ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Κανένα τμήμα ένταξης στα Δημοτικά των Ιωαννίνων

Ένα τμήμα ένταξης σε ολόκληρη την Ήπειρο και κανένα στον νομό Ιωαννίνων ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας, παρά τις προτάσεις των αρμόδιων επιστημονικών φορέων για την ίδρυση έντεκα τμημάτων.

Σύμφωνα με το ΦΕΚ που δημοσιεύθηκε στις 25 Απριλίου, με χαρακτηριστική καθυστέρηση καθώς οι προτάσεις είχαν κατατεθεί από το 2021, σε ολόκληρη τη χώρα ιδρύονται 49 τμήματα ένταξης στα δημοτικά σχολεία. Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κάνουν λόγο για επιδεικτική αδιαφορία του υπουργείου προς τις τεκμηριωμένες επιστημονικά προτάσεις των αρμόδιων υπηρεσιών του.
«Δημιουργεί, πραγματικά, αρνητική εντύπωση η συγκεκριμένη απόφαση, από τη στιγμή που είχε υπάρξει ολοκληρωμένη και τεκμηριωμένη πρόταση από το ΠΥΣΠΕ Ιωαννίνων για ίδρυση έντεκα Τμημάτων Ένταξης στην Περιφερειακή μας Ενότητα (με εισηγήσεις από το αρμόδιο επιστημονικό όργανο του ΚΕΔΑΣΥ, γνωματεύσεις μαθητών που φοιτούν στα Σχολεία καθώς και σχετικές αποφάσεις έγκρισης για ίδρυση των Τ.Ε. από τα Δημοτικά Συμβούλια των Δήμων όπου υπάγονται οι αντίστοιχες σχολικές μονάδες). Εντύπωση επίσης προκαλεί και η χρονική στιγμή έκδοσης του ΦΕΚ, λίγες μόνο μέρες πριν τις εκλογές, έπειτα από μια ανεξήγητη και αδικαιολόγητη καθυστέρηση δύο περίπου ετών, αφού οι προτάσεις είχαν κατατεθεί από τον Ιούνιο του 2021», τονίζει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Ιωαννίνων και συνεχίζει: «Η συγκεκριμένη εξέλιξη αποτελεί έναν ακόμη κρίκο στην τακτική απαξίωσης της Ειδικής Εκπαίδευσης από το ΥΠΑΙΘ στην περιοχή μας, μετά και τη μη κάλυψη ενός σημαντικού αριθμού κενών της Παράλληλης Στήριξης, αφήνοντας πολλούς μαθητές με ειδικές ανάγκες αβοήθητους. Αποδεικνύεται, για ακόμη μια φορά, η αδιαφορία του υπουργείου για τα παιδιά που χρήζουν μιας επιπλέον βοήθειας, ώστε να εξασφαλίζεται η ομαλή εκπαιδευτική τους καθημερινότητα».
Παράλληλα, ο Σύλλογος τονίζει πως, παρά τις επίσημες δηλώσεις για σύσταση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δε δημιουργήθηκε καμία, όπως αποτυπώθηκε στις υπηρεσιακές μεταβολές. Μάλιστα, το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα έντονο στο νομό Ιωαννίνων ειδικά σε ό,τι αφορά στους εκπαιδευτικούς κλάδων ΠΕ06 και ΠΕ11.
«Αποδεικνύεται, για ακόμη μια φορά, πως ο σχεδιασμός απουσιάζει τα τελευταία τέσσερα χρόνια από τα χαρακτηριστικά λειτουργίας της παρούσας ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας», σημειώνει ο Σύλλογος και καλεί την ηγεσία του υπουργείου να προχωρήσει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες στήριξης των δημόσιων σχολείων, όπως η ίδρυση Τμημάτων Ένταξης στις σχολικές μονάδες που απαιτούνται, η σύσταση και άμεση απόδοση οργανικών θέσεων για όλους τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, η πρόσληψη εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών στην Παράλληλη Στήριξη και η κάλυψη όλων των πραγματικών κενών με εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων.
«Φτάνει πια η υποχρηματοδότηση της παιδείας στην Ήπειρο», καταλήγει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού.

Σχετικά άρθρα

 «Κλεφτοπόλεμος» για την αξιολόγηση

Γεωργία Χαλάτση

Παραμένουν επιφυλακτικοί οι εκπαιδευτικοί

Γεωργία Χαλάτση

Υπό πίεση για τις σχολικές καθαρίστριες η δημοτική αρχή

Αποστόλης Τζελέτας