Αίθουσα ΣύνταξηςΕπικαιρότητα

Εν αναμονή του παραχωρησιούχου για τον κόμβο στον Δρίσκο

Η μεταβίβαση της Εγνατίας Οδού στον νέο ιδιοκτήτη είναι η βασική προϋπόθεση για να επανεξεταστεί το θέμα της δημιουργίας κόμβου στο βόρειο τμήμα του λεκανοπεδίου, στην περιοχή του Δρίσκου, στη βάση της μελέτης που εκπόνησε και παρέδωσε η Περιφέρεια Ηπείρου τόσο στην «Εγνατία Οδός Α.Ε.» όσο και στο ΤΑΙΠΕΔ.

Το θέμα του κόμβου στον Δρίσκο έθεσε στη συνεδρίαση λογοδοσίας της περιφερειακής αρχής ο επικεφαλής της παράταξης «Ήπειρος Όλον – Τόπος να ζεις» Στέφανος Ζούμπας, με αφορμή και πρόσφατη τοποθέτηση του δημάρχου Ιωαννίνων Θωμά Μπέγκα και του αντιδημάρχου Άρη Κασσή σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.
Απαντώντας, ο περιφερειάρχης Αλ. Καχριμάνης υπογράμμισε πως η Περιφέρεια Ηπείρου δεν έχει εγκαταλείψει ποτέ την προσπάθεια για τη δημιουργία του κόμβου, που εξαρχής από την εταιρία «Εγνατία οδός Α.Ε.» θεωρήθηκε άσκοπη, επικαλούμενη και τεχνικά θέματα ασφάλειας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ιστορικό που ανέφερε, οι πρώτες προσπάθειες ξεκίνησαν το 2009, όταν ως Νομάρχης έθεσε το αίτημα για την κατασκευή κόμβου στην περιοχή Δροσοχωρίου. Τη μελέτη ανέλαβε η «Εγνατία Οδός Α.Ε.», η οποία όμως δεν προχώρησε παραπέρα, επικαλούμενη πως δεν καλύπτονταν οι απαιτήσεις ασφάλειας. Ακολούθησε η πρόταση για σύνδεση στην περιοχή του Δρίσκου το 2010, όταν ο τότε υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, απαντώντας σε ερώτηση στη Βουλή του πρώην βουλευτή Μ. Παντούλα, μετέφερε την αρνητική απάντηση της εταιρίας, που επικαλέστηκε σοβαρά τεχνικά προβλήματα. Το αίτημα επανήλθε το 2016, με την εταιρία να επαναλαμβάνει πως δεν κρίνει σκόπιμη την κατασκευή του κόμβου, απάντηση που δόθηκε εκ νέου το 2018, από τον τότε πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Απ. Αντωνακούδη, σε ερώτηση που είχε καταθέσει ο τότε βουλευτής Κ. Τασούλας. Με δεδομένο πως ήδη προετοιμαζόταν η παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου στο ΤΑΙΠΕΔ, επεσήμανε ακόμη πως δεν μπορούσε να γίνει καμία μεταβολή στα στοιχεία οδού.
Στα τέλη του 2018 η Περιφέρεια Ηπείρου γνωστοποιεί στην «Εγνατία Οδός Α.Ε.» πως προτίθεται να προετοιμάσει με δικούς της πόρους προμελέτη και στη συνέχεια οριστική μελέτη, ώστε να υπάρχει απόλυτη ετοιμότητα για την υλοποίηση του έργου, όταν ολοκληρωθεί η μεταβίβαση του οδικού άξονα.
Ανέθεσε δε στην εταιρία ΑΝΑΧ NW την εκπόνηση προκαταρκτικής /διερευνητικής προμελέτης για τη δυνατότητα κατασκευής πλήρη κόμβου μετά τη σήραγγα Δρίσκου, από την οποία προέκυπτε ότι μπορεί να γίνει η αναβάθμιση του ημικόμβου (έξοδος από Ιωάννινα) σε πλήρη κόμβο. Παράλληλα, έπειτα από πρόταση της εταιρίας «Εγνατία Οδός Α.Ε.» δρομολόγησε και κατασκεύασε το έργο βελτίωσης της επαρχιακής οδού σύνδεσης της Εγνατίας Οδού στην περιοχή της Μπαλντούμας, που σήμερα λειτουργεί ικανοποιητικά. Ωστόσο, από το 2021 με έγγραφό της έχει ζητήσει την τοποθέτηση ενημερωτικής πινακίδας επί της Εγνατίας Οδού, που να καθοδηγεί τους οδηγούς για έξοδο προς το βόρειο τμήμα των Ιωαννίνων και την Αλβανία, που, παρά την δέσμευση της εταιρίας, δεν έχει τοποθετηθεί. Η Περιφέρεια επανήλθε τον Μάιο του 2022, χωρίς αποτέλεσμα και πάλι.
Εξελίξεις υπήρξαν και την τρέχουσα χρονιά, καθώς η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Ηπείρου έστειλε στις 10 Απριλίου στην «Εγνατία Οδός Α.Ε.» την οριζοντιογραφία του προτεινόμενου ημικόμβου στη θέση «Δρίσκος». Ακολούθησε ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των υπηρεσιών και, με νέο έγγραφό της, στις 17 Ιουνίου, μέσω της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων, ζήτησε εκ νέου της έγκριση της προμελέτης.
Στις 4 Ιουλίου 2024 η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» απαντά ότι ο αυτοκινητόδρομος τελεί υπό παραχώρηση και, ως εκ τούτου, η δημιουργία οποιουδήποτε νέου κόμβου, αποτελεί αρμοδιότητα του ΤΑΙΠΕΔ και χρήζει της σύμφωνης γνώμης αυτού. Στις 19 Ιουλίου στάλθηκε και στο ΤΑΙΠΕΔ η οριζοντιογραφία, για την οποία θα πρέπει να ενημερωθεί πλέον και ο παραχωρησιούχος.
«Την περίοδο που διανύουμε, όμως, δεν μπορεί να γίνει καμία συζήτηση, καθώς περιμένουμε την ολοκλήρωση των διαδικασιών μεταβίβασης της αρμοδιότητας και της χρήσης του οδικού άξονα. Από όσα εξιστόρησα, αποδεικνύεται ότι η περιφερειακή αρχή δεν έχει αφήσει το θέμα στην τύχη του, προσπαθεί να βρει λύση, έχει ήδη καταβάλλει σημαντικά ποσά από πόρους της, ωστόσο υπάρχουν διαδικασίες που υπερβαίνουν κατά πολύ τις αρμοδιότητές της.
Μόλις αναλάβει τυπικά και ουσιαστικά την ευθύνη λειτουργίας του οδικού άξονα η ανάδοχος εταιρία, θα επανέλθουμε», κατέληξε ο κ. Καχριμάνης.

Σχετικά άρθρα

Επιστρέφει μέσω ΕΣΠΑ το Πάρκο Υψηλής Τεχνολογίας και Έρευνας

Γεωργία Χαλάτση

«Πυξίδα» το κασκαβάλι για την ανάδειξη των τοπικών προϊόντων

Αποστόλης Τζελέτας

Πολλαπλά χρήσιμος, αλλά κυρίως για τους κτηνοτρόφους

Γεωργία Χαλάτση