Απόψεις

Με τον νόμο και τη λογική

Ο Ηπειρωτικός Αγών απαντά σε δημοσίευμα της ΕφΣΥΝ σχετικά με τη δημοσίευση, στην έντυπη έκδοσή του, καταχώρησης της Κοινωφελούς Επιχείρησης δήμου Αμαρουσίου με θέμα τις χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις της στην Αθήνα.

H Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Αμαρουσίου δημοσιεύει στον Ηπειρωτικό Αγώνα καταχώρηση των χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεών της. Είναι υποχρέωση εκ του νόμου των φορέων Δημόσιου τομέα και των νομικών προσώπων δημόσιου και ιδιωτικού δικαίου του Δημοσίου και ευρύτερου δημόσιου τομέα, όπως είναι οι δήμοι και τα νομικά τους πρόσωπα, να προβάλουν τις δραστηριότητές τους όχι μόνο στους δημότες τους, αλλά στο σύνολο της επικράτειας, και επομένως και στα περιφερειακά μέσα. Γι’ αυτό και το 30% κάθε διαφημιστικής προβολής προβλέπεται να πηγαίνει διά νόμου σε επαρχιακές εφημερίδες.  Έχουν βέβαια φροντίσει ισχυροί των Αθηνών και έχει πέσει μεγάλο ροκάνισμα στο ποσοστό όλα αυτά τα χρόνια. Φωνάζουν οι εκδότες της περιφέρειας σε όλη την Ελλάδα.

H Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Αμαρουσίου τήρησε τον νόμο δίνοντας την καταχώρηση σε περιφερειακό μέσο, αφού έτσι κι αλλιώς δεν είχε άλλη επιλογή. Εκεί που υπήρχε περιθώριο επιλογής, ακολούθησε πράγματι τα κριτήρια της αγοράς. Επέλεξε για την προβολή της μία μεγάλη επαρχιακή εφημερίδα με απήχηση σε ένα μεγάλο περιφερειακό διαμέρισμα, και με ιστορία 100 χρόνων αδιάλειπτης καθημερινής παρουσίας.

Στην Εφημερίδα των Συντακτών δεν άρεσε η επιλογή, γιατί η καταχώρηση, θεωρεί η εφημερίδα, έπρεπε να απευθύνεται μόνο στους κατοίκους του δήμου Αμαρουσίου. Λοιδορεί λοιπόν η εφημερίδα τη δημοτική αρχή Αμαρουσίου για την επιλογή της.

Καταλαβαίνουμε γιατί δεν αρέσει σε ένα αθηναϊκό μέσο να φεύγουν οι καταχωρήσεις από την Αθήνα. Μόνο που στόχος του δημοσιεύματος και του σαρκαστικού του τόνου δεν θα έπρεπε να είναι το Μαρούσι, αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ και ο Νίκος Παππάς που επανέφεραν τον νόμο για πανελλαδική εμβέλεια των διαφημίσεων. Αλλά και να εγκαλούσε η ΕφΣΥΝ την προηγούμενη κυβέρνηση, πάλι άδικο θα είχε. Η απόφαση του ΣΥΡΙΖΑ ήταν σωστή. Δεν ζούμε στον 19ο αιώνα. Η διαφήμιση φτάνει παντού, ο κόσμος κινείται ένθεν κακείθεν, ειδικά στις γιορτές, και καλό είναι η προβολή να περιλαμβάνει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό. Αν μάλιστα η προβολή γίνεται μέσα από μεγάλες εφημερίδες της περιφέρειας, όπως ο Ηπειρωτικός Αγώνας, ακόμη καλύτερα. Δεν θα έπρεπε φυσικά να υπενθυμίζει η μία εφημερίδα στην άλλη τα αυτονόητα, αλλά δεν πειράζει, όταν μπαίνουν οι διαφημίσεις στη μέση, συνήθως έτσι γίνεται.

Σχετικά άρθρα

Ομόφωνη… με τα πολλά η απόφαση για διαχειριστικό έλεγχο στην Κοινωφελή Επιχείρηση Δ. Μετσόβου