pyrosvestiki ligkiades
Αίθουσα ΣύνταξηςΕπικαιρότητα

ΑΔΕΔΥ – «Καμπανάκι» για την αποδυνάμωση των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών

Προ των ευθυνών τους για την προκλητική αποδυνάμωση σχεδόν όλων των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών της Ηπείρου, οι οποίες παραμένουν σοβαρά υποστελεχωμένες, την ίδια μάλιστα περίοδο κατά την οποία οι επιχειρησιακές απαιτήσεις αυξάνονται, θέτει την κυβέρνηση και την υπηρεσιακή ηγεσία του Πυροσβεστικού Σώματος το Νομαρχιακό Τμήμα Ιωάννινων της ΑΔΕΔΥ.

Έχοντας υπόψη την ανακοίνωση της Ένωσης Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Περιφέρειας Ηπείρου, επισημαίνει ότι το προσωπικό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και ιδιαίτερα της Ηπείρου βρίσκεται για άλλη μια χρονιά στα όρια της σωματικής και ψυχικής εξάντλησης. «Οι συνεχείς επιφυλακές εφαρμόζονται χωρίς ξεκάθαρο μέτρο, χωρίς ουσιαστικό σχεδιασμό, χωρίς σεβασμό στο ωράριο εργασίας και στα εργασιακά δικαιώματα των πυροσβεστών», επισημαίνει το Ν.Τ. Ιωαννίνων της ΑΔΕΔΥ και καλεί την κυβέρνηση να σταματήσει να κρύβεται πίσω από ευχολόγια και πρόχειρα σχέδια. «Η ασφάλεια πολιτών και περιβάλλοντος δεν μπορεί να βασίζεται στην υπερεργασία και την εξάντληση ενός ήδη αποδεκατισμένου και γερασμένου προσωπικού», προσθέτει και ζητά άμεση ενίσχυση των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Ηπείρου με ανθρώπινο δυναμικό, τήρηση του ωραρίου εργασίας και κατάργηση της καταχρηστικής επιφυλακής, καθώς και πραγματική μέριμνα για την προστασία του τουριστικού και φυσικού πλούτου της περιοχής.

Αναφορά στη Βουλή από τον Ι. Τσίμαρη

Tsimaris Enwsi Pyrosvestwn6Το θέμα της αποδυνάμωσης των πυροσβεστικών υπηρεσιών αποτέλεσε το αντικείμενο και της συνάντησης του βουλευτή Ιωαννίνων και αναπληρωτή γραμματέα της ΚΟ του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Ιωάννη Τσίμαρη με αντιπροσωπεία της Ένωσης Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Περιφέρειας Ηπείρου.
Οι εκπρόσωποι της Ένωσης ενημέρωσαν τον κ. Τσίμαρη αναφορικά με τη σοβαρή υποστελέχωση των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας, σε μια περίοδο κατά την οποία οι επιχειρησιακές ανάγκες αυξάνονται. Όπως σημείωσαν, παρά τις επικοινωνιακές δηλώσεις περί ενίσχυσης, η πραγματικότητα δείχνει μείωση προσωπικού, αποδυνάμωση μονάδων και συνεχείς μετακινήσεις σε άλλες περιοχές. Υπογράμμισαν δε ότι, το προσωπικό της επικράτειας και δη της Ηπείρου, βρίσκεται στα όρια της εξάντλησης υπό το καθεστώς της μόνιμης επιφυλακής, χωρίς σαφές σχέδιο, χωρίς αποζημίωση και με σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία και την προσωπική τους ζωή. Την ίδια στιγμή, υπαρκτός και άμεσος είναι ο κίνδυνος καθυστέρησης ή αδυναμίας επέμβασης της υπηρεσίας σε περιοχές που σφύζουν από ανθρώπινη δραστηριότητα, λόγω έλλειψης προσωπικού, με άμεσο κίνδυνο τόσο για τους πολίτες όσο και για τις τουριστικές ζώνες, όπου απαιτείται άμεση και οργανωμένη πυροπροστασία.
«Στους ανθρώπους του Πυροσβεστικού Σώματος αξίζει ο σεβασμός και η ευγνωμοσύνη όλων μας. Η κυβέρνηση θα πρέπει επιτέλους να ενσκήψει ουσιαστικά στα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν και οδηγούν στην περαιτέρω εξάντλησή τους. Από την πλευρά μου, δεσμεύομαι να πράξω ό,τι είναι δυνατόν, στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων μου, ώστε να προωθηθούν και να επιλυθούν τα αιτήματά τους», δήλωσε ο κ. Τσίμαρης μετά το πέρας της συνάντησης και ήδη κατέθεσε σχετική αναφορά προς τον υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, παραθέτοντας την επιστολή της Ένωσης Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Περιφέρειας Ηπείρου.