Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Συντακτών (ΠΟΕΣΥ) και οι δημοσιογραφικές Ενώσεις ΕΣΗΕΑ, ΕΣΗΕΜΘ, ΕΣΗΕΠΗΝ, ΕΣΗΕΘΣτΕΕ και ΕΣΠΗΤ καταγγέλλουν την αδιάλλακτη στάση των εργοδοτικών ενώσεων που αρνούνται πεισματικά κάθε ουσιαστική διαπραγμάτευση.
Διεκδικούν ουσιαστικές και γόνιμες συλλογικές διαπραγματεύσεις με στόχο να μπει ένα τέλος στην ομηρία των ατομικών συμβάσεων εργασίας, εισαγωγικό μισθό 1.250 ευρώ σε όλα τα ΜΜΕ, αυξήσεις 10% με βάση τις τελευταίες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, κατοχύρωση των αμοιβών για την εργασία τα Σαββατοκύριακα (+25% και ρεπό για το Σάββατο και 100% για την Κυριακή) και αύξηση των αποζημιώσεων για αποστολές εκτός έδρας, η μερήσια αποζημίωση 350 ευρώ για αποστολές σε εμπόλεμες περιοχές και 250 ευρώ για τις περιοχές που πλήττονται από φυσικές καταστροφές, ενσωμάτωση των θεσμικών αιτημάτων στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας,ενσωμάτωση των Αρχών Δεοντολογίας στις συμβάσεις, συμφωνία για anti-Slapps ρυθμίσεις, δεσμευτικοί κανόνες για την χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Ενημέρωση, δίκαιη αμοιβή για τα πνευματικά δικαιώματα των δημοσιογράφων, μέτρα στήριξης του έντυπου Τύπου για να διασωθούν οι θέσεις εργασίας, φρένο στην υπερσυγκέντρωση του Τύπου και διαφάνεια στο ιδιοκτησιακό καθεστώς των ΜΜΕ, μεταξύ άλλων.
Απεργούν οι δημοσιογράφοι σήμερα και στις 12 Ιουνίου
Οι δημοσιογράφοι σε όλη τη χώρα επιστρέφουν στους δρόμους με δύο 24ωρες απεργιακές κινητοποιήσεις, στις 5 και 12 Ιουνίου, απαιτώντας την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας, αξιοπρεπείς μισθούς και θεσμική κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων τους.
