ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Διαφωνούν με τα ποσοστά μοριοδότησης

Να μην αδικηθούν και βγουν εκτός συστήματος εκπαίδευσης χιλιάδες εκπαιδευτικοί, που επί χρόνια, ίσως και δεκαετίες, εργάζονται ως αναπληρωτές στα σχολεία, ζητούν δάσκαλοι και καθηγητές, αντιδρώντας στο σύστημα διορισμού για την επόμενη τριετία, που προωθεί η κυβέρνηση.

Στο πλαίσιο της απεργίας, που είχε προγραμματιστεί από την Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης και τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος, δάσκαλοι και καθηγητές, κυρίως αναπληρωτές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ηπείρου και παρέδωσαν υπόμνημα, σε διοικητικό υπάλληλο, λόγω της απουσίας των στελεχών.

Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, το προτεινόμενο σύστημα, που πριμοδοτεί με 50% την εμπειρία με «πλαφόν» τους 120 μήνες, 30% τα προσόντα (δεύτερο πτυχίο, μεταπτυχιακά κ.λ.π.) και 20% κοινωνικά κριτήρια, καταργεί ουσιαστικά το πτυχίο και εισάγει το προσοντολόγιο.

«Ουσιαστικά βγάζει εκτός όλους εκείνους τους συναδέλφους, που επί χρόνια δούλευαν σε κάθε νησί, σε κάθε χωριό και απομακρυσμένη περιοχή και δεν είχαν τον χρόνο ή την οικονομική δυνατότητα να κάνουν μεταπτυχιακά», σημείωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Στέφανος Σίντος, κατά τη διάρκεια της διαμαρτυρίας, την οποία στήριξε το Νομαρχιακό Τμήμα της ΑΔΕΔΥ και με την παρουσία του προέδρου Χρήστου Γρίβα.

Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν ότι το προτεινόμενο σύστημα θα οδηγήσει σε «ανθρωποφαγία» και κυνήγι μορίων. «Δημιουργεί ένα αέναο κυνήγι μοριοδότησης για την πιστοποίηση “προσόντων”, το οποίο δεν πρέπει να δεχτούμε. Προτάσσει την παιδαγωγική επάρκεια, η οποία δεν παρέχεται δωρεάν από τα πανεπιστήμια. Δε θα δεχτούμε την πραγματική κλοπή προϋπηρεσίας, αφού πετιούνται στα σκουπίδια χρόνια δουλειάς και ζωής χιλιάδων συναδέλφων, που γύρναγαν σε όλη την Ελλάδα, πολλές φορές μακριά από τις οικογένειές τους ή µην μπορώντας να στήσουν τη δική τους. Δεν μπορούμε να αγνοούμε το γεγονός ότι υπάρχουν συνάδελφοι αναπληρωτές, που κινδυνεύουν να συνταξιοδοτηθούν ως αναπληρωτές», τονίζει σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων, ενώ στο ίδιο μήκος ήταν και οι δηλώσεις του προέδρου Στέφανου Μιχάλη.

Οι εκπαιδευτικοί ζητούν την απόσυρση του νομοσχεδίου και μόνιμους διορισμούς όλων όσοι εργάζονται ήδη ως αναπληρωτές, προστασία της προϋπηρεσίας κατά 100% και την κατοχύρωση του βασικού πτυχίου.

 

Διαμαρτυρία από την Ομοσπονδία Θαλασσαιμίας

Έντονη διαμαρτυρία εκφράζει και η Ελληνική Ομοσπονδία Θαλασσαιμίας, καθώς, σύμφωνα με ανακοίνωση, με το νέο σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών, που εισηγείται το υπουργείο Παιδείας, αποκλείονται δια παντός οι θαλασσαιμικοί εκπαιδευτικοί από τα σχολεία της γενικής και της ειδικής εκπαίδευσης, καθώς καταργείται οποιαδήποτε πρόταξη, που ίσχυε γι’ αυτούς έως σήμερα.

Για τρεις περίπου δεκαετίες, από το 1990, το υπουργείο Παιδείας μεριμνούσε για τους εκπαιδευτικούς, που πάσχουν από θαλασσαιμία (Μεσογειακή Αναιμία) και δρεπανοκυτταρική νόσο, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να προτάσσονται στην επετηρίδα και να προσλαμβάνονται για να εργαστούν ως αναπληρωτές.

«Για πρώτη φορά μετά από 30 χρόνια, οι πόρτες των σχολείων κλείνουν για τους εκπαιδευτικούς μας, για τα νέα παιδιά που πάσχουν από θαλασσαιμία, γκρεμίζοντας ταυτόχρονα τα όνειρα και τις προσδοκίες τους για επαγγελματική αποκατάσταση. Το υπουργείο Παιδείας εισάγει ένα νομοσχέδιο, που αποκλείει τους εκπαιδευτικούς με αναπηρία από τα σχολεία. Πρώτη φορά εντάσσει χωρίς άλλα κριτήρια στους Επικουρικούς Πίνακες εκπαιδευτικών Ε.Α.Ε., μόνο τους εκπαιδευτικούς, που είναι γονείς παιδιών με Π.Α. 67% και άνω κι όχι τους ίδιους εκπαιδευτικούς με αναπηρία», τονίζει η Ομοσπονδία και ζητά να συνεχίσει η πρόταξη των εκπαιδευτικών που πάσχουν από θαλασσαιμία και δρεπανοκυτταρική νόσο, ώστε να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία.

 

Σχετικά άρθρα

Προετοιμάζει αγωνιστική απάντηση στο νομοσχέδιο

«Εντέλλεσθε» για την κάλυψη αστοχιών και παραλείψεων

Διαμαρτυρία με μπαλόνια και παιδικά τραγούδια

Γεωργία Χαλάτση