Τη διατήρηση της δυνατότητας διέλευσης οχημάτων ζητούν με ανακοίνωση – διαμαρτυρία τους προς τον Δήμο Ιωαννιτών 47 έμποροι και επαγγελματίες της οδού Ανεξαρτησίας, ζητώντας το θέμα να συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο και να δοθεί η δυνατότητα σε επιτροπή επαγγελματιών να εκθέσει τα επιχειρήματά τους. Παράλληλα, καλούν τα Επιμελητήρια, την Ομοσπονδία Επαγγελματιών – Βιοτεχνών και τον Εμπορικό Σύλλογο να πάρουν θέση, ενώ ζητούν, επίσης, τη διέλευση της αστικής γραμμής για εξυπηρέτηση των καταναλωτών και τον επαρκή φωτισμό του δρόμου με λάμπες νέας τεχνολογίας.
«Καμιά πολιτική ή άλλη σκοπιμότητα δεν κρύβεται πίσω από τις έγγραφες διαμαρτυρίες. Οι επαγγελματίες – έμποροι της οδού Ανεξαρτησίας θέλουμε ο δρόμος μας να παραμείνει εμπορικός κόμβος», καταλήγει η ανακοίνωσή τους.
Όπως προκύπτει από μια ανάγνωση των ονομάτων που υπογράφουν την ανακοίνωση των εμπόρων – επαγγελματιών της οδού Ανεξαρτησίας, αλλά και αυτών που είχαν υπογράψει το αίτημα πεζοδρόμησης, οι δύο τάσεις που διαμορφώνονται στην περιοχή έχουν να κάνουν κυρίως με τη χρήση του.
Υπέρ της δυνατότητας κυκλοφορίας των οχημάτων τάσσονται αυτοί που θέλουν τη διατήρηση των εμπορικών χαρακτηριστικών του δρόμου, πιστεύοντας πως η πεζοδρόμηση θα στερήσει τη δυνατότητα εύκολης προσέγγισης των πελατών, ενώ υπέρ της πεζοδρόμησης τάσσονται όσοι επιδιώκουν η περιοχή να αποκτήσει πιο τουριστικά χαρακτηριστικά, με περισσότερα καταστήματα εστίασης και διασκέδασης.
Με αυτά τα δεδομένα και ειδικά μετά την παρέμβαση των εμπόρων – επαγγελματιών της οδού Ανεξαρτησίας, θεωρείται από εξαιρετικά δύσκολο έως απίθανο να υπάρξει μια απόφαση πεζοδρόμησης είτε από την Επιτροπή Κυκλοφοριακών Θεμάτων του Δήμου που θα συζητήσει το θέμα στις 3 Μαΐου, είτε από το δημοτικό συμβούλιο, αν φτάσει εκεί η συζήτηση. Ενδεχομένως, ωστόσο, να δοκιμαστεί μια πιλοτικού χαρακτήρα πεζοδρόμηση, μετά το κλείσιμο των καταστημάτων τις βραδινές ώρες.
Βέβαια, ούτε αυτή η επιλογή «ενθουσιάζει» όσους συσπειρώνονται γύρω από τον Σύλλογο Ιστορικού Κέντρου «Τα παλιά Γιάννενα», ο οποίος τάσσεται διαχρονικά υπέρ μιας καθολικής πεζοδρόμησης και ενδεχομένως να καταθέσει τη διαφωνία του σε μια πειραματική πεζοδρόμηση τις νυχτερινές ώρες, διαβλέποντας κινδύνους… μπαροποίησης της περιοχής.
