Πολιτισμός

Ελένη Στεργίου: «Κανείς δεν έχει την υποχρέωση να είναι τέλειος»

Ο Καραφλομπέκατσος και η Σπυριδούλα, δύο φαινομενικά διαφορετικές αλλά και τόσο ίδιες μεταξύ τους ιστορίες, έρχονται ξανά για δύο και μόνο παραστάσεις στα Γιάννενα.

Μετά από δύο επιτυχημένες σεζόν στην Αθήνα και με τρία βραβεία στη βαλίτσα τους, η Ελένη Στεργίου και ο Θύμιος Κούκος, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Κωνσταντίνου Μάρκελλου, ζωντανεύουν στη σκηνή του Θεάτρου Έκφραση, τις ιστορίες της Λένας Κιτσοπούλου. Λίγες ημέρες πριν το ανέβασμα της παράστασης, συναντήσαμε την Ελένη Στεργίου ή αλλιώς Σπυριδούλα. Με άκρως εξομολογητική διάθεση, μιλά για την παράσταση στην οποία πρωταγωνιστεί, τον χαρακτήρα τον οποίο υποδύεται, τι σημαίνει γι’ αυτήν η «Σπυριδούλα» και κατά πόσο έχει σημαδέψει την ζωή της.

Αν μπορούσατε να χαρακτηρίσετε/περιγράψετε τον Καραφλομπέκατσο και τη Σπυριδούλα, ποιοι θα λέγατε ότι είναι;
Ο Καραφλομπέκατσος και η Σπυριδούλα, οι πρωταγωνιστές των δυο ιστοριών μας, είναι δύο άνθρωποι σε αδιέξοδο. Πρόσφατα χωρισμένοι, ολομόναχοι, χωρίς ανθρώπους γύρω τους, στους οποίους να μπορούν να ακουμπήσουν. Δεν αντέχουν την απόρριψη. Κλεισμένοι μέσα στο σπίτι τους, εγκλωβισμένοι στον στενό χώρο του κεφαλιού τους, ουρλιάζουν για να ακουστούν αλλά αποτυγχάνουν. Δεν τους ακούει κανείς. Δεν τους ακούει αυτός ο Ένας, που πασχίζουν να τους ακούσει.

Τι συνδέει αυτές τις δύο ξεχωριστές ιστορίες; Ποια η κοινή συνισταμένη τους;
Ο Καραφλομπέκατσος και η Σπυριδούλα βγαίνουν στη σκηνή, έχοντας στις αποσκευές τους μία μεγάλη ερωτική απόρριψη. Στην πρώτη ιστορία συναντάμε έναν άντρα, που τον παράτησε η γυναίκα του, και στη δεύτερη έναν άντρα, που τον παράτησε ο άντρας του. Και οι δύο αυτοί άνθρωποι υποφέρουν και απελπίζονται. Τους κατακλύζουν αρνητικά συναισθήματα. Η ερωτική απόρριψη τους φέρνει αντιμέτωπους με τον θάνατο.

Η απόρριψη οδηγεί τους ήρωες σε μια εκ βαθέων συζήτηση με τον εαυτό τους και στο να έρθουν αντιμέτωποι με το χάος που κρύβουν μέσα τους. Σήμερα πόσο εύκολα οι άνθρωποι δέχονται την απόρριψη;
Η καψούρα εμπεριέχει το ενδεχόμενο της απόρριψης. Και δεν ξέρω αν αυτό που καψουρεύεται κανείς, τελικά, είναι το ίδιο το αντικείμενο του πόθου, της καψούρας ή τον ίδιο τον κίνδυνο της απόρριψης. Την πιθανότητα να ζήσει ως «δραματικό» (πάσχον) πρόσωπο στην κανονική ζωή.

Ποιες είναι οι προσλαμβάνουσες του θεατή στην συγκεκριμένη παράσταση;
Σ’ αυτή την παράσταση ενώνουμε όλοι τις μοναξιές μας, η σκηνή με την πλατεία γίνεται ένα. Μας δίνεται η ευκαιρία να πούμε αλήθειες, να γελάσουμε, να συγκινηθούμε, να αγαπήσουμε τις πληγές μας, με δυο λέξεις να επικοινωνήσουμε ουσιαστικά σε μια βάση ανθρώπινη, χωρίς την παρουσία κάποιου αόρατου 4ου. Εκεί μέσα, κάθε «λάθος», κάθε ατέλεια, κάθε ιδιαιτερότητα αγκαλιάζεται. Κανείς δεν έχει την υποχρέωση να είναι τέλειος. Είμαστε όλοι τέλειοι, επειδή είμαστε εμείς.

Ποια ήταν τα συστατικά που έκαναν την παράσταση τόσο αγαπητή στο κοινό;
Το ίδιο το κείμενο της Λένας Κιτσοπούλου που έχει τη δύναμη να χτυπάει κατευθείαν στην καρδιά σου, η προσωπική μας σύνδεση με το θέμα της παράστασης, που είναι η έλλειψη αποδοχής και η απόρριψη και η αρχική μας πρόθεση που ήταν πολύ καθαρή. Θελήσαμε να φτιάξουμε μία παράσταση ανθρώπινη, χωρίς άμυνες, να συνομιλήσει η σκηνή ειλικρινά με την πλατεία και να γίνουμε ένα.

Η παράσταση «σάρωσε» στα Queer Theatre Awards με τρία βραβεία; Το περιμένατε αυτό;
Ήταν πολύ μεγάλη έκπληξη για όλους μας. Πήραμε βραβείο καλύτερου θεατρικού έργου για τη Λένα Κιτσοπούλου, βραβείο καλύτερου αντρικού ρόλου και βραβείο καλύτερης παράστασης (βραβείο κοινού). Αυτό που με χαροποίησε πιο πολύ απ’ όλα, είναι το βραβείο καλύτερης παράστασης, γιατί είναι το βραβείο που ψήφισε το κοινό.

Info

H βραβευμένη παράσταση των This Famous Tiny Circus Theater group «Ο Καραφλομπέκατσος & η Σπυριδούλα» θα παρουσιαστεί στο Θέατρο Έκφραση (Αραβαντινού 14) το διήμερο 18 και 19 Φεβρουαρίου, με ώρα έναρξης τις 9.15 το βράδυ.
Τα εισιτήρια κοστίζουν 13 ευρώ το κανονικό και 10 ευρώ (φοιτητικό, ανέργων, ΑμεΑ, άνω των 65 ετών). Προπώληση στο ταμείο του Θεάτρου και στο Sherlock coffee maker (Αραβαντινού 14).

Σχετικά άρθρα

«Ο Μικρός Πρίγκιπας»… συναντά το αξιαγάπητο «Μαύρο ψαράκι»

Ζ. Ρούμπος: «Δεν κάνω κωμωδία, απλά και μόνο για να προκαλέσω»

Σέβη Ευθυμίου

«Το Όνειρο ενός Γελοίου» με τον Δ. Βερύκιο