ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Περιμένοντας τον ιδιώτη για ΣΕΑ, κόμβους και εξόδους

Δεν προβλέπεται να ολοκληρωθούν οι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων που εκκρεμούν στον άξονα της Εγνατίας Οδού, μεταξύ των οποίων ο ΣΕΑ Ελευθεροχωρίου στην Ήπειρο, ενώ δεν υπάρχουν ούτε καν σκέψεις για νέες εξόδους, κόμβους και κάθετες συνδέσεις, που βρίσκονται σε εκκρεμότητα εδώ και χρόνια, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την περιοχή μας.

Αυτό τουλάχιστον προέκυψε από τη διοίκηση της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», που βρέθηκε στην πόλη μετά από αρκετά χρόνια, προκειμένου να παρουσιάσει το Egnatia Pass, έναν πομποδέκτη που επιτρέπει την εύκολη και γρήγορη πρόσβαση από τα διόδια, μέσω προπληρωμένης κάρτας ή ηλεκτρονικής τραπεζικής, παρέχοντας εκπτωτικά πακέτα, ανάλογα με τη χρήση.
Σε επίπεδο υποδομών, ο πρόεδρος Γιώργος Κωνσταντόπουλος και ο διευθύνων σύμβουλος Κωνσταντίνος Κουτσούκος δεν είχαν πολλές πληροφορίες να προσφέρουν για τις εκκρεμότητες αυτές, κάποιες από τις οποίες πιθανόν δεν είχαν καν υπόψη τους.
Σε ό,τι αφορά τους ΣΕΑ, ο κ. Κωνσταντόπουλος εξήγησε πως μετά την εγκατάλειψη του έργου από τον ανάδοχο, ακολουθήθηκαν νομικές διαδικασίες για την κήρυξή του ως έκπτωτου και την ανάθεση στον επόμενο μειοδότη, ωστόσο το Συμβούλιο της Επικρατείας, σταμάτησε τη διαδικασία, προτείνοντας να μην προχωρήσει το έργο μέχρι την παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου.
«Από τη διοίκηση ήταν σε πρώτη προτεραιότητα», σημείωσε ο κ. Κωνσταντόπουλος, ενώ τόνισε ότι το εύρος δραστηριότητας της Εγνατίας Οδού δεν αφορά μόνο τον αυτοκινητόδρομο, αλλά πολλά ακόμη έργα και μελέτες υποδομών αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών κ.ά., τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Μάλιστα, όπως σημείωσε, είναι η πρώτη φορά που η εταιρία είναι κερδοφόρα και «μπορεί να κάνει το βήμα στο μέλλον», αν και είναι γνωστό πως οδεύει προς παραχώρηση.
Από την πλευρά του ο κ. Κουτσούκος, απαντώντας σε ερωτήσεις για τα ζητήματα που αφορούν την περιοχή, ανέφερε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η μελέτη για τη σύνδεση Μαυρομάτι – Ηγουμενίτσα. Ωστόσο, ανέφερε πως πρόκειται για ομάδα μελετών που προχωρά, με στόχο να καλύψει και την πενταετία που χάθηκε, έχοντας ορίζοντα υλοποίησης το 2023.

Εκπτώσεις και διαλειτουργικότητα

Περισσότεροι από 114.000 οδηγοί έχουν επιλέξει τα τελευταία δύο χρόνια περίπου τον πομποδέκτη Egnatia Pass, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας.
Για ένα «όνειρο που έγινε πραγματικότητα» έκανε λόγο ο κ. Κωνσταντόπουλος, καλώντας τους Ηπειρώτες να αξιοποιήσουν αυτό το εργαλείο και να επωφεληθούν των εκπτωτικών πακέτων που προσφέρει κατά τη διέλευση των διοδίων.
H υπηρεσία Egnatia Pass είναι μία ακόμη υπηρεσία της Εγνατία Οδός Α.Ε. για την ηλεκτρονική πληρωμή τέλους διοδίου. Με την εγγραφή στην υπηρεσία EgnatiaPass οι οδηγοί μπορούν να περνούν άνετα και με ασφάλεια από τις ηλεκτρονικές λωρίδες πληρωμής τέλους διοδίου, τόσο στους σταθμούς διοδίων της Εγνατία Οδός Α.Ε. όσο και σε όλους τους σταθμούς διοδίων των ελληνικών αυτοκινητόδρομων και να αποφεύγουν τις συναλλαγές με μετρητά.
Επίσης, μπορούν να έχουν μια ολοκληρωμένη διαχείριση του λογαριασμού μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής myEgnatiaPass, 24 ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες το χρόνο. Με την εγγραφή στην υπηρεσία, διατίθεται δωρεάν ο ηλεκτρονικός πομποδέκτης, ο οποίος τοποθετείται στο όχημα.
«Τα πλεονεκτήματα είναι πάρα πολλά. Στην πράξη ζητάμε την υποστήριξη των χρηστών, μιας και είμαστε ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος, για να κάνει την ζωή του πιο εύκολη, ταξιδεύοντας από τους Κήπους Έβρου μέχρι την Κρήτη. Το σύνθημά μας αλλάζουμε τον χρόνο, την ποιότητα του ταξιδιού, τα πάντα, γίνεται πραγματικότητα», σημείωσε ο κ. Κωνσταντόπουλος και πρόσθεσε πως τα διόδια της Εγνατίας Οδού είναι χαμηλότερα κατά 50% σε σχέση με όλους τους αυτοκινητόδρομους.
Ο κ. Κουτσούκος σημείωσε πως το Egnatia Pass αφορά προς το παρόν όλα τα ΙΧ και δύο κατηγορίες φορτηγών, ενώ βρίσκεται στη διαδικασία η επέκτασή του και στα δίκυκλα.
Προσφέροντα τα πακέτα «citizen» και «smart», από τα οποία μπορεί να επιλέξει ο καθένας, προκειμένου να έχει το μεγαλύτερο δυνατό όφελος, ανάλογα με τη χρήση.
Ερωτηθείς σχετικά πάντως, ενόψει της επικείμενης αλλαγής του ιδιοκτησιακού καθεστώτος, ο κ. Κωνσταντόπουλος σημείωσε πως το Egnatia Pass ήταν ένα μεγάλο βήμα της επιχείρησης, με τη διοίκηση να μην επιλέγει την απραξία, όσο δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία παραχώρησης. «Δεν είμαι …μελλοντολόγος. Ας μην μπούμε στο μονοπάτι για το τι θα γίνει… Σήμερα προσφέρουμε αυτό το εργαλείο. Αν αλλάξει κάτι, μπορεί να αλλάξει στην τιμολογιακή πολιτική, που δε θα έχει σχέση με το εργαλείο, τον πομποδέκτη και διαλειτουργικότητα», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Τέλος, στο θέμα της αναλογικότητας των διοδίων αναφέρθηκε ο κ. Κουτσούκος, σημειώνοντας πως σήμερα η αναλογική χρέωση δεν αφορά των σύνολο των χρηστών (καθώς σχετίζεται με το σημείο εκκίνησης και προορισμού), κάτι που αποτελεί στόχο. «Όταν πυκνώνουν οι σταθμοί, γίνονται πιο αναλογική η χρέωση», εκτίμησε ο κ. Κουτσούκος, αν και ο ίδιος στόχος θα μπορούσε να εφαρμοστεί με τον χιλιομετρικό υπολογισμό των διοδίων, που αποτελεί επίσης έναν στόχο δεκαετιών που παραμένει στα χαρτιά για την ώρα.

Σχετικά άρθρα

Για λόγους ελαφριάς συντήρησης η παράταση της διακοπής κυκλοφορίας

Αποστόλης Τζελέτας

«Πύργος της Βαβέλ» με τη σήραγγα στο Μαλακάσι

Κλείνει για προληπτικό έλεγχο η σήραγγα «Μαλακάσι Α»

Αποστόλης Τζελέτας