ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Χωρίς αντικείμενο εργασίας, χωρίς στήριξη, αλλά με τα έξοδα να τρέχουν

Μετά από 23 μήνες αδράνειας κινήθηκαν τα τουριστικά λεωφορεία της χώρας και των Ιωαννίνων, όχι όμως για να μεταφέρουν εκδρομείς, αλλά για να διαμαρτυρηθούν οι ιδιοκτήτες τους στην κυβέρνηση για την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι επιχειρήσεις τους.

Τουριστικά λεωφορεία «γέμισαν» τους δρόμους και της πόλης των Ιωαννίνων, στο πλαίσιο της πανελλαδικής κινητοποίησης της Ένωσης Επιχειρηματιών Τουρισμού Ελλάδος – Ιδιοκτητών Τουριστικών Γραφείων και Λεωφορείων. Με κοινή αφετηρία από την περιοχή του αεροδρομίου, η Ένωση Τουριστικών Γραφείων και Τουριστικών Λεωφορείων Περιφέρειας Ηπείρου και η Ένωση Τουριστικών Γραφείων και Τουριστικών Λεωφορείων Νομού Ιωαννίνων, που αφορούν περίπου τις 250 οικογένειες συνολικά, κατέβασαν τα τουριστικά λεωφορεία στην πόλη, προκειμένου να κάνουν γνωστά τα προβλήματα και τα αιτήματα του κλάδου και να τα μεταφέρουν με ψηφίσματα στις τοπικές αρχές.
Περίπου 20 οχήματα πραγματοποίησαν πορεία που κατέληξε στο Γιαννιώτικο Σαλόνι, με τους εκπροσώπους των επαγγελματιών να ζητούν στήριξη από την πολιτεία. Είναι χαρακτηριστικό πως η πλειονότητα των τουριστικών λεωφορείων έχουν τραβήξει χειρόφρενο όλο αυτό το διάστημα και ελάχιστα κινούνται μόνο για τη μεταφορά μαθητών. Ταυτόχρονα, η αναστολή σχολικών εκδρομών επιτείνει τα προβλήματα.
«Εδώ και 23 μήνες δεν υπάρχει κανένα αντικείμενο για να δουλέψουμε, ενώ την ίδια ώρα τα έξοδα τρέχουν», τόνισαν ο πρόεδρος Σταύρος Μανώλης και ο γραμματέας της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων και Τουριστικών Λεωφορείων Περιφέρειας Ηπείρου Μιλτιάδης Λουτσάρης, περιγράφοντας τη δεινή κατάσταση την οποία έχει δημιουργήσει η πανδημία, ενώ την ίδια ώρα η στήριξη της πολιτείας είναι μηδαμινή. Μάλιστα, όπως τόνισε ο κ. Μανώλης, παρά τις δεσμεύσεις, δε δόθηκε η δυνατότητα στον κλάδο να ενταχθεί στον αναπτυξιακό νόμο και να καταθέσει προτάσεις για επενδυτικά σχέδια που αφορούν ίδρυση, εκσυγχρονισμό ή επέκταση, για την απόκτηση εξοπλισμού και στόλου οχημάτων κτιριακών δαπανών αποκλειστικά για την στάθμευση του ιδιόκτητου στόλου της επιχείρησης, άυλων δαπανών κ.λπ., κάτι που συνέβη σε άλλους κλάδους που επλήγησαν εξίσου.
Ο ίδιος αριθμός τουριστικών οχημάτων, μέλη της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων και Τουριστικών Λεωφορείων Νομού Ιωαννίνων, κινήθηκε προς την παραλίμνια περιοχή και κατέληξε στο «12». Ο πρόεδρος της Ένωσης Γιώργος Αλεξανδρής τόνισε, πέραν των άλλων, πως με τον τουρισμό να αποτελεί τη «βαριά βιομηχανία» της χώρας, δε θα υπάρχουν οχήματα για να μεταφέρουν τους τουρίστες, καθώς πολλοί επαγγελματίες είτε έχουν αποσυρθεί οριστικά είτε αναγκάστηκαν να βρουν προσωρινές δουλειές, προκειμένου να ζήσουν τις οικογένειές τους.
Τα βασικά αιτήματα του κλάδου περιλαμβάνουν οικονομική ενίσχυση για να αντιμετωπιστούν τα πάγια έξοδα, καθώς το έργο των τουριστικών λεωφορείων παραμένει μηδενικό, πάγωμα εργοδοτικών και ασφαλιστικών εισφορών με δεδομένο πως ήδη έχουν αρχίσει να φτάνουν στα τουριστικά γραφεία από τον ΕΦΚΑ οι πρώτες βεβαιώσεις οφειλών, να μπουν σε αναστολή όπως συμβαίνει με άλλους κλάδους με μηδενικό έργο και να περιληφθούν στον αναπτυξιακό νόμο.
Οι επιχειρήσεις θέτουν επιτακτικά το πρόβλημα ρευστότητας των επιχειρήσεων τους, την ώρα που τα τουριστικά γραφεία δεν έλαβαν καμία αποζημίωση, ενώ επίσης ζητάνε από την Α.Α.Δ.Ε. να εξετάσει τις ενστάσεις των τουριστικών επιχειρήσεων που δεν έλαβαν τις επιστρεπτέες προκαταβολές.
Επίσης διαμαρτύρονται για την καταβολή των τελών κυκλοφορίας, τα οποία είναι και υψηλότερα σε σχέση με τα υπεραστικά λεωφορεία, για χρήση στους ίδιους δρόμους, ζητούν να παραμείνει μόνιμα το μειωμένο Φ.Π.Α. στις μεταφορές και το τουριστικό πακέτο και να συνεχιστούν τα προγράμματα επιδότησης ενοικίου, αναστολής του προσωπικού και οι αναστολές πληρωμής ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεων, τουλάχιστον ως το τέλος του 2022.
Τέλος, ζητάνε παράταση του ορίου διαγραφής των τουριστικών λεωφορείων για άλλα 2-3 έτη, παράταση των vouchers μέχρι το τέλος του έτους, αλλά και την παρέμβαση των υπουργείων Μεταφορών και Παιδείας για το θέμα των εκδρομών και μισθώσεων λεωφορείων, κάνοντας λόγο για υποκλοπή έργου από τα υπεραστικά λεωφορεία.
Σε κάθε περίπτωση, οι επαγγελματίες θέτουν ζήτημα επιβίωσης και καλούν την πολιτεία να τους στηρίξει, ενώ εμφανίζονται διατεθειμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους.

Σχετικά άρθρα

Κατεβάζουν στους δρόμους τα τουριστικά λεωφορεία

Ηπειρωτικός Αγών

Δε βλέπουν… φως στο τούνελ τα ταξιδιωτικά γραφεία

Μισά τέλη κυκλοφορίας στα τουριστικά λεωφορεία για το 2021