ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Βεβαιώσεις ΤΑΠ και άλλα 56 αιτήματα ηλεκτρονικά από Τετάρτη

Σταθερά βήματα με στόχο να γίνει μια πραγματικά «έξυπνη» πόλη μέχρι το 2030 κάνει ο Δήμος Ιωαννιτών, συνεχίζοντας την ανάπτυξη μιας σειράς ηλεκτρονικών υπηρεσιών, που πρώτο στόχο έχουν την εξυπηρέτηση του πολίτη και την απαλλαγή του προσωπικού από επιπλέον φόρτο εργασίας.

Μετά τη λειτουργία του συστήματος ηλεκτρονικών πληρωμών μέσω της πλατφόρμας Open1_EasyPay από τον περασμένο Οκτώβριο και του συστήματος ηλεκτρονικών κρατήσεων και ραντεβού από τα τέλη του 2022, το τρίτο βήμα γίνεται από μεθαύριο Τετάρτη 5 Ιουλίου και αφορά την ενεργοποίηση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την υποδοχή και διεκπεραίωση 56 αιτημάτων, με πιο σημαντικό τη χορήγηση βεβαίωσης μη οφειλής ΤΑΠ.
Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες παρουσιάστηκαν στην διάρκεια συνέντευξης τύπου, που παραχώρησαν ο δήμαρχος Δημήτρης Παπαγεωργίου και ο αντιδήμαρχος Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Οικονομικών Φώτης Βάββας με την παρουσία του ειδικού συνεργάτη Βαγγέλη Καρβούνη, ο οποίος έχει τον συντονισμό για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Δήμου.
«Η μετατροπή των Ιωαννίνων σε μία έξυπνη πόλη αποτελεί για τη δημοτική αρχή στρατηγικό στόχο αλλά και αναγκαιότητα, που, μέσα από ένα καλά μελετημένο και ολοκληρωμένο σχέδιο, θέλουμε να γίνει πράξη και σταδιακά να έχει άμεσο αντίκτυπο στη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών», υπογράμμισε ο Δ. Παπαγεωργίου και τόνισε ότι βασικός πυλώνας της μετάβασης στον ψηφιακό δήμο είναι η ανάπτυξη ψηφιακών εργαλείων και υπηρεσιών, που θα διευκολύνουν τους εργαζόμενους του Δήμου, κυρίως όμως τους πολίτες.
«Είναι απαραίτητο να αναδιαρθρώσουμε και να αναδιοργανώσουμε πλήρως την εσωτερική δομή των Διευθύνσεών μας, καθώς και να ενεργοποιήσουμε συστήματα Ηλεκτρονικής Εξυπηρέτησης Συναλλαγών Πολιτών και Επιχειρήσεων. Τα συστήματα αυτά θα υπηρετούν την ολοκλήρωση του ψηφιακού μετασχηματισμού βασικών λειτουργιών του Δήμου και θα λειτουργούν αποκλειστικά μέσω του διαδικτύου, με στόχο είναι να φιλοξενούνται στις υποδομές του Κυβερνητικού Νέφους (G-Cloud) μαζί με το υπόλοιπο πληροφοριακό σύστημα του Δήμου», πρόσθεσε.
Εκτενή παρουσίαση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που λειτουργεί ο Δήμος Ιωαννιτών έκανε ο αντιδήμαρχος Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σημειώνοντας ότι τίθενται οι βάσεις, ώστε η πόλη να γίνει πραγματικά έξυπνη. «Ο Δήμος μας αλλάζει σελίδα. Αλλάζει σελίδα στην κατεύθυνση καλύτερης εξυπηρέτησης του πολίτη, εξοικονόμησης ανθρώπινων πόρων και ποιοτικής αναβάθμισης των υπηρεσιών που προσφέρουμε», τόνισε ο Φ. Βάββας, υπογραμμίζοντας ότι ο Δήμος επιδιώκει αποτελεσματικότερες και γρηγορότερες υπηρεσίες, άμεση ενημέρωση του πολίτη ώστε να βελτιωθεί η καθημερινότητά του.
Όπως τόνισε, στο εξής 56 αιτήματα που αφορούν σε επτά Διευθύνσεις του Δήμου μπορούν να υποβάλλονται ηλεκτρονικά και να διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά. Ειδική μνεία έκανε στο αίτημα για χορήγηση βεβαίωσης μη οφειλής ΤΑΠ. Για τον δήμο αποτελούσε ένα χρόνιο πρόβλημα, καθώς είναι απαραίτητη σε περίπτωση μεταβίβασης της κυριότητας των πάσης φύσεως ακινήτων για οποιαδήποτε αιτία. Στο εξής, οι αιτήσεις θα υποβάλλονται αποκλειστικά και μόνο ψηφιακά από τους συμβολαιογράφους-πιστοποιημένους χρήστες του συστήματος, μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής του Δήμου και πλέον δε θα παραλαμβάνονται από το πρωτόκολλο χειρόγραφες ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αιτήσεις. Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία, η βεβαίωση αποστέλλεται και πάλι ηλεκτρονικά. Στην περίπτωση που κάποιος έχει οφειλή, μπορεί να κάνει την εξόφληση και πάλι ηλεκτρονικά μέσα από την ίδια πλατφόρμα και το υποσύστημα των ηλεκτρονικών πληρωμών.
Με την εν λόγω ηλεκτρονική διαδικασία αποφεύγονται οι ουρές στο αρμόδιο γραφείο και εξυπηρετούνται γρηγορότερα οι πολίτες. Το σημαντικότερο είναι ότι θα αποφευχθεί και ο μεγάλος αριθμός σφαλμάτων στην υποβολή των αιτήσεων από πολίτες, καθώς η υποβολή από συμβολαιογράφους διασφαλίζει ότι θα είναι πλήρεις. Όπως τόνισε ο κ. Βάββας ο χρόνος διεκπεραίωσης των αιτημάτων εκτιμάται ότι θα μειωθεί τουλάχιστον κατά 30%.
Ο κ. Βάββας ευχαρίστησε για τη συνεργασία και το συντονισμό τον Δήμαρχο, τις υπηρεσίες του Δήμου, τον ειδικό συνεργάτη Βαγγέλη Καρβούνη, το Δ.Σ. των συμβολαιογράφων του νομού μας και την εταιρεία πληροφοριακών συστημάτων OTS για την υλοποίηση της πλατφόρμας, τονίζοντας ότι στόχος είναι μέχρι το 2030 το σύνολο των υπηρεσιών που παρέχονται στον πολίτη, να είναι ψηφιακές και έξυπνες.

Αναλυτικότερα, η υποβολή αφορά αιτήματα σχετικά με τις ακόλουθες υπηρεσίες:
ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
1. Αίτηση υποβολής αντιρρήσεων για παράβαση Κ.Ο.Κ.
2. Αίτηση ακύρωσης έκθεσης ελέγχου κατάληψης κοινόχρηστου χώρου.
3. Αίτηση ακύρωσης έκθεσης βεβαίωσης παράβασης.
4. Προσωποποιημένο αίτημα προς Δημοτική Αστυνομία.
5. Χορήγηση βεβαίωσης αποκομιδής εγκαταλελειμμένου οχήματος.

ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ
6. Αίτημα καθαρισμού οικοπέδου.
7. Θεώρηση αδείας για ΔΕΗ-ΔΕΥΑΙ.
8. Χορήγηση πιστοποιητικού δήλωσης ιδιοκτησίας.
9. Χορήγηση αντιγράφων οικοδομικής άδειας.
10. Χορήγηση βεβαίωσης χρήσης σε ιδιοκτησία.

ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ
11. Αίτηση για βεβαίωση μη οφειλής εισφοράς σε χρήμα.
12. Αίτηση για μείωση δημοτικών τελών οικογενειών μακροχρόνια ανέργων.
13. Αίτηση για μείωση δημοτικών τελών τριτέκνων.
14. Αίτηση για βεβαίωση τ.μ. ηλεκτροδότησης ακινήτου.
15. Αίτηση για μείωση δημοτικών τελών ΑμεΑ.
16. Αίτηση για μείωση δημοτικών τελών πολυτέκνων.
17. Αίτηση για μείωση δημοτικών τελών (Κοινωνικό Τιμολόγιο) νέων επιτηδευματιών.
18. Αίτηση για μείωση δημοτικών τελών μονογονεικών οικογενειών.
19. Αίτηση για μείωση δημοτικών τελών απόρων.
20. Έκδοση δημοτικής ενημερότητας.
21. Έκδοση βεβαίωσης μη οφειλής ΤΑΠ ηλεκτροδοτούμενο ακινήτου.
22. Έκδοση βεβαίωσης μη οφειλής ΤΑΠ μη ηλεκτροδοτούμενου ακινήτου.
23. Νέα ηλεκτροδότηση ακινήτου λόγω νέας διαμερισμάτωσης διαχωρισμός – συνένωση.
24. Νέα ηλεκτροδότηση ακινήτου – ημιτελές ακίνητο που αποπερατώθηκε.
25. Νέα ηλεκτροδότηση ακινήτου νεοαναγειρόμενο ακίνητο – εργοταξιακή παροχή.
26. Νέα ηλεκτροδότηση ακινήτου – αυθαίρετου που νομιμοποιήθηκε.
27. Νέα ηλεκτροδότηση ακινήτου – μη στεγασμένου χώρου.

ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΤΟΛΟΓΙΟΥ
28. Αίτηση για αλλαγή εκλογικού διαμερίσματος.
29. Αίτηση για μεταφορά ανήλικων τέκνων λόγω επιμέλειας στον ίδιο Δήμο.
30. Αίτηση για δήλωση πολιτογράφησης.
31. Μεταδημότευση λόγω διετούς κατοικίας.
32. Μεταδημότευση λόγω λύσεως γάμου και απόκτηση της προ του γάμου δημοτικότητας.
33. Μεταδημότευση λόγω αρχικής δημοτικότητας.
34. Μεταδημότευση λόγω γάμου (Όταν ο ένας σύζυγος είναι δημότης του Δήμου Ιωαννιτών).
35. Μεταδημότευση λόγω αλλαγής επιμέλειας ανήλικων τέκνων.
36. Πιστοποιητικό γέννησης.
37. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.
38. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης για στρατολογική χρήση.
39. Πιστοποιητικό πλησιεστέρων συγγενών.
40. Χορήγηση βεβαίωσης μόνιμης κατοικίας.

ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
41. Αίτηση για χορήγηση άδειας χρήσης κοινόχρηστου χώρου για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων.

ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
42. Αίτηση για καταχώρηση ανελκυστήρων.
43. Προσωποποιημένο αίτημα προς Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου.
44. Χορήγηση ειδικού ετήσιου σήματος μόνιμων κατοίκων Κάστρου.
45. Χορήγηση Βεβαίωσης υψομέτρου ιδιοκτησίας.
46. Χορήγηση βεβαίωσης αρίθμησης ακινήτου για το πρόγραμμα «Εξοικονομώ Κατ’ οίκον».
47. Χορήγηση βεβαίωσης αρίθμησης ακινήτου.
48. Χορήγηση άδειας διέλευσης σε πεζόδρομο.

ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΛΗΞΙΑΡΧΕΙΟΥ
49. Αντίγραφο Ληξιαρχικής Πράξης Γάμου
50. Αντίγραφο Ληξιαρχικής Πράξης Θανάτου
51. Αντίγραφο Ληξιαρχικής Πράξης Γέννησης
52. Αντίγραφο Ληξιαρχικής Πράξης Εκθέσεων
53. Αντίγραφο Ληξιαρχικής Πράξης Διαζυγίου
54. Αντίγραφο Ληξιαρχικής Πράξης Βάπτισης
55. Αντίγραφο Ληξιαρχιακής Πράξης Συμφώνου Συμβίωσης
56. Διαδικασία Έκδοσης Άδειας Πολιτικού Γάμου

ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΩΝ
57. Έκδοση Βεβαίωσης μη οφειλής ΤΑΠ για μεταβίβαση ακινήτου (χρήση μόνο από Συμβολαιογράφους)

Οδηγίες χρήσης της Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Υπηρεσιών Δήμου Ιωαννιτών είναι διαθέσιμες στη σελίδα Έξυπνης Πόλης του Δήμου Ιωαννιτών https://smart.ioannina.gr.

Είσοδο στην πλατφόρμα κατευθείαν από τον σύνδεσμο https://ioannina-entrance.open1.eu/client/4/welcome/

Και ηλεκτρονικά ραντεβού

Τον προγραμματισμό των ραντεβού τους ηλεκτρονικά θα έχουν, πλέον, τη δυνατότητα να πραγματοποιούν οι πολίτες στο Τμήμα Εσόδων και Περιουσίας, Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου Ιωαννιτών.
Συγκεκριμένα, ο Δήμος Ιωαννίνων θέτει σε πιλοτική εφαρμογή από σήμερα την ολοκληρωμένη παροχή υπηρεσιών διαχείρισης ηλεκτρονικών ραντεβού, με τα πρώτα ραντεβού να κλείνονται για τον μήνα Ιούλιο τις ημέρες Πέμπτη και Παρασκευή.
Το Τμήμα για τις συγκεκριμένες ημέρες θα δέχεται μόνο πολίτες που έχουν κλείσει ηλεκτρονικά το ραντεβού τους και με την υποχρέωση να έχουν μαζί τους όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
Για τις υπόλοιπες ημέρες της εβδομάδας δεν υπάρχει η υποχρέωση κλεισίματος ηλεκτρονικού ραντεβού.

Είσοδος μέσω της σελίδας Έξυπνης Πόλης του Δήμου Ιωαννιτών https://smart.ioannina.gr ή κατευθείαν https://booking.open1.eu/e-ioannina.

 

Σχετικά άρθρα

Βούληση για πιο στενή συνεργασία

Προσδοκίες για αύξηση επισκεπτών από την Κύπρο

Τη δέσμευση για ημικόμβο στο Δρίσκο χαιρετίζει ο Δήμος Ιωαννιτών