ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Αναζητείται λύση για να μην αποκοπούν

Από το αστικό τμήμα της περιοχής αποκόπτει κατοίκους και επιχειρήσεις ο μεγάλος δακτύλιος, στα όρια Ανατολής  - Κατσικά, ανατολικά του Πανηπειρωτικού Σταδίου, κάτι που σημαίνει πως θα αναγκάζονται να κάνουν αρκετά χιλιόμετρα παραπάνω για να εξυπηρετήσουν τις καθημερινές ανάγκες.

Πρόκειται για την περιοχή παραπλεύρως της προέκτασης της οδού Βορείου Ηπείρου, από το σημείο που διασταυρώνεται με την οδό Σπύρου Λούη έως και την Καλλέργη περίπου, που ονομάζεται περιοχή Γλύνα – Πέτρα.

Σε αυτό το σημείο, ο μεγάλος δακτύλιος περνά κάθετα και αποκόπτει πλήρως τον δρόμο της προέκτασης της Βορείου Ηπείρου, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι να διαμαρτύρονται και να ζητούν να βρεθεί μια λύση, προκειμένου να μπορούν να έχουν πρόσβαση προς την Βορείου Ηπείρου και το οικιστικό κομμάτι της Ανατολής, όπου υπάρχουν και λειτουργούν καταστήματα καθώς και σχολεία και φροντιστήρια. Διαφορετικά, όταν ολοκληρωθεί ο δρόμος θα πρέπει να κάνουν μια διαδρομή αρκετών χιλιομέτρων και κυρίως να βγαίνουν στην εθνική οδό, κάτι που καθιστά απαγορευτικές τις μετακινήσεις με τα πόδια ή με το ποδήλατο για ηλικιωμένους και εφήβους αντίστοιχα.

«Το σημείο αυτό είναι δρόμος διπλής κατεύθυνσης, 6,5 μ. πλάτος και εξυπηρετεί κατοίκους, επιχειρηματίες. Μάθαμε τυχαία από την κατασκευάστρια εταιρία ότι ο δρόμος θα κλείσει. Θέλουμε να υπάρχει διέλευση και πρόσβαση σε στάσεις λεωφορείων, σούπερ μάρκετ, φαρμακεία, σχολεία, που σήμερα μπορεί κανείς να πάει με τα πόδια. Δεν είμαστε αντίθετοι στο έργο, ούτε θέλουμε να το σταματήσουμε. Ζητάμε να παραμείνει αυτός ο δρόμος», τόνισε ο κάτοικος της περιοχής Λάμπρος Δόσης.

Σύμφωνα με τον επίσης κάτοικο της περιοχής, Περικλή Πέτρου, εφόσον κλείσει ο συγκεκριμένος δρόμος, όσοι θέλουν να μετακινηθούν προς καταστήματα και υπηρεσίες, θα πρέπει να κάνουν μια διαδρομή οκτώ χιλιομέτρων, κάτι που φυσικά δεν μπορεί να γίνει χωρίς αυτοκίνητο. «Υπάρχουν πολλά παιδιά που έρχονται για να πάνε φροντιστήρια στην Ανατολή με τα ποδήλατά τους και θα αναγκαστούν να βγουν στην Εθνική οδό η στον αντίστοιχο παράλληλο της Κατσικάς,την οδό Παπαναστασίου, όπου δεν υπάρχει ούτε φωτισμός, ούτε πεζοδρόμια», σημείωσε.

Κάτοικοι της περιοχής και επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται εκεί έχουν συγκεντρώσει υπογραφές και έχουν καταθέσει υπόμνημα στον δήμο Ιωαννιτών και τον αρμόδιο αντιδήμαρχος Γ. Αρλέτο, από τον περασμένο Μάρτιο, ζητώντας να βρεθεί λύση. Η ευκολότερη και λιγότερο κοστοβόρα, σύμφωνα με τους κατοίκους, είναι να δημιουργηθεί μία υπόγεια διάβαση κάτω από τον υπό κατασκευή δρόμο του μεγάλου δακτυλίου. Αυτό που απαιτείται είναι ένα άνοιγμα λίγων μέτρων, όσο και το πλάτος του δρόμους ουσιαστικά, προκειμένου να μην κλείσει ο υφιστάμενος δρόμος, η προέκταση της Βορείου Ηπείρου.

Μετά και την συνάντηση που υπήρξε με τους διαμαρτυρόμενους κατοίκους, ο δημοτικός σύμβουλος Βασίλης Κοσμάς έθεσε το θέμα στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, προτείνοντας να μελετηθεί η υπόγεια διάβαση οχημάτων.

Μάλιστα, σύμφωνα με την ενημέρωση που έχουν οι κάτοικοι το κόστος για την παρέμβαση αυτή είναι ελάχιστη σε σχέση με το σύνολο του έργου.

Ο αντιδήμαρχος Γ. Αρλέτος, απαντώντας, σημείωσε πως το θέμα είναι εν γνώση της δημοτικής αρχής και της τεχνικής υπηρεσίας η οποία θα αναζητήσει λύση. Βέβαια, σημείωσε πως η λύση έπρεπε να είχε προβλεφθεί στο στάδιο της μελέτης, όπου όμως δεν γίνεται αναφορά, πιθανότατα γιατί ο συγκεκριμένος δρόμος δεν αποτυπώνεται στους χάρτες το 1921, καθώς διανοίχθηκε στην δεκαετία του ’60 περίπου, όπως βέβαια και πολλοί άλλοι δρόμοι στην πόλη.

Ο αντιδήμαρχος πρόσθεσε πως υπάρχουν και άλλες λύσεις, όπως η διάνοιξη παράπλευρου δρόμου. «Είναι σίγουρο ότι θα δοθεί λύση», σημείωσε, και παρέπεμψε για αυτή στην τεχνική υπηρεσία.

Υπενθυμίζεται πως ο μεγάλος δακτύλιος της πόλης ξεκινά από τον ήδη κατασκευασμένο ισόπεδο κυκλικό κόμβο στην συμβολή της λεωφόρου Γεννηματά με την οδό Βογιάνου και καταλήγει στην συμβολή της οδού πρόσβασης προς το Πανηπειρωτικό στάδιο. Έχει συνολικό μήκος 4.360 μέτρα περίπου και περιλαμβάνει παράπλευρους και κάθετους οδούς, καθώς και επτά ισόπεδους κυκλικούς κόμβους. Το πρώτο τμήμα του έργου αφορά από το σημείο έναρξης και μέχρι τη διέλευση της Λεωφόρου Ιωνίας (συνέχεια της Λεωφόρου Γεννηματά), όπου προβλέπεται η κύρια αρτηρία και οι παράπλευροι οδοί και κατασκευάζονται τρεις ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι. Στο τελευταίο τμήμα της οδού μετά το κόμβο η αρτηρία κινείται μεταξύ του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου της Ανατολής και του εκτός σχεδίου τμήματός της. Στο τέλος αυτού του τμήματος και στην συμβολή της αρτηρίας με την οδό Ιωαννίνων διαμορφώνεται ισόπεδος κυκλικός κόμβος, ο οποίος θα εξυπηρετεί και την σύνδεση με το Πανηπειρωτικό Στάδιο.

Σχετικά άρθρα

Τέσσερις μήνες απλήρωτοι εργαζόμενοι στις αρχαιολογικές έρευνες του μεγάλου δακτυλίου

Μεγάλος Δακτύλιος – Δεύτερη τροποποίηση της μελέτης και… καλή τύχη

Ανεβάζει ρυθμούς, αλλά έχει ακόμη δρόμο

Αποστόλης Τζελέτας