό,τι καλύτερο μπορεί. «Φτάσαμε σήμερα στο τέλος μιας μεγάλης ευθείας, η οποία απαίτησε αγάπη, κούραση, προσωπική αντοχή, συνεννόηση. Φτάσαμε εδώ γιατί υπάρχει η Περιφέρεια Ηπείρου, η οποία ενστερνίστηκε τις οικονομικές απαιτήσεις για την επιτυχή διοργάνωση των αγώνων, ο Δήμος Ιωαννιτών, ο οποίος επίσης μας βοήθησε τα μέγιστα, το Επιμελητήριο Ιωαννίνων, που αμέσως ανταποκρίθηκε προσφέροντας και αυτό τη βοήθειά του, η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Ηπείρου, που και αυτή με τον τρόπο της συνέβαλε στην επίτευξη του σκοπού», τόνισε και ευχαρίστησε επίσης τη διοίκηση του ΠΕΑΚΙ που παραχώρησε ό,τι της ζητήθηκε στον χώρο της Λιμνοπούλας, και φυσικά την Ελληνική Κωπηλατική Ομοσπονδία για τη συνεργασία και την αμέριστη έμπρακτη βοήθεια που πρόσφερε στον Ν.Ο.Ι.
