Γιάννενα, Τετάρτη 24/06/2026
tep pgni konteiner1
Αίθουσα ΣύνταξηςΕπικαιρότητα

Αμφισβητεί την ιεράρχηση των προτεραιοτήτων στα νοσοκομεία η Α.Σ.Υ.

Τις προτεραιότητες της κοινής διοίκησης του Πανεπιστημιακού και του Γενικού Νοσοκομείου "Χατζηκώστα" καυτηριάζει με αφορμή τις συχνές βλάβες του πεπαλαιωμένου ακτινολογικού μηχανήματος στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών, η «Αγωνιστική Συσπείρωση Υγειονομικών» με ανακοίνωσή της.

Όπως επισημαίνει, εδώ και δύο χρόνια το ακτινολογικό μηχάνημα του ΤΕΠ χαλάει, με τις βλάβες τον τελευταίο μήνα να εντοπίζονται σχεδόν σε κάθε εφημερία. «Τις ημέρες της βλάβης οι ασθενείς μεταφέρονται από τους ελάχιστους τραυματιοφορείς στο κεντρικό ακτινολογικό, σε διαφορετικό όροφο και κτίριο, προκαλώντας καθυστέρηση στην επείγουσα λήψη ακτινογραφίας και την έγκαιρη διάγνωση», σημειώνει, προσθέτοντας πως σε κάθε εφημερία προσέρχονται περίπου 350 ασθενείς, το 70% των οποίων χρήζουν ακτινογραφίας.

Η ΑΣΥ καταγγέλλει ως επισφαλή για τους ασθενής την διακοπή λειτουργίας του υπερηχογραφικού τμήματος του ΤΕΠ από το απόγευμα της εφημερίας μέχρι την λήξη της, δηλαδή το πρωί της επόμενης ημέρας, και μεταφέρεται στο Τακτικό Ακτινολογικό Εργαστήριο, σε διαφορετικό κτίριο και όροφο.

«Η διακοπή λειτουργίας του ακτινολογικού και υπερηχογραφικού εργαστηρίου μέσα στο ΤΕΠ είναι άκρως επισφαλής για τους ασθενείς. Μάλιστα το ΤΕΠ του ΠΓΝΙ αποτελεί το μοναδικό Κέντρο Τραύματος 1ου βαθμού στη Βορειοδυτική Ελλάδα. Η οποιαδήποτε απομάκρυνση βαρέως πασχόντων ασθενών και τραυματιών από τον χώρο του ΤΕΠ αποτελεί κίνδυνο», σημειώνει η ΑΣΥ και καλεί τη διοίκηση να εξασφαλίσει την άμεση προμήθεια νέου ακτινολογικού μηχανήματος και την συνεχή λειτουργία του υπερήχου στον χώρο του ΤΕΠ, σε όλη την διάρκεια της εφημερίας, στον ίδιο χώρο.

«Δεν είναι η πρώτη φορά που οι προτεραιότητες που θέτει η κοινή Διοίκηση ΠΓΝΙ – Γενικού Νοσοκομείου Χατζηκώστα έρχονται σε πλήρη αντίθεση με την ασφάλεια ασθενών και υγειονομικών στα δύο νοσοκομεία», τονίζεται στην ανακοίνωση, καυτηριάζοντας την απόφαση της διοίκησης να προβεί στην αγορά «ενός άχρηστου οικοπέδου 2,5 εκ. ευρώ έναντι της υλοποίησης των κατευθύνσεων της έκθεσης της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ιωαννίνων για έργα 2,5 εκατ. ευρώ πυροπροστασίας του Γ.Ν. Χατζηκώστα», ή τη δημιουργία εξόδου κινδύνου στην παιδιατρική κλινική στο ίδιο νοσοκομείο και την επιδιόρθωση του κλιματισμού στον ξενώνα Σ. Νιάρχος, όπως αναφέρει.

«Το 2024 αρνήθηκε την αναγγελία εργατικών ατυχημάτων στο ΠΓΝΙ και μόνο μετά από μηνυτήρια αναφορά της Επιθεώρησης Εργασίας στην Εισαγγελία, την οποία προκάλεσε η ΑΣΥ, εξέδωσε οδηγίες για την αναγγελία. Αρνείται όμως μέχρι σήμερα, παρανόμως, την γνωστοποίηση της Έκθεσης Επαγγελματικού Κινδύνου στους εργαζόμενους του ΠΓΝΙ και την λήψη άμεσων μέτρων πρόληψης και αντιμετώπισης κινδύνων, παρά τις συλλογικές αναφορές εργαζομένων. Σήμερα πρέπει να πιεστεί για την αυτονόητη ανάγκη προμήθειας ενός νέου ακτινολογικού μηχανήματος 100.000 ευρώ για να μην κινδυνεύουν ασθενείς στο ΤΕΠ», σημειώνει η ΑΣΥ και χαρακτηρίζει ως πιο επικίνδυνη τη μείωση του φυσικού αντικειμένου στην επέκταση του ΤΕΠ.

«Η νέα επέκταση δεν θα λύσει το πρόβλημα διάσπασης των κομματιών του ΤΕΠ, παρά μόνο κατά ένα μικρό μέρος», σημειώνει και καλεί υγειονομικούς και ασθενείς να πρωτοστατήσουν στην «αντεπίθεση» απέναντι στο «Νέο ΕΣΥ», βάζοντας σε προτεραιότητας τις δικές τους ανάγκες.