Η χώρα ετοιμάζεται κι εφέτος να αυτοκτονήσει πυροβολώντας το μέλλον της. Περίστροφο στον κρόταφό της: οι Πανελλήνιες Εξετάσεις.
Κυρία Υπουργέ της Παιδείας, ετοιμάστε τη χώρα να ξαναγεννηθεί
Δώστε τα πρώτα επόμενα 19 λεπτά της ζωής σας να δείτε αυτό το βίντεο. Ακόμα κι αν αυτή τη στιγμή μιλάτε με τον πρωθυπουργό, κατεβάστε το ακουστικό. Μπορεί ν’ αλλάξει τη ζωή σας. Μπορεί ν’ αλλάξετε τη ζωή της χώρας. Μπορεί ν’ αλλάξετε τη χώρα. Μπορεί ν’ αλλάξετε τη ζωή όλων μας. Μπορεί ν’ αλλάξετε τη ζωή 10 εκατομμυρίων ανθρώπων. Μπορεί ν’ απογειώσετε 10 εκατομμύρια ανθρώπους. Μπορείτε να το κάνετε. Μόνη σας. Χωρίς να περιμένετε τους συναδέλφους σας στο υπουργικό συμβούλιο. Θα σας ευγνωμονούν. Δώστε αυτά τα 20 λεπτά. Δέκα εκατομμύρια άνθρωποι θα σας ανάψουν λαμπάδα ίσια με το μπόι σας. Εγώ θα σας ανάψω δύο· έχω δύο εγγόνια. Οι δε μαθητές από το νηπιαγωγείο ως τα μεταπτυχιακά θα σας ανάψουν τρεις.
Κυρία Υπουργέ της Παιδείας, τα παιδιά δεν ξέρουν για ποιο λόγο διαβάζουν
Αντιγράφω από το βίντεο (με μαύρα όπου η φωνή του ήταν έντονη): «Το πρόβλημα είναι ότι αυτή τη στιγμή τα παιδιά δεν ξέρουν για ποιο λόγο διαβάζουν. Τα παιδιά, όπως κι εσείς πολλές φορές, γυρνάνε σπίτι, διαβάζουν, βλέπουν τα Μαθηματικά, το ταβάνι, τη Φυσική, ξανά το ταβάνι, και λένε μέσα τους “Για ποιο λόγο το κάνω αυτή τη στιγμή αυτό που κάνω;” Τα παιδιά δεν έχουνε στόχο. Και δεν έχουν στόχο γιατί δεν ξέρουν τις επιλογές τους. […] Και το ερώτημα είναι “Πώς επιλέγουν τα παιδιά σχολή;” Τα παιδιά επιλέγουν σχολή σαν να παίζουνε “Πάμε Στοίχημα”. Οι γονείς ψάχνουν για “καλές σχολές”. Τι σημαίνει καλή σχολή; Η σχολή Λογιστικής που ήμουνα εγώ ήταν μια καλή σχολή. Όχι για μένα όμως. […] Ξέρετε πόσο σημαντικό είναι στα 16 σου να βρεις τις κλίσεις και τα ταλέντα σου; Έρχονται παιδιά τα οποία δεν ξέρουν γιατί να διαβάσουν. Και ξαφνικά βρίσκουμε ότι αυτό το παιδί το ενδιαφέρει η Εκπαίδευση ή ο Τουρισμός. Και αρχίζει κάποιος να βλέπει ένα “γιατί να διαβάσει”. Στα 16 σου ξέρεις, μ’ ενδιαφέρει αυτό το πράγμα, έχω ένα στόχο. […] Επίσης το μεγαλύτερο πρόβλημα των παιδιών είναι ότι έχουν θέμα με τη διαχείριση του χρόνου τους και δεν φταίει το πρόγραμμά τους. Φταίει ότι τα παιδιά, όπως κι εσείς, ζείτε στην γκρίζα ζώνη. Όταν διαβάζετε, σκέφτεστε τους φίλους σας, κι όταν είστε με τους φίλους σας νιώθετε ενοχές που δεν διαβάζετε. Αυτό ονομάζεται γκρίζα ζώνη. Γιατί; Γιατί τα παιδιά δεν έχουν focus [εστίαση, συγκέντρωση]. Ξεκινάει να διαβάζει Μαθηματικά, έχει το κινητό στην περιφερειακή του όραση – πάντα! Μετά από 6 λεπτά χτυπάει μήνυμα, σταματάει το διάβασμα και λέει «πάω να δω τι μου γράψανε». Βλέπει τι γράψανε, στέλνει 5-6 μηνύματα, ξαναγυρνάει στο διάβασμα. Ώπα, ώπα, διάβασμα! Ξαναγυρίζω πίσω. Διαβάζει, διαβάζει εφτά λεπτά και μετά έρχεται σημείωση στο facebook και λέει “Δε μπορεί, πρέπει να χώρισε η Μαρία, πρέπει να δω τι γίνεται.” Σταματάει το διάβασμα και ασχολείται με το facebook. Και λέει κάποια στιγμή, “Με έπιασε μια λιγούρα, πάω να δω τι άλλο έχει το ψυγείο”… Να τους μάθοyμε να δουλεύουν και να κάνουν ένα πράγμα τη φορά […] Είναι σημαντικό να ξέρεις στα 16 σου την προσωπικότητά σου. Γιατί στα 16 σου όλα σού φταίνε. Ας σταματήσοyμε πλέον ν’ ασχολούμαστε με τ’ αρνητικά των παιδιών, κι ας δώσοyμε βάση σ’ αυτά που είναι καλά [θετικά γι’] αυτά τα παιδιά. […] Βασικά ζούμε στη χώρα του λάθος Επαγγελματικού Προσανατολισμού. […] Κι έτσι έρχεται η ματαίωση, η ανεργία – η ανεργία ξεκινάει από λάθος Επαγγελματικό Προσανατολισμό από μια λάθος επιλογή. Το παν για μένα είναι να κάνεις κάτι το οποίο αγαπάς. Αλλά για να βρεις τι αγαπάς θέλει δουλειά».
Κυρία Υπουργέ της Παιδείας, ετοιμάστε αυτούς που θα απογειώσουν τη χώρα
Ούτε ένας υποψήφιος δεν πρέπει να πάει σε σχολή που δεν τον ενθουσιάζει. Ούτε μία Σχολή δεν πρέπει να βρεθεί με φοιτητές που δεν τους ενθουσιάζει. Αυτοί οι άνθρωποι φαίνεται πώς ξέρουν πώς γίνεται: δείτε το βίντεο.
Πληρώστε τους με μισθό τριπλάσιο από τον δικό σας, εγκαταστήστε τους στο υπουργείο σας, στείλτε τους σε όλα τα λύκεια της χώρας, σε γενική συνέλευση μαθητών Γ’ Λυκείου (κι ύστερα και Β’ και Α’), καθηγητών τους και γονέων τους, να βοηθήσουν τα παιδιά να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό δελτίο που θα τους οδηγήσει στη σχολή που θα τους απογειώσει.
Αύριο αυτοί θα απογειώσουν τη χώρα.
Κυρία Υπουργέ της Παιδείας, επιτυχόντες! όχι αποτυχόντες.-
Εδώ και πολλά-πολλά χρόνια, σχεδόν όλα τα πρώην ΤΕΙ και τα περισσότερα ΑΕΙ είχαν και έχουν φοιτητές που ΔΕΝ τα ήθελαν. Δεν έχουν επιτυχόντες σ’ αυτά, έχουν αποτυχόντες σχολών που ήθελαν. Τους πέταξε εκεί το μηχανογραφικό δελτίο.
Οι πτυχιούχοι σχολών, που δεν τις ήθελαν, καταβαραθρώνουν σήμερα τη χώρα (πιστεύοντας κι από πάνω το αντίθετο). Ξέρετε τι είναι να έχεις ανθρώπους να δουλεύουν σε επάγγελμα που μισούν; Ματαιωμένους με κομμένα φτερά;
Σπάστε τον φαύλο κύκλο της καταστροφής τού αύριο της χώρας μέσω της καταστροφής των σχολών τους, φορτώνοντάς τις φοιτητές που δεν τις θέλουν.
Κυρία Υπουργέ της Παιδείας, δώστε πίσω τα φτερά τους στους ανθρώπους του αύριο.
ΣΤΟΠ στους αποτυχόντες από λάθος επιλογή σχολής. (Ο εγκέφαλός τους έχει 100 δισεκατομμύρια νευρώνες: όσους και των επιτυχόντων. Μόνο που με το ζόρι παντρειά δεν γίνεται.-) Όχι πια αποτυχόντες. Μόνο επιτυχόντες. Μόνο ερωτευμένοι με το επάγγελμά τους.
Ένα είναι το έργο σας, κυρία υπουργέ: Δώστε πίσω τα φτερά τους στους ανθρώπους που θα μας διαδεχτούν.
Δώστε 19 λεπτά και 18 δευτερόλεπτα από τη ζωή σας να δείτε αυτό το βίντεο. Αυτοί οι άνθρωποι φαίνεται να ξέρουν πώς να δώσετε φτερά στα παιδιά μας.
Παιδιά, γονείς, εκπαιδευτικοί: το έχουν απόλυτη ανάγκη. Σήμερα. (Εδώ και καιρό.) Όχι αύριο. (Είναι αργά.)