ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Ελπιδοφόρα τα πρώτα δείγματα του crash test

Με αισιοδοξία περιμένει το Μετσόβιο Κέντρο Διεπιστημονικής Έρευνας (ΜΕΚΔΕ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) τα αποτελέσματα του μεγάλου crash test, όπως το ονομάζει, μετά την αφαψίδωση της Γέφυρας Πλάκας.

«Η στενή παρακολούθηση της εξέλιξης του έργου είναι καθοριστικής σημασίας, καθώς αναμένεται η εκδήλωση των χρόνιων (ερπυστικών) παραμορφώσεων και μάλιστα στις συνθήκες του άγριου χειμωνιάτικου Άραχθου. Το μεγάλο crash test ξεκίνησε, αλλά το σύνολο των εμπλεκομένων στο έργο (ερευνητές, μελετητές, κατασκευαστές) περιμένουν με αισιοδοξία τα αποτελέσματα σε ένα στοίχημα που έτσι κι αλλιώς ήταν εξαρχής πολύ δύσκολο! Το ΕΜΠ, που βρέθηκε δίπλα στο έργο από την πρώτη στιγμή, παρακολουθεί στενά την εξέλιξη του έργου», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, ενώ γίνεται και αναλυτική αναφορά στα βήματα που ακολουθήθηκαν.
Η διαδικασία της αφαψίδωσης του κεντρικού τόξου της ιστορικής Γέφυρας Πλάκας ξεκίνησε το πρωί της Τετάρτης 15 Ιανουαρίου. Στη διαδικασία παρευρέθηκε εκ μέρους της Επιστημονικής Επιτροπής η καθηγήτρια του ΕΜΠ Ελισάβετ Βιντζηλαίου, ενώ εκ μέρους των μελετητών οι Παναγιώτης Πλαΐνης, Χ. Γιαννέλος και Χ. Τάκος, ο αρμόδιος διευθυντής του υπουργείου Υποδομών Δημήτρης Τασιόπουλος, καθώς και στελέχη από την αρμόδια επιβλέπουσα υπηρεσία. Την Κυριακή 18 Ιανουαρίου επισκέφτηκε τη Γέφυρα για να ενημερωθεί και ο καθηγητής Δημήτρης Καλιαμπάκος, επικεφαλής της ομάδας έργου του ΕΜΠ για τη Γέφυρα Πλάκας.
Η αφαψίδωση έγινε με μεγάλη προσοχή, ξεκίνησε σταδιακά από την περιοχή της κλείδας και συνεχίστηκε προς τα βάθρα, ακολουθώντας επαναληπτική διαδικασία. Σε κάθε βήμα γινόταν έλεγχος των μετακινήσεων του τόξου σε χαρακτηριστικά σημεία, με χρήση κατάλληλα διαμορφωμένου δικτύου μετρήσεων αλλά και ενσωματωμένους αισθητήρες. Το πρωί της Πέμπτης 16 Ιανουαρίου είχε αφαψιδωθεί το κεντρικό τόξο, καθόλο το μήκος της περιοχής με τη μεγαλύτερη καμπυλότητα (καμπούρα). Η μετρηθείσα παραμόρφωση, η οποία αντιστοιχεί στην ελαστική παραμόρφωση, ήταν μόλις 3 mm στην περιοχή της κλείδας, στα όρια δηλαδή του στατιστικού λάθους σε σχέση με αυτό που προβλεπόταν στη μελέτη της γέφυρας, συμπεριλαμβανομένου του σφάλματος της μεθοδολογίας μετρήσεων. «Το γεγονός αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό (και μια ελπιδοφόρα ένδειξη για την πορεία της κατασκευής), δεδομένου του πλήθους των αβεβαιοτήτων που υπεισέρχονται στους υπολογισμούς και της ελάχιστης εμπειρίας του σύγχρονου τεχνικού κόσμου σε κατασκευές πέτρινων γεφυριών τέτοιου μεγέθους. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η τελευταία λίθινη γέφυρα με σχετικά μεγάλο άνοιγμα ξεκαλουπώθηκε στις αρχές του προηγούμενου αιώνα», σημειώνεται στην ανακοίνωση.

Σχετικά άρθρα

Αγιασμός και με συμβολικό χαρακτήρα στη γέφυρα Πλάκας

Ενόχληση στον ΣΥΡΙΖΑ για τη μορφή της εκδήλωσης στη Γέφυρα Πλάκας

Σύμβολο της ευρωπαϊκής αναγέννησης η Γέφυρα της Πλάκας

Αποστόλης Τζελέτας