parking xatzikosta
Αίθουσα ΣύνταξηςΕπικαιρότητα

«Πυρ ομαδόν» κατά Γεωργιάδη για την αγορά οικοπέδου

Δεν έπεισαν οι απαντήσεις του Υπουργού Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη για την σκοπιμότητα και την διαφάνεια στην υπόθεση της αγοράς οικοπέδου από το Νοσοκομείο Χατζηκώστα, για την ανέγερση, ίδρυση και λειτουργία Παιδιατρικού Κέντρου Αποκατάστασης.

Ο υπουργός, απαντώντας σε αναφορά που είχε καταθέσει ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ ΚΙΝ. ΑΛ. Γιάννης Τσίμαρης με αντικείμενο την προκαταρκτική εξέταση της Εισαγγελίας Ιωαννίνων, παρέχει απόλυτη κάλυψη στη διοίκηση του Νοσοκομείου, επισημαίνοντας μάλιστα πως η νομική σύσταση του Παιδιατρικού Κέντρου δεν αποτελεί προαπαιτούμενο. Τονίζει πως η αναζήτηση εδαφικής έκτασης οφείλεται στο ότι έχει εξαντληθεί ο συντελεστής δόμησης του οικοπέδου, στο οποίο στεγάζεται νοσοκομείο, ωστόσο, δεν απάντησε αναφορικά με την προανακριτική εξέταση που διενεργείται, η εξέλιξη της οποία αναμένεται, όπως είπε.
«Τέλος, επισημαίνεται ότι δεν έχει ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία αγοράς εδαφικής έκτασης η οποία βρίσκεται στο στάδιο 5 και 6 σύμφωνα με όσα αναγράφονται στην διακήρυξη υπ. αρ. 168/2023 (σελ. 19-20) και δεν έχει ακόμα κατατεθεί πρακτικό από την Επιτροπή Αξιολόγησης του Διαγωνισμού προς το Δ.Σ. του Νοσοκομείου. Συνεπώς, ουδεμία απόφαση έχει ληφθεί για την αγορά της εδαφικής έκτασης», σημειώνει ο υπουργός.
«Οι πολίτες καταλαβαίνουν και μπορούν να κρίνουν», σχολιάζει από την πλευρά του ο κ. Τσίμαρης, ο οποίος σημειώνει πώς το ζήτημα της εξάντλησης του συντελεστή δόμησης θα μπορούσε να λυθεί με νομοθετική ρύθμιση, όπως έγινε πρόσφατα για το ΤΕΠ του ΠΓΝΙ.
«Η χρηστή διοίκηση των ταμειακών αποθεμάτων του Υπουργείου περιορίζεται μόνο ως προς τις δαπάνες των ασθενών της χώρας, καθώς ένα ζήτημα, που μπορούσε να λυθεί με νομοθετική ρύθμιση για τον συντελεστή δόμησης για το Γ.Ν.Ι. Χατζηκώστα, όπως π.χ. έγινε προσφάτως για το ΤΕΠ του Πανεπιστημιακού, οδηγεί σε διχασμό την τοπική κοινωνία, αλλά και σε σπατάλη δημοσίου χρήματος. Κι όλα αυτά για ένα Παιδιατρικό Κέντρο, που κανείς δε λέει πώς και πότε θα χρηματοδοτηθεί, πώς και πότε θα κατασκευαστεί, πώς και πότε θα λειτουργήσει», σημειώνει.

Μ. Τζούφη: «Παραμένουν οι σκιές»

Για «σκιές» και «σκανδαλώδεις μεθοδεύσεις» κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της και η βουλευτής Ιωαννίνων της Νέας Αριστεράς Μερόπη Τζούφη, σημειώνοντας πως το Υπουργείο Υγείας αποφεύγει τις απαντήσεις.
«Η προσπάθεια αγοράς οικοπέδου ύψους 2,5 εκατομμυρίων ευρώ από συγκεκριμένη εταιρεία – σε τίμημα πολλαπλάσιο της αντικειμενικής αξίας – για την ανέγερση ενός Παιδιατρικού Κέντρου, που δεν έχει ακόμη νομικά συσταθεί, παραμένει αναπάντητη ως προς τη σκοπιμότητα και τη διαφάνεια. Παρά την παρέμβαση της Εισαγγελίας Ιωαννίνων και του Τμήματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος, αλλά και τα αρνητικά πορίσματα επιτροπών, η διαδικασία προχωρά, αποκλείοντας μάλιστα τα αιρετά μέλη του ΔΣ και τη νομική σύμβουλο του νοσοκομείου. Το Υπουργείο, αντί να εγγυηθεί θεσμική νομιμότητα, επικαλείται εγκρίσεις τυπικού χαρακτήρα και προηγούμενα παραδείγματα πρόχειρης σύστασης φορέων, αγνοώντας το βάρος της ευθύνης που φέρει για τη διαχείριση δημόσιων πόρων», σημειώνει η κ. Τζούφη, προσθέτοντας πως η Νέα Αριστερά αυτονόητα δεν είναι αντίθετη στην ίδρυση ενός Παιδιατρικού Κέντρου Αποκατάστασης, μια αναγκαία δομή για τα παιδιά και τις οικογένειες της Ηπείρου. «Όμως, μια τέτοια πρωτοβουλία απαιτεί σχέδιο, θεσμική οργάνωση, προγραμματισμό και διαφάνεια – όχι πρόχειρες διαδικασίες και ύποπτες συναλλαγές. Και όλα αυτά σε ένα νοσοκομείο που βρίσκεται σε οριακή κατάσταση, με ελλείψεις προσωπικού, ξεπερασμένο εξοπλισμό, παλιές υποδομές και ανάγκες που καλύπτονται με υπεράνθρωπη προσπάθεια των εργαζομένων και εισφορές των πολιτών», σημειώνει και καλεί την κυβέρνηση και τον υπουργό Υγείας να ακυρώσουν άμεσα τη διαδικασία, να διασφαλίσουν πλήρη διαφάνεια και να διαθέσουν τους πόρους στην πραγματική ενίσχυση του Νοσοκομείου «Χατζηκώστα» με προσλήψεις, σύγχρονο εξοπλισμό και αναβάθμιση των υποδομών.

ΑΣΥ ΠΓΝΙ: Αγορά γης για δομές-φαντάσματα

Τις καταγγελίες της για την αγορά του συγκεκριμένου οικοπέδου επαναφέρει η Αγωνιστική Συσπείρωση υγειονομικών του ΠΓΝΙ, με αφορμή την απάντηση του υπουργού, αναφερόμενη στο ιστορικό της υπόθεσης.
Συνοψίζοντας, εκτιμά πως «το Υπουργείο Υγείας ανέλαβε να σχεδιάσει την αγορά ενός οικοπέδου από επιχειρηματίες, που ήθελαν να το ξεφορτωθούν κερδοφόρα, και η απερχόμενη διοίκηση του ΓΝ Χατζηκώστα έσπευσε να το υλοποιήσει με κάθε τρόπο. Μόνο έτσι γίνεται κατανοητό γιατί το Υπουργείο Υγείας και η απερχόμενη Διοίκηση του ΓΝ Χατζηκώστα πίεσαν για την αγορά οικοπέδου ύψους 2.500.000 ευρώ για τη δημιουργία ενός Παιδιατρικού Κέντρου Αποκατάστασης, το οποίο δεν έχει καν ιδρυθεί νομικά, δε διαθέτει οργανισμό, ούτε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ή σχέδιο λειτουργίας. Δηλαδή, “αγορά γης, για ένα φάντασμα”. Μόνο έτσι γίνεται κατανοητό το ότι η αντικειμενική αξία του εν λόγω ακινήτου εκτιμάται σε 175.000 ευρώ, ενώ η δημόσια δαπάνη που προβλέπεται, φτάνει τα 2.500.000 ευρώ. Μιλάμε για μια διαφορά σχεδόν δεκαπλάσια. Μόνο έτσι γίνεται κατανοητός ο λόγος για τον οποίο ο υπουργός Υγείας επέκτεινε τον χρόνο ολοκλήρωσης του διαγωνισμού έως 31-12-2025, με απόφασή του στις 28-03-2024, όταν το θέμα είχε ήδη λάβει πανελλαδικές διαστάσεις και ήταν σε εισαγγελική διερεύνηση», τονίζει η ΑΣΥ ΠΓΝΙ, που χαρακτηρίζει την υπόθεση «πολιτική προώθηση ενός χυδαίου, προκλητικά εμπορευματοποιημένου Νέου ΕΣΥ που κάνει κάθε είδους μπίζνες, ακόμη και την αγορά ακατάλληλης γης για δομές-Υγείας φαντάσματα, προς εξυπηρέτηση πωλητών-επιχειρηματιών, σε βάρος των πολλών ανικανοποίητων αναγκών Υγείας του λαού, που τριπλοπληρώνει για υπηρεσίες που τελικά δεν λαμβάνει».