monada viomethanio farma xitas
Αίθουσα ΣύνταξηςΕπικαιρότητα

Στη Φιλιππιάδα η πρώτη μονάδα παραγωγής βιομεθανίου στην Ελλάδα

Στη «Φάρμα Χήτας» στη Φιλιππιάδα θα λειτουργήσει η πρώτη μονάδα παραγωγής βιομεθανίου στην Ελλάδα, με τη ΔΕΠΑ Εμπορίας να ανακοινώνει την επιτυχή ολοκλήρωση των ελέγχων.

Η μονάδα, που είναι πλέον έτοιμη να τεθεί σε λειτουργία, θα παράγει βιομεθάνιο υψηλής καθαρότητας (>97% σε μεθάνιο), το οποίο θα διατίθεται ως καύσιμο οχημάτων μέσω των πρατηρίων Fisikon, προσφέροντας μια καθαρή και οικονομική εναλλακτική λύση για τις μεταφορές, καθώς και σε απομακρυσμένους καταναλωτές ή για έγχυση στο δίκτυο φυσικού αερίου. «Η εξέλιξη αυτή αποτελεί ορόσημο για τον ενεργειακό τομέα της Ελλάδας, καθώς εισάγει μια νέα, ανανεώσιμη πηγή καυσίμου στο εθνικό ενεργειακό μείγμα», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.
Σημαντικό βήμα προς την ενεργειακή μετάβαση και την υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών χαρακτήρισε την ετοιμότητα λειτουργίας της πρώτης μονάδας παραγωγής συμπιεσμένου βιομεθανίου στην Ελλάδα ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Εμπορίας Κωνσταντίνος Ξιφαράς. «Κατά την υλοποίηση του έργου, χρειάστηκε να ξεπεραστούν αρκετές προκλήσεις, όμως η προσήλωση και η συνεχής υποστήριξη όλων των εμπλεκόμενων μερών, σε συνδυασμό με την εξαιρετική συνεργασία με τη ΦΑΡΜΑ ΧΗΤΑΣ και την πολύτιμη εμπειρία της γαλλικής εταιρείας PRODEVAL, προμηθευτή της μονάδας αναβάθμισης, συνετέλεσαν στην επιτυχή ολοκλήρωσή του. Μέσω αυτής της πρωτοβουλίας, η ΔΕΠΑ Εμπορίας συμβάλλει ενεργά στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και στην προώθηση της κυκλικής οικονομίας, αξιοποιώντας τα οργανικά απόβλητα για την παραγωγή καθαρής ενέργειας», αναφέρει σε δήλωσή του.
Από την πλευρά της, η διευθύντρια Δραστηριοτήτων Θυγατρικών Εταιρειών της ΔΕΠΑ δρ. Κυριακή Καρακίτσου, ανέφερε: «Η πιλοτική αυτή μονάδα αποτελεί ένα σημαντικό τεχνολογικό και επιχειρησιακό εγχείρημα, που μας επιτρέπει να διερευνήσουμε τις δυνατότητες παραγωγής και ένταξης του βιομεθανίου στην ελληνική αγορά φυσικού αερίου. Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό έργο, που ανοίγει τον δρόμο για την ανάπτυξη ενός βιώσιμου ενεργειακού μοντέλου, ενισχύοντας την ενεργειακή ανεξαρτησία της χώρας μας και προάγοντας την πράσινη μετάβαση».

Σχετικά άρθρα

Νέο μηχάνημα υπερηχογραφίας για τις ανάγκες των ΜΕΘ του ΠΓΝΙ