ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Φυσικό αέριο παντού πλην Ηπείρου

Tην απένταξη του αγωγού Κομοτηνή – Θεσπρωτία, που είναι σε εκκρεμότητα για διάστημα άνω των 10 ετών, προβλέπει το νέο δεκαετές (2021-2030) σχέδιο Προγράμματος Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση.

Το έργο εντάχθηκε για πρώτη φορά στο πρόγραμμα ανάπτυξης 2010-2014 και παρέμεινε για δέκα χρόνια στον προγραμματισμό, όντας μέρος του Έργου Επαυξημένης Δυναμικότητας Ελλάδα-Ιταλία που ξεκίνησε μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος από χρήστη τον Μάιο 2017, που ωστόσο δε συνεχίστηκε. «Το έργο παρέμεινε για περίπου 10 χρόνια στα προγράμματα ανάπτυξης χωρίς να προχωρήσει σε κατασκευή, ενώ δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι οι συνθήκες για αυτή θα καλυφθούν στο άμεσο μέλλον. Εάν ξαναεμφανιστεί ενδιαφέρον για το έργο, ο ΔΕΣΦΑ θα το αξιολογήσει σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό και Ελληνικό ρυθμιστικό πλαίσιο και θα προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Το νέο δεκαετές (2021-2030) σχέδιο Προγράμματος Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ περιλεμβάνει την επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου στη Δυτική Μακεδονία και την Πάτρα (με προοπτική για τροφοδότηση και άλλων πόλεων της Δυτικής Ελλάδας όπως ο Πύργος και το Αγρίνιο).
Η κατασκευή κλάδου φυσικού αερίου προς τη Δυτική Μακεδονία συνδέεται με την απολιγνιτοποίηση, τη λειτουργία της τηλεθέρμανσης των πόλεων της περιοχής αλλά και την τροφοδοσία νέων χρηστών φυσικού αερίου. Σύμφωνα με την προκαταρκτική μελέτη, ο νέος αγωγός θα ξεκινά από τα Τρίκαλα Ημαθίας και θα έχει μήκος 130 χλμ. Το έργο περιλαμβάνει Μετρητικό/Ρυθμιστικό σταθμό για την τροφοδοσία εγκαταστάσεων τηλεθέρμανσης, βανοστάσια για την τροφοδοσία λοιπών καταναλώσεων στην περιοχή και σύνδεση με τους Μετρητικούς/Ρυθμιστικούς σταθμούς στο Άσπρος και την Περδίκκα Εορδαίας (έργα τα οποία έχουν προγραμματιστεί να προμηθεύονται φυσικό αέριο από τον αγωγό TAP μέχρι την κατασκευή του συγκεκριμένου αγωγού). Σύμφωνα με τον ΔΕΣΦΑ, «σημαντικό πλεονέκτημα αυτού του αγωγού είναι η διασύνδεση του ΕΣΦΑ με μία περιοχή, όπου σχεδιάζεται η παραγωγή υδρογόνου (έργο White Dragon), αποτελώντας την αρχή για την προσαρμογή του ΕΣΦΑ στη μεταφορά υδρογόνου (αρχικά ως μείγμα με φυσικό αέριο)», τονίζεται. Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 110 εκατομμύρια ευρώ.
Για τη Δυτική Ελλάδα προβλέπεται η διασύνδεση της πόλης της Πάτρας και της Βιομηχανικής Περιοχής Πατρών με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου, με δυνατότητα μελλοντικών επεκτάσεων για την τροφοδότηση και άλλων πόλεων της Περιφέρειας (όπως π.χ. ο Πύργος και το Αγρίνιο).
Σύμφωνα με την προκαταρτική μελέτη, το έργο αποτελείται από έναν αγωγό υψηλής πίεσης 140 χλμ., ο οποίος θα φτάνει έως τη Μεγαλόπολη και έχει προϋπολογισμό 85 εκατ. ευρώ. Τα δύο έργα εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2023 και του 2025, αντίστοιχα.

Σχετικά άρθρα

Έναν χρόνο πίσω ο σχεδιασμός για το φυσικό αέριο

«Τρέχει» για τις πρώτες συνδέσεις η ΔΕΔΑ

Ζητά καμπάνια ενημέρωσης για το φυσικό αέριο