ΟικονομίαΑίθουσα Σύνταξης

Κερδίζει έδαφος το φυσικό αέριο

Στην επέκταση του δικτύου πρατηρίων φυσικού αερίου στη χώρα, αλλά και την αύξηση των χρηστών φυσικού αερίου κίνησης, στοχεύει η Δημόσια Επιχείρηση Παροχής Αερίου, που ήδη λειτουργεί στα Γιάννενα το πρώτο πρατήριο σε περιοχή απομακρυσμένη από δίκτυο φυσικού αερίου, μετά την επιτυχημένη συνεργασία με το Αστικό ΚΤΕΛ.

Με αφορμή την εδώ και λίγες εβδομάδες λειτουργία του πρατηρίου, η ΔΕΠΑ, παρουσίασε τα οφέλη του φυσικού αερίου, που χαρακτηρίζεται ως το σπουδαιότερο καύσιμο πλέον, καθώς αποτελεί τη μετάβαση από τα ορυκτά σε καύσιμα από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Σε μια εκδήλωση, που παραβρέθηκαν εκπρόσωποι των τοπικών αρχών, φορέων, αυτοκινητιστών αλλά και επιχειρήσεων, ο συντονιστής -διευθυντής δραστηριοτήτων διακεκριμένων εταιρικών έργων της ΔΕΠΑ Δημήτρης Δημητριάδης αναφέρθηκε στους λόγους που αρχικά επιλέχθηκαν τα Γιάννενα, σημειώνοντας πως τα πρώτα μηνύματα είναι ενθαρρυντικά τόσο από την τοπική κοινωνία, όσο και από διερχόμενους οδηγούς.

«Τα Γιάννενα έχουν επιλεγεί, γιατί βρήκαμε εδώ συνεργάτες που αγκάλιασαν το εγχείρημα. Είναι μια περιοχή υπό ανάπτυξη ενεργειακά και θέλουμε, με αυτόν τον τρόπο, να σηματοδοτήσουμε το ενδιαφέρον της ΔΕΠΑ για όλες τις περιοχές της Ελλάδος, ανεξαρτήτως αν έχουν δίκτυα φυσικού αερίου. Προσδοκούμε ότι η τοπική κοινωνία θα αγκαλιάσει το εγχείρημα, θα δοκιμάσει το νέο καύσιμο, που είναι πολύ πιο οικονομικό και αυτό φαίνεται από τα πρώτα χιλιόμετρα. Απευθυνόμαστε σε οδηγούς λεωφορείων, ταξί, βαν, φορτηγών και η εμπειρία έχει δείξει ότι η οικονομικότητα του νέου καυσίμου δε συγκρίνεται με τα συμβατικά», σημείωσε.

Η ΔΕΠΑ στοχεύει στην πύκνωση των πρατηρίων και στο «άνοιγμα» της αγοράς και για άλλες επιχειρήσεις διανομής, ενώ ήδη υπάρχει σχεδιασμός για λειτουργία νέου πρατηρίου στην Ηγουμενίτσα, με χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά κονδύλια. Στο ίδιο πλαίσιο, πρόκειται να αναπτύξει πρατήρια κατά μήκος των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, όπως η Εγνατία Οδός και ο ΠΑΘΕ.

Ωστόσο, ο κ. Δημητριάδης δεν έδωσε ένα χρονοδιάγραμμα για την πιθανή ανάπτυξη δικτύου διανομής φυσικού αερίου στην περιοχή, έργο της θυγατρικής ΔΕΔΑ, η οποία έχει καταθέσει σχετική πρόταση στην αρμόδια Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας. «Αναμένουμε τη δημόσια διαβούλευση και μετά την έγκριση. Τότε θα ξέρουμε το τελικό πλάνο», σημείωσε.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο κ. Δημητριάδης αναφέρθηκε στις δραστηριότητες του ομίλου και τις διεθνείς συνεργασίες, με σκοπό να καταστεί η Ελλάδα ενεργειακός κόμβος, αλλά και στο πρόγραμμα προώθησης του φυσικού αερίου στην περιοχή, που περιλαμβάνει δωρεά στις υπηρεσίες του δήμου και του Ιδρύματος Ζωσιμάδων για τις μετατροπές των κινητήρων των οχημάτων, αλλά και σε πρόγραμμα επιδοτήσεων αγοράς αυτοκινήτου.

Χαιρετισμό στην εκδήλωση απεύθυνε ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης, ο οποίος σημείωσε ότι η περιφέρεια έχει δεσμεύσει πέντε εκ. ευρώ από το ΕΣΠΑ για υποδομές που αφορούν το δίκτυο φυσικού αερίου, σημειώνοντας την αντίθεσή του στις αντιδράσεις που υπάρχουν είτε στη διέλευση αγωγού, είτε στην εξόρυξη υδρογονανθράκων.

Έτοιμος να ανταποκριθεί σε πρόσκληση του ΠΕΠ για την αντικατάσταση των οχημάτων του στόλου του δήμου Ιωαννιτών εμφανίστηκε και ο δήμαρχος Ιωαννίνων Θ. Μπέγκας, σημειώνοντας τη στήριξη στο πιλοτικό πρόγραμμα που ξεκίνησε, αλλά και επιμένοντας στην ανάγκη δημιουργίας δικτύου φυσικού αερίου στα Γιάννενα και την Ήπειρο.

Προτεραιότητα αποτελεί η έλευση φυσκού αερίου και για τη νέα δημοτική αρχή Ιωαννίνων, όπως ανέφερε εκπροσωπώντας τον νεοεκλεγέντα δήμαρχο Μωυσή Ελισάφ, ο νεοεκλεγείς δημοτικός σύμβουλος Φώτης Βάββας.

Συγκινημένος για την αίσια έκβαση μιας προσπάθειας ετών, ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων Στέφανος Μουστακλής σημείωσε ότι τα πρώτα στοιχεία από τη χρήση του φυσικού αερίου σε δύο λεωφορεία του στόλου είναι θετικά, με τη μείωση του κόστους καυσίμων να εκτιμάται από 20 έως 35%, εν αναμονή ασφαλών συμπερασμάτων το επόμενο διάστημα.

«Είναι στοίχημα που κερδίσαμε όλοι μαζί», σημείωσε ο κ. Μουστακλής και πρόσθεσε πως θα πρέπει το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα να αγκαλιαστεί από όλους, ώστε να οδηγηθούμε στην αντικατάσταση ρυπογόνων και παλαιάς τεχνολογίας οχημάτων.

Σχετικά άρθρα

Έναν χρόνο πίσω ο σχεδιασμός για το φυσικό αέριο

Λανθασμένη ερμηνεία του νόμου βλέπει το Αστικό ΚΤΕΛ

«Καμπανάκι» για άμεσες οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις

Ηπειρωτικός Αγών