ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Μια ακόμη προσπάθεια για το Ιωάννινα – Κακαβιά

Ξαναμπαίνουν στην ατζέντα της κυβέρνησης οι οδικοί άξονες της Ηπείρου και κυρίως ο άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά, καθώς επίκειται νέα συνάντηση στο υπουργείο Υποδομών, την ερχόμενη Τετάρτη.

Αυτό τουλάχιστον κάνει γνωστό η βουλευτής Ιωαννίνων της Νέας Δημοκρατίας Μαρία Κεφάλα, η οποία είχε συνάντηση με τον υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη.
«Την ερχόμενη Τετάρτη πρόκειται να πραγματοποιηθεί συνάντηση εργασίας στο υπουργείο με τον περιφερειάρχη και τους αρμόδιους φορείς για να συζητηθεί το θέμα του οδικού άξονα Γιάννενα – Κακαβιά», αναφέρει στην ανακοίνωση η κ. Κεφάλα, με τη συνάντηση αυτή να είναι η πρώτη μετά τη διευρυμένη σύσκεψη που είχε πραγματοποιηθεί στο γραφείο του Προέδρου της Βουλής Κώστα Τασούλα, το 2019.
Από τότε, μεσολάβησε η ρητή μόνο ανάληψη, από την πλευρά της περιφέρειας Ηπείρου, της ευθύνης για την ολοκλήρωση του οδικού άξονα, ο οποίος όμως δεν έτυχε της αναμενόμενης χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Έτσι, η περιφέρεια Ηπείρου, πέρα από τη συμβολή της σε επίπεδο μελετών, πλέον στρέφει το βλέμμα της σε μια εκ νέου προσπάθεια, με τη συνεργασία του υπουργείου, για τη χρηματοδότηση του έργου από ευρωπαϊκούς πόρους, πιθανότατα μέσω του προγράμματος Connecting Europe Facilities (CEF) ή άλλου αντίστοιχου χρηματοδοτικού εργαλείου, με δεδομένο πως πρόκειται για τμήμα των διευρωπαϊκών αξόνων, κάτι που επανέλαβε σε δηλώσεις του.
«Έχουμε εκφράσει τον προβληματισμό μας για το τι μέλλει γενέσθαι από τον κόμβο της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά, όπως και για τον κόμβο Καμπής μέχρι την Πρέβεζα και όλο το παραλιακό δίκτυο. Για άλλη μια φορά, θα πω ότι αυτά είναι διευρωπαϊκά δίκτυα και ό,τι θα γίνει –αφού είχε μια στασιμότητα για πέντε περίπου χρόνια– θα γίνει μετά από συνεννοήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών», τόνισε.
Ο κ. Καχριμάνης αρνήθηκε ότι η δήλωσή του αυτή αποτελεί υπαναχώρηση ως προς την ανάληψη του έργου από την περιφέρεια, σημειώνοντας πως η ανάληψη της ευθύνης θα ερχόταν μέσα από προγραμματική σύμβαση. «Η περιφέρεια βοηθάει να ωριμάσουν αυτή τη στιγμή οι μελέτες», πρόσθεσε.
Ερωτηθείς για τη χρησιμότητα που μπορεί να έχει η ανάλυση της Ένωσης Ξενοδόχων σχετικά με τον κυκλοφοριακό φόρτο στον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς, σημείωσε πως τα προαπαιτούμενα κυκλοφοριακού φόρτου που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι εξαιρετικά μεγάλα, προκειμένου να εγκριθεί χρηματοδότηση μέσω του ΕΣΠΑ. «Και από ότι μαθαίνουμε δε θα μπει πουθενά τετράιχνος δρόμος», σημείωσε.
Ο περιφερειάρχης πρόσθεσε ότι η περιφέρεια έχει ζητήσει από το υπουργείο Υποδομών όλες τις μελέτες που αφορούν τα διευρωπαϊκά δίκτυα κι αυτό «επειδή βλέπουμε για πάρα πολλά χρόνια αυτή τη στασιμότητα και θέλουμε να βοηθήσουμε εμείς», όπως χαρακτηριστικά είπε.

Επιβεβαίωση για τις μελέτες σιδηροδρομικής σύνδεσης

Στη συνάντηση που είχε η κ. Κεφάλα με τον υφυπουργό Υποδομών, πέρα από το θέμα του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά, συζητήθηκαν γενικότερα τα θέματα υποδομών της περιοχής με τον κ. Καραγιάννη να ενημερώνει τη βουλευτή ότι εντός του 2021 θα ξεκινήσουν οι μελέτες για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου.
Οι μελέτες αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2023, με κόστος που θα αγγίξει τα 15,5 εκ. ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Συμβολή και της Περιφέρειας Θεσσαλίας για τη νέα γέφυρα Κοράκου

Ανοίγει ο δρόμος για να βρεθούν λύσεις στην παραλίμνια περιοχή

Αποστόλης Τζελέτας

Δεν υιοθέτησε την ανάγκη μητρώου για τα γεφύρια ο Αλ. Καχριμάνης