ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Κάθε 20 χλμ. και ευρώ θα πληρώνουμε στην Εγνατία

Μέχρι και 5 λεπτά το χιλιόμετρο ενδέχεται να φτάσει το κόστος για τους οδηγούς στην Εγνατία Οδό, αν δεν αποδώσει η διαπραγμάτευση της κυβέρνησης με το ΤΑΙΠΕΔ.

Αυτό προέκυψε από τα λεγόμενα του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή, στην Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής, που αποφάσισε κατά πλειοψηφία την τοποθέτηση του Γιώργου Κωνσταντόπουλου ως προέδρου της Εγνατία ΑΕ και του Κωνσταντίνου Κουτσούκου ως διευθύνοντος συμβούλου.
Ο κ. Καραμανλής χαρακτήρισε υπερβολικό το κόστος των διοδίων της Εγνατίας οδού, όπως αυτό προσδιορίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση. «Δεν είμαστε αρνητικοί στη λειτουργία διοδίων, αλλά είναι ένα θέμα που πρέπει να εξεταστεί πολύ καλύτερα. Το αρχικό σχέδιο προέβλεπε 16 σταθμούς διοδίων. Η προηγούμενη κυβέρνηση πρόσθεσε ακόμη 20 σταθμούς, που η λειτουργία τους θα αυξήσει τις τιμές των διοδίων από 3,5 λεπτά το χιλιόμετρο σε κάτι παραπάνω από 5 λεπτά το χιλιόμετρο», ανέφερε και χαρακτήρισε αποκορύφωμα του λαϊκισμού την απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης να προχωρήσει σε αύξηση των διοδίων χωρίς να την εφαρμόσει, προσθέτοντας ότι η όποια αναπροσαρμογή των διοδίων προϋποθέτει διαπραγμάτευση με το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο είναι και υπεύθυνο για την ιδιωτικοποίηση.
Ο υπουργός Μεταφορών είπε, επίσης, ότι η κυβέρνηση θα επανεξετάσει το σύστημα με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού διοδίου και τον χιλιομετρικό υπολογισμό, ώστε να γίνει δικαιότερο, ωστόσο πρόθεση να σταματήσει η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του αυτοκινητοδρόμου, δεν υπάρχει.
«Η παραχώρηση θα προχωρήσει, αν και υπάρχουν πολλά ερωτηματικά ως προς τον τρόπο που έχει σχεδιαστεί, ώστε να μη βλέπουμε τις εκθέσεις εποπτείας της Κομισιόν να επιπλήττουν τη χώρα για όλα τα σημαντικά που πρέπει να γίνουν στην Εγνατία και δεν έγιναν ως τώρα», είπε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε ότι η Εγνατία αποτελεί το μεγαλύτερο asset που έχει το ελληνικό Δημόσιο και η όποια παραχώρηση θα γίνει με μεγάλη προσοχή.
Από την πλευρά του, ο νέος πρόεδρος της «Εγνατία Οδός ΑΕ» Γιώργος Κωνσταντόπουλος, ανέφερε ότι η όποια παραχώρηση θα γίνει με το μέγιστο δυνατό τίμημα και με την απόλυτη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος. «Γνωρίζω που βρίσκεται η εταιρεία και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι από την έλλειψη οράματος και πόσο ανησυχούν για το επαγγελματικό τους μέλλον», είπε ο κ. Κωνσταντόπουλος.
«Πρωταρχικός μου στόχος είναι να προσδώσω αξία και υπεραξία στην Εγνατία, βιώσιμη ανάπτυξη, βελτίωση των εργασιακών σχέσεων προστασία του περιβάλλοντος και της ζωής των χρηστών» είπε, από την πλευρά του ο μέχρι πρότινος διευθυντής Λειτουργίας Διοδίων της εταιρείας κ. Κουτσούκος και ανέφερε ότι τα έσοδα των διοδίων δεν εισπράττονται από την Εταιρεία, αλλά -πλην των εσόδων των διοδίων των Μαλγάρων και των Ευζώνων- πηγαίνουν στην τράπεζα Πειραιώς για το δάνειο των 350 εκατ. ευρώ.
Σε παρέμβασή του, ο βουλευτής Ιωαννίνων της Νέας Δημοκρατίας Σταύρος Καλογιάννης δήλωσε ότι η πολιτική που ακολουθήθηκε για το θέμα από την προηγούμενη κυβέρνηση ήταν τραγική. «Αρχικά έταζε κατάργηση των διοδίων, στη συνέχεια επαναδιαπραγμάτευση, αργότερα “υβριδικό” σύστημα διοδίων. Τελικά δεν έκανε τίποτα, παρά μόνον αποσπασματικές ενέργειες, όπως μη καταβολή διοδίων για διερχόμενους από ορισμένες μόνον περιοχές της χώρας και μη λειτουργία σταθμών διοδίων, τους οποίους εγκατέστησε η ίδια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ», ανέφερε και ζήτησε από τον υπουργό Υποδομών να δοθεί προτεραιότητα στη συντήρηση της Εγνατίας Οδού, στην οδική ασφάλεια και στην εξωστρέφεια της εταιρείας, ώστε να επεκτείνει τη δραστηριότητά της στο εξωτερικό. Σε ό,τι αφορά τα διόδια, ο Σταύρος Καλογιάννης ζήτησε την άμεση εφαρμογή αξιόπιστου ηλεκτρονικού συστήματος, με διαλειτουργικότητα προς όφελος των χρηστών.

Σχετικά άρθρα

Αποδίδεται ξανά στην κυκλοφορία η σήραγγα στο Μαλακάσι

Αποστόλης Τζελέτας

Πιέζει ο χρόνος για άμεση δημοπράτηση

Δεν πείθουν οι έως τώρα εξηγήσεις για το κλείσιμο της σήραγγας