ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Βεβαιώσεις ΤΑΠ με λίγα «κλικ» και στον Δήμο Ιωαννιτών

Στην εξάλειψη των καθυστερήσεων στην έκδοση της βεβαίωσης του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας μέσω της ψηφιοποίησης της διαδικασίας, οδεύει ο Δήμος Ιωαννιτών– καλώς εχόντων των... δοκιμών – από τα τέλη του επόμενου μήνα.

Ήδη, στο πλαίσιο της επέκτασης των παρεχόμενων ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς τους πολίτες, που αναμένεται να ανακοινωθεί επισήμως άμεσα, έχει συμπεριληφθεί και η αίτηση για τη βεβαίωση ΤΑΠ που απαιτείται για τις αγοροπωλησίες ακινήτων.
Η διαδικασία θα περιλαμβάνει την πιστοποίηση των συμβολαιογράφων ως χρηστών της ειδικής πλατφόρμας που θα τεθεί σε λειτουργία, προκειμένου οι ίδιοι να καταθέτουν ηλεκτρονικά την αίτηση και να λαμβάνουν τη βεβαίωση, χωρίς να απαιτείται η φυσική τους παρουσία στην αρμόδια υπηρεσία του Δήμου και φυσικά χωρίς να απαιτείται η εμπλοκή του πολίτη. Μάλιστα, έχουν πραγματοποιηθεί σχετικές συναντήσεις με τον δήμαρχο Δημήτρη Παπαγεωργίου, τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Φώτη Βάββα, των υπηρεσιακών παραγόντων και του διοικητικού συμβουλίου του Συλλόγου Συμβολαιογράφων Ιωαννίνων, προκειμένου να γίνει η απαραίτητη προετοιμασία αλλά και εκπαίδευση του κλάδου.
Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να ξεκινήσει η εκπαίδευση των συμβολαιογράφων στην πλατφόρμα και στη συνέχεια θα υπάρξει ένα διάστημα εξοικείωσης, ώστε, εφόσον όλα κυλούν ομαλά, να τεθεί σε πλήρη λειτουργία από τα μέσα έως τα τέλη Ιουνίου.
Στην κατεύθυνση της ψηφιοποίησης της συγκεκριμένης υπηρεσίας, σύμφωνα με τον κ. Βάββα, κινείται και η αλλαγή της νομοθεσίας, που προβλέπει ότι η βεβαίωση ΤΑΠ συνοδεύει την ενεργειακή ταυτότητα του κτιρίου. «Με βάση και αυτές τις αλλαγές στη νομοθεσία, έχουμε ετοιμάσει την πλατφόρμα για να γίνονται αιτήσεις μόνο από πιστοποιημένους χρήστες, που θα είναι οι συμβολαιογράφοι. Θα υπάρχει ένα μητρώο πιστοποιημένων συμβολαιογράφων του νομού και, στη συνέχεια, από όλη τη χώρα, που θα μπορούν να μπαίνουν μέσω του taxisnet, θα κάνουν την αίτηση στην ιστοσελίδα του δήμου, αυτόματα θα δίνεται προτεραιότητα και χωρίς εμπλοκή του πολίτη θα λαμβάνεται και η βεβαίωση. Αν αυτό, μάλιστα, συσχετιστεί και με τη δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής που παρέχει ο δήμος, δε θα χρειάζεται να έρχεται ούτε πολίτης ούτε συμβολαιογράφος στις υπηρεσίες», σημείωσε ο κ. Βάββας.
Εκτιμάται πως μέσω αυτής της διαδικασίας θα εξαλειφθεί η ταλαιπωρία των ιδιοκτητών και θα εξοικονομηθεί χρόνος, ο οποίος, όπως εξήγησε ο κ. Βάββας, είναι μικρότερος σε σχέση με το παρελθόν, αλλά παραμένει μεγάλος σε περιπτώσεις που υπάρχουν οφειλές.
Το 2019 υπήρχαν μόλις δύο υπάλληλοι επιφορτισμένοι με την έκδοση των βεβαιώσεων ΤΑΠ. Από 2019-2023, λαμβάνοντας υπόψη και τις συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία και η εξ αποστάσεως εργασία, διατέθηκαν τρεις υπάλληλοι για το αντικείμενο αυτό, αλλά και μια υπάλληλος, στο δημαρχείο της Ανατολής, που διεκπεραίωνε τις αιτήσεις χωρίς οφειλή, οι οποίες εκδίδονται άμεσα.
Ο μέσος χρόνος έκδοσης της βεβαίωσης το 2019 ανερχόταν στις 25 ημέρες, ενώ στη διάρκεια της πανδημίας έφτασε ακόμη και τις 40 ημέρες. Πλέον η απάντηση της υπηρεσίας απαιτεί διάστημα 15 έως 25 ημερών εφόσον υπάρχει οφειλή. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει οφειλή, η βεβαίωση εκδίδεται ακόμη και αυθημερόν ή το αργότερο σε δύο εργάσιμες ημέρες.
«Οι χρόνοι έχουν βελτιωθεί σε σχέση με το παρελθόν, αλλά δεν έχουν φτάσει βέβαια στο επιθυμητό επίπεδο και για αυτό προγραμματίζουμε αυτοματοποίηση της διαδικασίας», σημείωσε ο κ. Βάββας, επισημαίνοντας η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών θα βελτιώσει και την εργασία των υπαλλήλων.
Ανά δίμηνο κατατίθενται στις υπηρεσίες συνολικά 500 με 600 αιτήσεις προς διεκπεραίωση, κάποιες εκ των οποίων απαιτούν περισσότερους από έναν υπαλλήλους, ενώ η επαφή με τους πολίτες είναι σαφώς περισσότερο χρονοβόρα, ειδικά, όταν και χωροταξικά ακόμη, οι υπηρεσίες δεν ευνοούν την απρόσκοπτη εργασία των υπαλλήλων.
«Κα λόγω της διαμόρφωσης του χώρου, υπάρχουν χαμένες εργατοώρες και εκτιμούμε ότι θα έχουμε μια μείωση σε χρόνο κατά 40%», ανέφερε ο κ. Βάββας σχετικά με την ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων, που θα «εγκαινιαστεί» το επόμενο διάστημα, ενώ τόνισε πως οι εργαζόμενοι, ειδικά του τμήματος που αφορά στην έκδοση ΤΑΠ, έχουν αγκαλιάσει αυτή τη δράση, αφού η μη φυσικής παρουσίας των πολιτών θα συμβάλλει στην βελτίωση της αποτελεσματικότητά τους.

Σχετικά άρθρα

Βούληση για πιο στενή συνεργασία

Προσδοκίες για αύξηση επισκεπτών από την Κύπρο

Τη δέσμευση για ημικόμβο στο Δρίσκο χαιρετίζει ο Δήμος Ιωαννιτών