Η εκδήλωση, στο πλαίσιο του προγράμματος Followgreen, ανέδειξε την περιβαλλοντική συνείδηση των σχολικών κοινοτήτων του Δήμου, μέσα από δράσεις ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης υλικών. Παιδιά από όλες τις βαθμίδες συμμετείχαν σε βιωματικά παιχνίδια, ενημερώθηκαν για τη σημασία της ανακύκλωσης και απέδειξαν πως η γνώση και η οικολογική συνείδηση μπορούν να συνδυαστούν με δημιουργικότητα και χαρά.
Στο πλαίσιο της δράσης συλλέχθηκαν από 8.840 μαθητές 87 σχολείων συνολικά πάνω από 35.300 κιλά ανακυκλώσιμων υλικών, μέσω πέντε ρευμάτων: χαρτί, πλαστικό, αλουμίνιο, μπαταρίες και ενδύματα – υποδήματα. Επιπλέον, καταγράφηκαν εντυπωσιακά περιβαλλοντικά οφέλη, καθώς η συγκέντρωση 25.197 κιλών χαρτιού ισοδυναμεί με εξοικονόμηση ενέργειας και διάσωση 617 δέντρων, 88 κιλών αλουμινίου με εξοικονόμηση ενέργειας ίση με 1.240 κιλοβατώρες και 4.852 κιλών πλαστικού με μείωση 3.470 κιλών CO2.
Ξεχωριστή θέση είχε η εικαστική δράση «Η Δεύτερη Ζωή των Ρούχων», όπου μαθητές βραβεύτηκαν για τα έργα τους, τα οποία ήταν φτιαγμένα από παλιά υφάσματα, μεταφέροντας το μήνυμα της επαναχρησιμοποίησης μέσα από καλλιτεχνικές δημιουργίες.
Όλα τα σχολεία έλαβαν επαίνους συμμετοχής, ενώ εκείνα που διακρίθηκαν, τιμήθηκαν με δώρα για τη σχολική τους κοινότητα, επιβραβεύοντας την προσπάθεια και τη δέσμευσή τους στην προστασία του περιβάλλοντος.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων, ενισχύοντας τη συνεργασία σχολείων, δήμου και τοπικής κοινωνίας για ένα πιο «πράσινο» μέλλον. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ο αντιδήμαρχος Παιδείας& Δια Βίου Μάθησης Στέφανος Σίντος, ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας &Περιβάλλοντος Μάκης Χρυσοστόμου, ο αντιδήμαρχος Καθημερινότητας & Πρασίνου Πέτρος Παλάσχας και ο Αντιδήμαρχος Εμπορίου – Ανάπτυξης, Επιχειρηματικότητας και Τουρισμού Χρήστος Τάτσης, οι οποίοι συνεχάρησαν θερμά τους μαθητές για τη συμμετοχή και την ευαισθητοποίησή τους. Στους σύντομους χαιρετισμούς τους, υπογράμμισαν τη σημασία της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και εξέφρασαν τη στήριξη του Δήμου σε κάθε πρωτοβουλία, που προωθεί τη βιωσιμότητα και την υπεύθυνη στάση απέναντι στο περιβάλλον.
Ο Δήμος Ιωαννιτών εκφράζει θερμές ευχαριστίες προς τους υποστηρικτές της δράσης. Ιδιαίτερα, την «Αειφορική Ηπείρου», η οποία ανταποκρίνεται σταθερά στο κάλεσμα του Δήμου και υποστηρίζει με δώρα τα πρώτα σχολεία, καθώς και την εταιρεία Recycom, που είχε αναλάβει και τη συλλογή των ενδυμάτων και υποδημάτων καθ’ όλη τη διάρκεια της δράσης, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην επιτυχία της. Επίσης, ευχαριστεί όλα τα σχολεία, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς για την ενεργό συμμετοχή και ανανεώνει το ραντεβού για ακόμη περισσότερες πράσινες δράσεις στο μέλλον.
Πάνω από 35 τόνους ανακυκλώσιμων υλικών συγκέντρωσαν οι μαθητές
Με τη συμμετοχή πλήθους μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων πραγματοποιήθηκε η γιορτή ανακύκλωσης του Δήμου Ιωαννιτών την Παρασκευή 16 Μαΐου στη Λιμνοπούλα.
