ΟικονομίαΑίθουσα Σύνταξης

Έκοψαν τη νυχτερινή βάρδια τα νέα μέτρα

Σε δεινή θέση για μια ακόμη φορά βρίσκεται ο κλάδος των ιδιοκτητών και οδηγών ταξί, καθώς, μετά τη δεκαετή οικονομική κρίση, προσπαθεί να επιβιώσει από την υγειονομική κρίση, που είχε ως αποτέλεσμα τη δραματική μείωση της κίνησης.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η πλειοψηφία του κλάδου αποκλείεται λόγω της μοριοδότησης από το πρόγραμμα ενίσχυσης των πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί του ν. Ιωαννίνων «Νεομάρτυς Γεώργιος» Μιχάλη Ψήνα, που καλεί την πολιτεία, για μια ακόμη φορά, να υλοποιήσει τη δέσμευσή της για ενίσχυση του κλάδου μέσα από ένα εξειδικευμένο χρηματοδοτικό πρόγραμμα.

«Είναι απαράδεκτο για άλλη μια φορά ο κλάδος να εκτοπίζεται από ένα ακόμα χρηματοδοτικό εργαλείο και να απομονώνεται στην εξαθλίωση πραγματικά. Βιώνουμε δέκα χρόνια την κρίση και τώρα με την υγειονομική κρίση ήρθε η ταφόπλακα, αδυνατούμε πλέον να επιβιώσουμε», σημείωσε και πρόσθεσε ότι για μια ακόμη φορά ο κλάδος γίνεται «επαίτης» προς τους εκπροσώπους των τοπικών φορέων και βουλευτών, για τα αυτονόητα.

«Θέλουμε ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα επιτέλους για τον κλάδο. Δεν μπορεί να μοριοδοτείται η φτωχοποίηση. Οι ανάγκες είναι τεράστιες, τα πράγματα πάνε προς το χειρότερο. Πρέπει επειγόντως να βρεθεί και άλλο εργαλείο, κάτι που είχαμε ως υπόσχεση και δέσμευση διαχρονικά, αλλά ποτέ δεν υλοποιήθηκε. Απαιτούμε πλέον άμεσα, παράλληλα με αυτό το πρόγραμμα που αποκλείει τον κλάδο, να τρέξει ένα εξειδικευμένο. Τζάμπα θα δώσουμε χρήματα σε μελετητές, είναι για τους ολίγους όπως φαίνεται», σημείωσε με αγανάκτηση.

Παράλληλα, υπάρχουν και άλλες εκκρεμότητες στο υπουργείο Μεταφορών, όπως το πρόγραμμα επιχορήγησης για την αντικατάσταση οχημάτων και η διαβούλευση για νέο νομοθετικό πλαίσιο. «Είμαστε όμηροι και σε μεγάλη απόγνωση. Περιμένουμε παρεμβάσεις, να πάψει αυτή η συνεχόμενη αδικία εις βάρος του κλάδου», τόνισε ο κ. Ψήνας.

Μια ακόμη εκκρεμότητα, έχει να κάνει με την διευκρινιστική εγκύκλιο, σε σχέση με τα μέτρα προστασίας και τον αριθμό των επιβατών. Σύμφωνα με τον υγειονομικό χάρτη και τα μέτρα που προβλέπει επιτρέπεται η μεταφορά δύο μόνο επιβατών ανά ταξί, χωρίς να διευκρινίζεται τι θα γίνει με τις οικογένειες, όπως και έγινε και στην πρώτη φάση της πανδημίας, με εγκύκλιο που ακολούθησε.

Την ίδια ώρα, τα περιοριστικά μέτρα στο ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων, ειδικά σε ό,τι αφορά στην πόλη των Ιωαννίνων, αποτελούν ένα ακόμη πλήγμα, που σχεδόν έχει «εξαφανίσει» τις νυχτερινές βάρδιες. «Υπάρχει μια μόνιμη καραντίνα, οι πολίτες μένουν σπίτι. Νυχτερινή βάρδια δεν υπάρχει, οι διπλές βάρδιες κόπηκαν και σε όποια οχήματα υπάρχουν συνέταιροι βρίσκονται σε πλήρη εξόντωση», κατέληξε.

Σχετικά άρθρα

Προς αναπροσαρμογή και τα κόμιστρα των ταξί

Παρατείνονται τα μέτρα

Συνεχίζονται οι έλεγχοι και τα πρόστιμα