«Η κυβέρνηση δεν μπορεί να σιωπά. Όσο παρέχει πολιτική κάλυψη σε φαινόμενα αυθαιρεσίας και διαχείρισης του δημοσίου σαν να πρόκειται για ιδιωτική περιουσία, συναινεί στην υποβάθμιση της δημοκρατίας. Η Ήπειρος δεν αντέχει άλλη διοικητική απαξίωση και κατασπατάληση δημόσιων πόρων. Χρειάζεται ένα νέο μοντέλο διοίκησης: με διαφάνεια, δημοκρατία και κοινωνική λογοδοσία. Χρειάζεται ανάπτυξη με κοινωνικό και περιβαλλοντικό πρόσημο – όχι εργολαβίες, αυθαιρεσίες και εξυπηρετήσεις. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, είναι αναγκαία η ενεργοποίηση της κοινωνίας των πολιτών και η συγκρότηση τοπικών μετώπων υπεράσπισης του δημοσίου συμφέροντος. Για να μη θεωρηθεί ποτέ ξανά η Ήπειρος ως “κτήμα” κανενός», σημειώνει η κα Τζούφη, αναφέροντας πως το πόρισμα επιβεβαιώνει με τον πλέον επίσημο τρόπο όσα εδώ και καιρό καταγγέλλονται από πολίτες, εργαζόμενους, αυτοδιοικητικούς και δημοσιογράφους για «ένα δίκτυο αδιαφάνειας και αυθαιρεσίας, με εξυπηρέτηση ημετέρων και πλήρη απουσία λογοδοσίας – υπό την πολιτική προστασία της κυβέρνησης Μητσοτάκη». Η βουλευτής Ιωαννίνων χαρακτηρίζει τις παραβάσεις εξαιρετικά σοβαρές, τονίζοντας πως «πρόκειται για μια αντίληψη εξουσίας, που δεν υπηρετεί τον πολίτη, αλλά αναπαράγει τα χειρότερα χαρακτηριστικά του πελατειακού κράτους».
Στ. Ζούμπας: «Η περίοδος της σιωπής τελείωσε»
Προσπάθεια παραπλάνησης των περιφερειακών παρατάξεων και των πολιτών καταγγέλλει, εμμέσως πλην σαφώς, ο επικεφαλής της παράταξης «Ήπειρος Όλον – Τόπος να Ζεις» Στέφανος Ζούμπας, λέγοντας πως «μετά από μήνες θεσμικού καπνού και λεκτικών ταχυδακτυλουργιών, η πραγματικότητα εκδικείται».
Ο κ. Ζούμπας ερωτά αν ο περιφερειάρχης Ηπείρου θα ζητήσει συγγνώμη για τη δημόσια παραπλάνηση ή θα συνεχίσει να διοικεί με non-paper, υπονοούμενα και… επιλεκτική αμνησία, προσθέτοντας πως το να δηλώνει σε επίσημη συνεδρίαση ότι «δεν υπάρχει πόρισμα και απλώς έγιναν κάποιες παρατηρήσεις» και ότι «δεν έχει διαβιβαστεί τίποτα σε εισαγγελέα», την ώρα που το έγγραφο ήδη έχει αποσταλεί στην Εισαγγελία, δεν είναι απλώς «πολιτική αδεξιότητα», αλλά «ευθεία προσβολή στη νοημοσύνη των πολιτών και στο κύρος των θεσμών».
«Η κοινωνία της Ηπείρου ζητά απαντήσεις και όχι άλλη μια διάλεξη, “πώς να βαφτίσετε το πόρισμα έκθεση και την ευθύνη άγνοια”. Η περίοδος της σιωπής τελείωσε και η πολιτική ευθύνη δεν είναι εμπιστευτική, κ. Καχριμάνη», καταλήγει ο Στ. Ζούμπας.
