Η συζήτηση για τους οδικούς άξονες στην Πρέβεζα έγινε με αφορμή την επερώτηση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» για την Ε.Ο. Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας, την οποία ο επικεφαλής Γιώργος Πρέντζας χαρακτήρισε λαιμητόμο, ζητώντας απαντήσεις και για την πρόθεση της Περιφέρειας και του υπουργείου να κατασκευαστεί με παραχώρηση, που σημαίνει διόδια για τους διερχόμενους.
Ο κ. Καχριμάνης αναφέρθηκε διεξοδικά στις ενέργειες στις οποίες έχει προβεί η Περιφέρεια Ηπείρου, ανακοινώνοντας επίσης ότι επίκειται νέα συνάντηση με τον υφυπουργό Υποδομών Ν. Ταχιάο.
Ανέφερε ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία των κυκλοφοριακών φόρτων που έχουν συγκεντρωθεί, ο άξονας Ιόνια Οδός- Κόμβος Λιμποχωβίτη- Κόμβος Φραξήλα- Πρέβεζα θα κατασκευαστεί με τετράιχνη διατομή, ενώ το τμήμα Κόμβος Φραξήλα – Πάργα με τρίιχνη διατομή. Πρόσθεσε επίσης ότι οι κόμβοι, που ήδη κατασκευάζονται, είναι προσαρμοσμένοι στο μελλοντικό σχεδιασμό, ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη συμβολή των κυκλικών κόμβων στην οδική ασφάλεια. «Οι κόμβοι αποτελούν κύριο στοιχείο ενός οδικού δικτύου σε ό,τι αφορά την οδική ασφάλεια και την προσβασιμότητα. Επομένως, η κατά προτεραιότητα προώθηση των μελετών και της κατασκευής τους κρίνεται αναγκαία για την άμεση και δραστική βελτίωση της οδικής ασφάλειας κατά μήκος του οδικού άξονα. Μιλάμε για νεκρούς στη σιδηροδρομική γραμμή και κανείς δε λέει πόσοι χάθηκαν σε αυτούς τους δρόμους. Εμείς γι’ αυτό ρίχνουμε το βάρος στους κόμβους», σημείωσε.
Τέλος, ανακοίνωσε ότι μετά το Πάσχα θα τεθεί προς συζήτηση η εφαρμογή του μέτρου της απαγόρευσης της κυκλοφορίας των φορτηγών άνω των 5 τόνων τα Σαββατοκύριακα και τις ημέρες των επίσημων αργιών στον παραλιακό οδικό άξονα και στην Ε.Ο. Πρέβεζας – Φιλιππιάδας.
Για τα διόδια
Συνεχίζει τις προσπάθειες για «δικαίωση» αναφορικά με την απαλλαγή των κατοίκων των Ιωαννίνων και της Θεσπρωτίας από τα διόδια της Εγνατίας Οδού, για τα οποία υπάρχει απόφαση του ΣτΕ χωρίς όμως το Υπουργείο Υποδομών να συμμορφώνεται.
Μέχρι στιγμής έχουν γίνει τρεις οχλήσεις στο Υπουργείο, όπως ανέφερε ο κ. Καχριμάνης, χωρίς απάντηση, επισημαίνοντας πως είναι διατεθειμένος να προσφύγει ακόμη και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
Βέβαια, η βάση του σκεπτικού που κατέθεσε, αφορά, όπως σημείωσε, ότι υπάρχει ευρωπαϊκή οδηγία σύμφωνα με την οποία τα βαρέα οχήματα καταβάλλουν ή διόδια ή αυξημένα τέλη κυκλοφορίας, η οποία δεν εφαρμόζεται στην Ελλάδα. «Καταλαβαίνετε ότι θα έχουμε μια μάχη σε πολλά σημεία με τους αρμοδίους διαχρονικά των υπουργείων», ανέφερε, χωρίς να διευκρινίσει πώς το παραπάνω σκεπτικό έχει εφαρμογή στα ΙΧ αυτοκίνητα.
Για τη ΒΙΠΕ Πρέβεζας
Στο περιφερειακό συμβούλιο απαντήθηκε και η επερώτηση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» για τη ρύπανση στη ΒΙΠΕ Πρέβεζας. Στην επερώτηση απάντησε αναλυτικά ο αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Πρέβεζας Στράτος Ιωάννου, ο οποίος υπογράμμισε ότι η Περιφερειακή Ενότητα Πρέβεζας δεν έχει καμία ευθύνη για όσα αναφέρονται.
Πρόσθεσε ότι υπόλογη για τη ρύπανση δεν είναι η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ Α.Ε., αλλά η όποια επιχείρηση ρυπαίνει. Ενημέρωσε ότι οι υπηρεσίες της Π.Ε. Πρέβεζας προχώρησαν σε ελέγχους, οι οποίοι συνεχίζονται, και συνέταξαν εκθέσεις αυτοψίας, χωρίς όμως μέχρι σήμερα να έχει ταυτοποιηθεί η επιχείρηση (ή επιχειρήσεις), που διοχέτευσε λύματα στο αγωγό των όμβριων. Όπως πρόσθεσε, έχουν ληφθεί πρόσφατα και νέα δείγματα, τα οποία έχουν σταλεί για ανάλυση και τα αποτελέσματα αναμένονται εντός δεκαημέρου.
