Αίθουσα ΣύνταξηςΕπικαιρότητα

Οι συνεπείς θα πληρώνουν λιγότερα για ύδρευση

Με μία έκπτωση που θα φτάσει το 15% θα πριμοδοτήσει η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Ιωαννίνων όσους καταναλωτές εξοφλούν εμπρόθεσμα τους λογαριασμούς ύδρευσης. Η σχετική απόφαση αναμένεται να ληφθεί στη σημερινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της ΔΕΥΑΙ, μετά την ολοκλήρωση της οικονομοτεχνικής μελέτης, που έδειξε πως η επιχείρηση αντέχει να προχωρήσει σε μια εφαρμογή έκπτωσης συνέπειας.

Ο στόχος της έκπτωσης είναι διπλός: αφενός να επιβραβεύσει τους συνεπείς πελάτες, αφετέρου να λειτουργήσει ως κίνητρο για τους συστηματικά ασυνεπείς καταναλωτές ως προς τις πληρωμές τους, με στόχο τη μείωση των ληξιπρόθεσμων οφειλών, που έχουν εκτιναχθεί τα χρόνια της οικονομικής κρίσης και φτάνουν να ξεπερνούν τον κύκλο εργασιών ενός έτους.

Η έκπτωση θα αφορά τόσο την αξία ύδρευσης όσο και την αξία αποχέτευσης, όχι όμως και τα πάγια τέλη, που θα μείνουν σταθερά. Για παράδειγμα, σε μια μέση οικιακή κατανάλωση 50 κυβικών το δίμηνο, η χρέωση ύδρευσης – αποχέτευσης θα μειωθεί από 137,92 ευρώ στα 123,53 ευρώ, με το όφελος σε ετήσια βάση να ανέρχεται σε 86,34 ευρώ.

Οι προϋποθέσεις για την παροχή έκπτωσης θα είναι να εξοφλούνται οι λογαριασμοί μέχρι και την ημερομηνία της λήξης τους, αλλά παράλληλα και δόσεις τυχόν διακανονισμών. Το ποσό της έκπτωσης θα εμφανίζεται στον αμέσως επόμενο λογαριασμό, δε θα υπολογίζεται, όμως, στον έναντι, ο οποίος είναι ένας κατ’ εκτίμηση λογαριασμός, όπου δεν εμφανίζεται η ανάλυση των χρεώσεων. Στην παροχή έκπτωσης δε θα περιλαμβάνονται πελάτες, που απολαμβάνουν ήδη τιμολογιακών προνομίων (πολύτεκνοι, αναπηρία άνω του 67% κλπ.).

Σύμφωνα με τα στοιχεία που αντλήθηκαν από το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών και θα παρουσιαστούν στη σημερινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της ΔΕΥΑΙ, προκύπτει ότι μόλις 33% των καταναλωτών ανταποκρίνεται εμπρόθεσμα στις οφειλές τους. Εκτίμηση είναι ότι, μετά την παροχή του κινήτρου, το ποσοστό των καταναλωτών που θα πληρώνει εμπρόθεσμα θα ανέβει σε 50% σε βάθος χρόνου ενός έτους.
Όλα αυτά, βέβαια, μένει να αποδειχθούν στην πράξη και γι’ αυτό η υπηρεσιακή εισήγηση προτείνει η εφαρμογή της πολιτικής αυτής να έχει αρχικά πιλοτικό χαρακτήρα και να επανεξεταστεί σε ένα εξάμηνο, σε σχέση με το κατά πόσο έχει συμβάλει στη βελτίωση της εισπραξιμότητας, χωρίς να οδηγήσει σε μείωση των εσόδων, κάτι που θα διαταράξει τη βιωσιμότητα της επιχείρησης.

ΣΥΝ 5% ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ
Ενδεχομένως, πάντως, μέχρι τη λήξη της θητείας της σημερινής δημοτικής αρχής να υπάρξει η δυνατότητα για μία ακόμη μικρή μείωση, της τάξης του 5%.

Σύμφωνα με τα όσα κατά καιρούς έχει αναφέρει ο αντιπρόεδρος της ΔΕΥΑΙ Μάκης Χρυσοστόμου, η ΔΕΥΑΙ έχει ήδη ξεκινήσει τις διαδικασίες για να δημιουργήσει μια ηλεκτρονική πλατφόρμα για τους καταναλωτές, που θα επιλέγουν να αποπληρώνουν μέσω διαδικτύου τους λογαριασμούς τους και να μην τους λαμβάνουν έντυπα.

Στη συνεδρίαση της 17ης Οκτωβρίου, το Δ.Σ. της ΔΕΥΑΙ προχώρησε στην απευθείας ανάθεση παροχής υπηρεσιών του συστήματος διαχείρισης YDATA.EU μέσω της προμήθειας Ηλεκτρονικού Συστήματος Διαχείρισης Λογαριασμών Ύδρευσης (e-bill) μέσω e-mail ή sms.

«Το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα συμβάλει σημαντικά στην προσπάθεια ψηφιοποίησης των υπηρεσιών της ΔΕΥΑΙ, ελαφρύνοντας οικονομικά τόσο την επιχείρηση, μειώνοντας το κόστος εκτύπωσης και αποστολής λογαριασμών, όσο και τους πολίτες των Ιωαννίνων, μειώνοντας το κόστος των λογαριασμών ύδρευσης και αποχέτευσης», ανέφερε τότε ο κ. Χρυσοστόμου, σύμφωνα με τα πρακτικά, που έχουν δημοσιευθεί στη «Διάυγεια».